اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: LTEWatch برای اندازه‌گیری قدرت گیرندگی آنتن‌های مودم‌های ۳G و ۴G

نرم‌افزار LTEWatch در ایران و میان کاربران محبوبیت زیادی دارد و انتخاب اول برای اندازه‌گیری و ارزیابی قدرت سیگنال‌دهی و دریافت سیگنال آنتن‌های موبایل است.

نرم‌افزارهای زیادی روی وب برای اندازه‌گیری قدرت گیرندگی مودم‌های همراه و ۴G وجود دارد و حتی برخی از این نرم‌افزارها روی دستگاه‌های موبایل نصب و استفاده می‌شوند ولی هیچ‌یک سادگی و راحتی LTEWatch را ندارد.

اپلیکیشن LTEWatch روی سیستم‌عامل ویندوز نصب شده و با چند کلیک می‌تواند وضعیت گیرندگی آنتن‌های مودم ۴G یا ۳G شما گزارش کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به هیچ دانش یا تنظیمات و آشنایی خاصی نیست. نرم‌افزار LTEWatch را دانلود می‌کنید، وارد پوشه آن شده و روی فایل اجرایی LTEWatch دوبار کلیک می‌کنید تا اجرا شود.

اگر به مودم ۴G متصل باشید و فقط آدرس IP مودم به همراه رمزعبور پنل مدیریتی آن را بدانید و وارد نرم‌افزار کنید؛ به سادگی وضعیت گیرندگی آنتن‌های مودم و پارامترهای مهم و موثر در اندازه‌گیری وضعیت آنتن‌دهی یک مودم را هم به صورت نموداری و هم به صورت آمار نشان می‌دهد.

بسیاری از کاربران از این نرم‌افزار برای ارزیابی قدرت یک مودم یا آنتن‌دهی آنتن‌های موبایل اپراتورها استفاده می‌کنند.

نصب آسان؛ استفاده بدون نیاز به هیچ دانشی

نرم‌افزار LTEWatch علاوه بر اینکه یک سری اطلاعات جزیی درباره مودم و تراشه موبایل آن به شما ارایه می‌دهد؛ پارامترهایی مانند SINR ،RSSI ،RSRP و RSRQ را به شما نشان خواهد داد.

در بخش دیگری از این نرم‌افزار می‌توانید وضعیت پینگ شبکه را ارزیابی و پارامترهایی مانند جیتر و پکیج لاس شبکه موبایل را مشاهده کنید.

سرعت دانلود و آپلود شبکه موبایل از دیگر پارامترهایی است که می‌توانید در این برنامه مشاهده کنید. همین‌طور، می‌توانید با تغییر فرکانس رادیویی مودم، قدرت گیرندگی آنتن در آن فرکانس را هم ارزیابی کنید.

به سادگی می‌شود از این برنامه و پارامترهای مختلف اسکرین‌شات گرفت و برای دوستان یا کارشناسان فنی اپراتورها ارسال کرد.

نرم‌افزار LTEWatch با تمام اپراتورها و مودم‌های ۴G سازگاری دارد و برای اندازه‌گیری گیرندگی آنتن‌های همه نوع مدل مودمی قابل استفاده است.

یکی از کاربردهای اساسی نرم‌افزار LTEWatch بررسی پارامترهای مهم گیرندگی سیگنال یک مودم و تصمیم‌گیری درباره خرید و افزودن یک آنتن تقویتی است.

این نرم‌افزار را برای سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید از روی خود سایت LTEWatch دانلود کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫10 دیدگاه ها

        1. پارامترهای RSRP، RSSI، RSRQ و SINR نشان می‌دهند چقدر به یک آنتن BTS ایرانسل نزدیک هستید یا دور و قدرت سیگنال‌های آنتن چگونه است.
          اگر یک مودم را با این نرم‌افزار در دو مکان تست بگیرید معلوم می‌شود در کدام مکان قدرت انتن ایرانسل بیشتر است.
          در حقیقت، این نرم‌افزار یک ابزار مقیاسی است تا اینکه به دقت قدرت یک دکل را به شما بگوید. برای اندازه‌گیری قدرت آنتن‌دهی دکل‌ها باید ابزارهای اندازه‌گیری پیشرفته‌ای داشته باشید

  1. سلام و درود. مطلب بسیار ارزشمندی است. آیا برای موبایل های ۴G هم قابل استفاده است؟ اگر هست نحوه لینک موبایل به این برنامه که روی ویندوز هست چطور بابد باشه؟ ممنون

  2. این نرم افزار فقط با مودمهای هواوی کار میکنه. من با مدلهای usb هواوی تست کردم جواب نمیده. با ۵۷۸۶ امتحان کردم جواب داده. شما با برندها و نمونه های دیگه تست کردی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا