اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: HUAWEI HiLink برای مدیریت ساده مودم‌های هواوی با اسمارت‌فون

کاربران مودم‌های ۴G هواوی این شانس را دارند با استفاده از نرم‌افزار HiLink اطلاعات مفیدی درباره مودم و اینترنت مشاهده کنند، به طور ساده مودم را مدیریت و سرعت اینترنت را بهبود دهند.

شرکت هواوی اپلیکیشن HiLink را به طور رایگان برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه کرده و امکانات نسبتا مفید و کاربردی روی آن در دسترس است. به‌طوری‌که با اولین بار استفاده از این نرم‌افزار، دیگر نمی‌توانید رهایش کنید و به طور دایم سراغ‌اش می‌روید.

در نرم‌افزار HiLink کارهایی مانند مشاهده میزان مصرف اینترنت، دستگاه‌های متصل به مودم، مشاهده پیامک‌ها، مشاهده شارژ باتری و فعال کردن مود مصرف بهینه باتری، تعریف شبکه میهمان، تنظیمات وای‌فای اکستندر و تنظیمات دیگر را به سادگی انجام می‌دهید.

پس از نصب این نرم‌افزار، باید نوع مودم (۳G/4G یا روتر رومیزی) را انتخاب کنید:

در صفحه اصلی برنامه می‌توانید میزان مصرف جچم اینترنت را مشاهده و حتی آن را زمان‌بندی و برنامه‌ریزی کنید:

این ویژگی به شما کمک می‌کند همیشه بدانید چقدر از اینترنت موبایل را مصرف کردید و چه حجمی باقی مانده است یا تا چه زمانی فرصت دارید:

همین‌طور در صفحه اصلی می‌توانید دستگاه‌های متصل به مودم و شبکه را مشاهده کنید:

در بخش Tools می‌توانید ابزارهای مختلفی برای تنظیم مودم یا بهبود سرعت اینترنت و کار با مودم را مشاهده کنید:

میزان مصرف باتری را مشاهده و می‌توایند مود Smart Power Saving را فعال کنید تا عمر باتری بیشتر شود:

در بخش SMS می‌توان پیامک‌های دریافتی را مشاهده و سپس پاک کرد یا جواب داد:

در بخش Gust Network نیز به راحتی یک شبکه میهمان تعریف می‌کنید تا دستگاه‌ها و افراد غریبه بتوانند از اینترنت مودم استفاده کنند. ابتدا نامی برای شبکه انتخاب و بعد گذرواژه و مدت زمان استفاده را تنظیم خواهید کرد:

یک ابزار اسکن Qr Code نیز در این نرم‌افزار تعبیه شده است تا توسط آن رمزعبور وای‌فای را اسکن و به طور خودکار به شبکه متصل شوید:

ابزار Share برای اشتراک‌گذاری فایل و اطلاعات با دیگر دستگاه‌های متصل به مودم و شبکه است:

کاربران زیادی از نرم‌افزار های‌لینک برای مدیریت مودم ۴G و همین‌طور بهبود سرعت اینترنت استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار اطلاعات مفیدی درباره مودم و اینترنت به شما می‌دهد و ابزارهایی در اختیار خواهید داشت که تعامل شما با مودم را افزایش می‌دهند.

اگر از یکی از مودم‌های هواوی یا ایرانسل ساخت هواوی استفاده می‌کنید؛ حتمان اپلیکیشن HiLink را روی گوشی تلفن همراه خود نصب و استفاده کنید. برای دانلود این نرم‌افزار به لینک‌های زیر مراجعه کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا