راهنمای خرید

راهنمای خرید سریع‌ترین کارت‌های شبکه وای‌فای AC بازار ایران

اگر یک روتر پر سرعت سری AC دارید یا تصمیم به خرید یکی از غول‌های چند شاخ بازار دارید؛ بدون داشتن یک کارت شبکه یا دانگل وای‌فای AC نمی‌توانید هیچ‌کاری بکنید و روتر شما با یک مدل قدیمی سری N هیچ تفاوتی نخواهد کرد. 

برای اینکه بتوانید از فرکانس ۵ گیگاهرتز همزمان با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز استفاده کنید و با فناوری‌هایی مانند MU-MIMO به راحتی آنلاین بازی کنید یا استریم ویدیو و عکس داشته باشید؛ چندین دستگاه به طور همزمان با ترافیک بالا روی وای‌فای فعال باشند و محدوده پوشش‌دهی بیشتری در شبکه بی‌سیم داشته باشید؛ نیاز به یک دانگل وای‌فای پرسرعت دارید. 

بیشتر بخوانید: ۶ روتر برتر ۸۰۲.۱۱ac در سال ۲۰۱۷

ما با گشتی در بازار ایران و جست‌وجو در محصولات برندهای مختلف؛ فهرستی از سریع‌ترین دانگل‌های وای‌فای AC برای شما مهیا کردیم. با خرید یکی از کارت‌های شبکه زیر می‌توانید مطمئن باشید که هزینه پرداخت شده برای روتر بی‌سیم AC هدر نرفته است و تا مدت‌ها از وای‌فای لذت ببرید. 

پیش از اینکه به سراغ معرفی سریع‌ترین دانگل‌های AC بازار ایران برویم؛ توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که برخلاف روترهای بی‌سیم که به مرز سرعت‌های ۷ گیگابیت بر ثانیه رسیده‌اند و در بازار دنیا به طور معمول شاهد روترهایی با سرعت‌های چند گیگابیت هستیم؛ در حوزه کارت‌های شبکه سریع‌ترین دانگل‌ها فعلا از سرعت ۱۹۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کنند و پس از آن کارت‌های شبکه با سرعت ۱۳۰۰ یا ۱۲۰۰ مگابیت هستند. دلایل فنی و منطقی نیز پشت این قضیه هست که در اینجا نمی‌خواهم زیاد درباره‌اش توضیح بدهم و فقط این را بدانید که هر کارت شبکه می‌تواند روی یک باند فرکانسی کار کند و در نتیجه یک روتر با سه باند فرکانسی می‌تواند به سرعتی ۷ گیگابیتی برسد در حالی که سرعت روی هر باند ممکن است حدود ۲ گیگابایت باشد. بنابراین؛ یک کارت شبکه از رده AC1900 می‌تواند خیلی خوب با روترهای امروزی سازگار باشد. 

سریع‌ترین کارت‌های شبکه وای‌فای AC بازار ایران به شرح زیر هستند:

ASUS PCE-AC68: بهترین کارت شبکه PCI-E

اگر به دنبال یک کارت شبکه پر سرعت برای کامپیوتر رومیزی خود هستید؛ گزینه‌های کمی در بازار برای انتخاب دارید و بی‌شک بهترین گزینه کارت شبکه PCE-AC68 ایسوس با سرعت ۱۹۰۰ مگابیت است. این کارت شبکه مبتنی بر PCI-E از سه آنتن خارجی سود می‌برد که می‌توانند مستقیم به کارت شبکه و پشت کیس متصل شوند یا با کابل شبکه و پایه روی میزکار شما قرار بگیرند و سیگنال‌دهی بهتری فراهم کنند. این کارت شبکه دو بانده است و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی در اختیار شما قرار می‌دهد. 

ASUS USB-AC53: بهترین دانگل وای‌فای همراه

برای افرادی که به دنبال یک دانگل وای‌فای AC کوچک و همراه می‌گردند؛ ایسوس یک مدل USB-AC53 با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت دارد که باز هم جزو بهترین‌های بازار است. سرعت این دانگل روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر ۸۶۷ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت است. این دانگل با درگاه USB 2.0 به لپ‌تاپ متصل می‌شود و دو آنتن داخلی از نوع PIFA دارد. از سی‌دی‌ راه‌انداز سود می‌برد و استانداردهای امنیتی و رمزنگاری لازم برای ایمن‌سازی وای‌فای را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

D-Link DWA-192: بهترین دانگل وای‌فای دسکتاپ

دی‌لینک یکی از بهترین دانگل‌های وای‌فای رومیزی دنیا را عرضه کرده است. DWA-192 طراحی جالب و ابعاد و وزن بزرگتری نسبت به کارت‌های شبکه دیگر دارد اما در عوض از رده AC1900 و با سرعت ۱۹۰۰ مگابیت است که جزو سریع‌ترین دانگل‌های AC محسوب می‌شود. روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۳۰۰ مگابیتی و روی فرکاتس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۶۰۰ مگابیتی در اختیار دارید و از طریق Micro USB 3.0 به کامپیوتر یا نوت‌بوک متصل می‌شود. سه آنتن داخلی دارد و از MIMO 3×3 سود می‌برد. 

TOTOLINK A2000UA: ارزان‌ترین دانگل وای‌فای AC

شرکت توتولینک یک دانگل AC1200 با دو آنتن خارجی و قدرت ۵ دسی‌بل دارد که با درگاه USB 3.0 می‌تواند به نوت‌بوک و کامپیوتر متصل شود. این دانگل زیاد قابلیت همراه‌شوندگی ندارد و بیشتر برای قرارگیری روی میزکار مناسب است. شما با هزینه ۱۳۵ هزار تومانی صاحب یک دانگل سریع AC می‌شوید که کارایی و نصب آسانی دارد و از طراحی زیبایی نیز سود می‌برد. سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز در این دانگل ۸۶۷ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت است. 

Tenda U12: سریع‌ترین دانگل وای‌فای همراه

در حالی که دانگل‌های کوچک و همراه غالبا سرعتی ۱۲۰۰ مگابیتی دارند؛ شرکت تندا دانگلی عرضه کرده است که سرعت ۱۳۰۰ مگابیتی به دست می‌دهد. سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر ۸۶۷ مگابیت است که با دیگر دانگل‌ها برابر است اما سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۴۰۰ مگابیت می‌رسد. این کارت شبکه از درگاه USB 3.0 برای اتصال به کامپیوتر یا نوت‌بوک استفاده می‌کند و مجهز به LCD و آنتن‌های داخلی است. 

Trendnet TEW-809UB: قوی‌ترین کارت شبکه وای‌فای AC

در میان کارت‌های شبکه AC محصول ترندنت با داشتن چهار آنتن خارجی و سرعت ۱۹۰۰ مگابیتی می‌تواند یکی از قوی‌ترین دانگل‌های وای‌فای دنیا باشد. این دانگل برای جابه‌جایی زیاد مناسب نیست ولی می‌تواند سرعت وای‌فای کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما را چندین برابر کند. قیمت نسبتا گرانی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که کاربران خانگی کمتر به سراغ خرید TEW-809UB بروند. روی هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مک قابل نصب است و کلید WPS دارد. از طریق درگاه Micro USB 3.0 به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود.

Linksys WUSB6300: دانگل وای‌فای USB 3.0

اگر به دنبال یک دانگل وای‌فای AC با درگاه USB 3.0 هستید؛ WUSB6300 می‌تواند رضایت شما را جلب کند. یک کارت شبکه وای‌فای در رده AC1200 و آنتن‌های داخلی از یک شرکت معروف به نام لینک‌سیس که همیشه تجهیزات شبکه با کیفیت و کارآمدی می‌سازد. همانند دیگر دانگل‌های AC1200 سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۸۶۷ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت است. این محصول نسبت به دانگل‌های دیگر بازار قیمت گران‌تری دارد ولی در عوض با روترهای بی‌سیم لینک‌سیس به خوبی سازگار و هماهنگ می‌شود و می‌تواند کارایی بالاتری از خود نشان بدهد. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا