راهنمای خرید

۵ دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل

جدیدترین مودم ایرانسل، TF-i60 هم قابلیت FDD و هم قابلیت TDD دارد و از وای‌فای پشتیبانی می‌کند. آیا این‌ها دلیلی برای خرید چشم بسته این مودم با قیمت ۳۶۰ هزار تومان است؟

ایرانسل طی مراسمی در تیرماه مودم جدید چند منظوره خود به نام TF-i60 را معرفی کرد. ما روی سایت شبکه‌چی در چندین مطلب به بررسی ویژگی‌های این مودم و مشخصات سخت‌افزاری آن، تست سرعت در نمایشگاه الکامپ و اطلاع‌رسانی درباره‌اش پرداختیم.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت مودم ایرانسل TF-i۶۰ به طور وحشتناکی گران شده است + ۴ پیشنهاد به خریداران این مودم

مهم‌ترین ویژگی مودم جدید ایرانسل این است که هم از فناوری FDD و شبکه موبایل ۴.۵G یا LTE و هم از TDD یا اینترنت بی‌سیم پرسرعت TD-LTE پشتیبانی می‌کند. به همه این‌ها قابلیت وای‌فای را هم اضافه کنید. 

یعنی یک کاربر با خرید این مودم هم می‌تواند از اینترنت موبایل ۴G و هم از اینترنت ثابت بی‌سیم TD-LTE استفاده کند و بعد آن را روی وای‌فای برای دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارد. خوب این قابلیت‌ها خیلی خوب هستند و اهمیت زیادی دارند. 

از دیگر مشخصات قابل توجه این مودم، سرعت ۳۰۰ مگابیتی است. ۳۲ نفر می‌توانند به طور همزمان بدان متصل شوند و چهار درگاه LAN برای اتصال دستگاه‌ها با کابل شبکه دارد.

اما آیا تمام این مشخصات خوب باعث می‌شوند که این مودم را برای کارهای خود انتخاب کنیم؟ در زیر به ۵ دلیل یا بهانه برای نخریدن این مودم اشاره می‌کنیم تا اگر یکی یا چند تا از آن‌ها برای شما مهم هستند؛ درباره خرید این مودم ایرانسل بهتر تصمیم‌گیری کنید:

۱- پنل مدیریتی ضعیف

کاربرانی که این مودم را خریداری کردند و همین‌طور چندین سایت که این مودم را بررسی کردند؛ هم‌عقیده هستند که پنل مدیریتی این مودم به‌خصوص در بخش تنظیمات وای‌فای بسیار ضعیف است و امکانات و گزینه‌هایی برای مدیریت وای‌فای در دسترس نیست.

روی این مودم فقط می‌توانید نام شبکه بی‌سیم و رمزعبور را عوض کنید و دیگر امکان تغییر باند فرکانسی یا تنظیمات معمول روترهای بی‌سیم را ندارید. بنابراین؛ نمی‌توانید این مودم را یک روتر بی‌سیم هم تلقی کنید و با این هدف که یک روتر هم خریداری می‌شود؛ به مودم TF-i60 دل‌خوش باشید. 

۲- عدم پشتیبانی از وای‌فای AC

ضعف بعدی این مودم در این است که فقط از وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و تک باند پشتیبانی می‌کند و وای‌فای AC در دسترس نیست. امروزه، دیگر وای‌فای ۸۰۲.۱۱n در حال مردن است چون تمامی باندهای فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز اشباع شدند و مردم به سوی خرید روترهای بی‌سیم دوبانده با پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac رو آورده‌اند. 

۳- مودم همراه و قابل حمل نیست

این مودم از شبکه موبایل ۴G یا اینترنت LTE پشتیبانی می‌کند ولی اصلا یک مودم قابل حمل نیست و خود ایرانسل نیز به این موضوع اعتراف دارد؛ لذا در خود سایت این شرکت نوع مودم «ثابت» درج شده است. وزن این مودم حدود ۴۱۰ گرم است و برای قرارگیری روی میزکار طراحی شده است.

بنابراین؛ تصور اینکه این مودم همیشه همراه شما و در کیف و کوله‌پشتی شما باشد؛ یک تصور اشتباه است و برای این منظور به کارتان نمی‌آید. 

۴- فقط یک اتصال اینترنت

بسیاری از کاربران با این هدف به سراغ خرید مودم TF-i60 می‌روند که همزمان از چندین نوع اینترنت استفاده کنند. به اشتباه تصور می‌کنند این مودم هم اینترنت ۴G و هم اینترنت ثابت TD-LTE را همزمان به آن‌ها می‌دهد یا اینکه می‌توانند با اتصال یک مودم ADSL از این نوع اینترنت هم سود ببرند. این مودم فقط از یک اتصال فعال اینترنت پشتیبانی می‌کند.

اولا چهار درگاه LAN دارد و درگاه WAN ندارد که بتوان مودم ADSL یا VDSL را بدان متصل کرد.

در یک زمان هم می‌توان از سیم‌کارت ۴G یا سیم‌کارت TD-LTE برای اینترنت استفاده کرد و همزمان هر دو سیم‌کارت در مودم قرار نمی‌گیرند. بنابراین؛ باید میان این دو اینترنت یکی را انتخاب کنید یا برحسب نیاز و منطقه آنتن‌دهی و تحت پوشش خودتان یکی را فعال نمایید.

۵- قیمت گران

یک مقایسه میان مقیمت مودم TF-i60 ایرانسل با دیگر مودم‌های این شرکت و حتا مودم‌های ۴G یا TD-LTE بازار بیندازید تا متوجه شوید چقدر پول بیشتری برای این مودم هزینه می‌کنید.

البته، ایرانسل روی این مودم یک سیم‌کارت نسل ۴ (USIM) نیز هدیه می‌دهد ولی باز شما دارید حدود ۴۰۰ هزار تومان (حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تیرماه ۹۸) بابت یک مودم ترکیبی هزینه می‌کنید. به راحتی می‌توانید با خرید یک مودم ۴G یا TD-LTE و یک روتر بی‌سیم دو بانده با وای‌فای AC جمعا حدود ۳۰۰ هزار تومان؛ بخشی از هزینه خود را صرفه‌جویی کنید. 

حرف آخر

از صحبت‌های بالا می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که مودم TF-i60 ایرانسل یک مودم ثابت برای استفاده از اینترنت ثابت و بی‌سیم TD-LTE است. اما قابلیت پشتیبانی از ۴G را هم دارد و برخی از کاربران می‌توانند در صورت نیاز از ۴G به جای TD-LTE استفاده کنند.

وای‌فای ارایه شده روی این مودم نیز برای استفاده چند دستگاه در برد نزدیک است و یک روتر بی‌سیم قدرتمند در دل این مودم جای داده نشده است.

به‌روزرسانی (۱ مرداد ۹۸)

هواوی با ارایه یک به‌روزرسانی برای فریم‌ویر این مودم، برخی از مشکلات آن را حل کرد. آنتن‌دهی بهتر شد و از قابلیت تجمیع فرکانس پشتیبانی می‌شود. وضعیت سرعت وای‌فای هم بهبود پیدا کرده و در مجموع کارایی این مودم افزایش یافت ولی هنوز به نسبت قیمت زیاد آن در بازار، یک گزینه خرید اقتصادی و مناسب نیست. 

تنها مزیت قابل انکار این مودم پشتیبانی همزمان از سیم‌کارت و اینترنت FDD و TDD است.

به‌روزرسانی (۵ اسفند ۹۹): جایگزین‌های مودم TF-i60

در بازار چندین مدل مودم رومیزی ۴.۵G و حتی بالاتر عرضه شده است که می‌توانند جایگزین مودم TF-i60 شود.

یک زمانی مودم هواوی B612 یا همان ایرانسل TF-i60 تنها مودم رومیزی ۴.۵G و TD-LTE ایران بود ولی اکنون شما می‌توانید طیف متنوعی را مودم‌های بهتر و قوی‌تر را استفاده کنید.

اگر بحث‌های مالی برایتان اهمیت نداشته باشد؛ می‌توانید مودم هواوی B818 را بخرید که همزمان از اینترنت موبایل و اینترنت TD-LTE پشتیبانی می‌کند و سرعتی نزدیک به ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه می‌دهد؛ یعنی چندین برابر سرعت حداکثر در ایران!

اگر مودم‌های ارزان‌تری بخواهید؛ می‌توانید مودم هواوی B618 را بخرید که سرعتی ۶۰۰ مگابیتی می‌دهد ولی از اینترنت TD-LTE پشتیبانی نمی‌کند.

در میان مودم‌های رومیزی ۴.۵G هم می‌توان به مودم‌های تی‌پی‌لینک Archer MR۶۰۰، دی‌لینک DWR-M۹۶۱، هواوی B۵۲۵، هواوی B۵۲۸ و هواوی B۵۳۵ اشاره کرد.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫206 دیدگاه ها

  1. با سلام
    ممنون از توضیحاتی که در خصوص مودم‌های ایرانسل ارائه کردین
    فقط سوالی که برام پیش اومده اینه که بلاخره مودم‌های LTE‌سیم کارت نیاز دارند یا نه؟
    چون شما توی مطلبی با عنوان «مودم ۴G بخریم یا مودم TD-LTE؟» گفتین که مودم‌های LTE سیم کارت نمی‌خوان ولی الان توی این مطلب بخش ۴ گفتین که سیم کارت می‌خواد.

    1. دوست عزیز
      ممنون مطالب سایت شبکه‌چی را پیگیری می‌کنید

      هر دو فناوری اینترنت ۴G ( و ۴.۵G) و TD-LTE نیاز به سیم‌کارت دارند. در مودم TF-i160 نیز جای دو سیم‌کارت یکی برای ۴G و دیگری برای TD خالی است و باید از ایرانسل دو سیم‌کارت خریده و روی آن قرار بدهید.

      اما فرقشان این است که سیم‌کارت ۴G می‌تواند مکالمه و پیامک هم داشته باشد ولی سیم‌کارت TD-LTE فقط برای استفاده از اینترنت بی‌سیم و ثابت است و دیگر مکالمه یا پیامک ندارد. البته؛ ایرانسل اخیرا سیم کارت‌های ۴G عرضه کرده که دیگر مکالمه و پیامک هم ندارند و فقط برای اینترنت موبایل با سرعت بالای LTE هستند.

      بنابراین در هر دو فناوری نیاز به سیم‌کارت هست

        1. من این مودم رو۴سالی میشه دارم و تا به الان هیچ ایرادی نداشته یه ایرادی که میتونم بگیرم اینه که محدوده داره برای استفاده یعنی خارج از اون بلا استفاده است این یخ اشکال مابقی که تا الان خوبه یه مقدار هم حجم بسته اینترنتی رو بیشتر میکردن خوب میشه بسته ها گرون هستن و زود تموم میشه
          از دوستان سوالی داشتم نوشتید که این مودم رو میشه به عنوان مودمADSLاسیا استفاده کرد چطوری میتونم استفاده کنم راهنمائی کنید ممنون

      1. کاری به قیمتهایی که با هم همخونی نداره تو مطلبی که نوشتین ندارم . و دلیل های مسخره ای که آوردین مخصوصا مورد ۳و۴و۵ . این نظری که دادین نشون می ده تا حالا این مودم رو اصلا ندیدین بعد در موردش مطلب نوشتین! البته ایرانه دیگه ووقتی مسئولان کیلویی و با پارتی انتخاب می شن بررسی تخصصی از این بهتر نمیشه تو یه سایت .مطلبی که سند این موضوعه اینه این مودم جای دو تا سیم کارت نداره فقط جای یه سیم کارت داره . یادمه کارشناسانی که در مورد ماشین چینی نظر می دادن یکی پاسخ داده بود خیلی جالبه اونهایی که ماشین چینی خریدن و سوار می شن راضی هستن و اونهایی که نخریدن و سوار نشدن تا حالا ناراضی ان . عزیزم می خوای مطلب بنویسی یه بار از پشت ویترین نگاه کن و مردم رو گمراه نکن

  2. ممنونم از سایت بسیار مفیدتون.
    طبق بررسی که تاکنون در وب سایت های مختلف داشتم به این نتیجه رسیدم که این مودم به دلیل عدم توانایی در تجمیع فرکانس، قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴.۵G رو نداره! لطفا بفرمایید شما که در نمایشگاه تلکام حضور داشتید، این مودم روی ۴G+ تست و بررسی شد؟

    1. دوست عزیز
      هم در نمایشگاه الکامپ و هم نمایشگاه اخیر تست‌هایی روی ۴G و ۴.۵G انجام دادند

      از ۴.۵G پشتیبانی می‌کند و فقط روی FDD تجمیع فرکانس دارید. روی TDD امکان تجمیع فرکانس وجود ندارد.

      اگر سیم‌کارت ۴G و ۴.۵G ایرانسل را بخرید و روی مودم بیندازید؛ می‌توانید همانند یک مودم LTE پیشرفته از شبکه موبایل پرسرعت ایرانسل استفاده کنید. البته دیگر TDD ندارید چون همزمان کار نمی‌کنند.

      1. سلام من مودم وایمکسم رو تعویض کردم و همین مودم tf-i60رو بهم دادن و یه تعرفه ی ۱۰۰ گیگ واسه td-lte فعال کردم منطقه ای که بنده هستم واسه ۴.۵جی ضعیف عمل میکنه و دیدم که پشت مودم جای دو تا انتن هست میخواستم ببینم اگر انتن بهش وصل کنم امکان داره تقویت بشه

    1. ملت باهوش شدن فکر کردید نمیفهمیم برای فروش مودم های خودتون عیب میزارید روی مودم های معروف قدیمی شده این چیزا حداقل اخرش تبلیغ خودتون نمیکردید

  3. با توجه به اینکه اطلاعات کافی در این زمینه دارید، کدام مودم رو برای TD-LTE پیشنهاد می کنید؟ قیمت مهم نیست برام.

  4. من راهنمای خرید رو قبلا خونده بودم. اما برای من نه USB مهمه و نه تعداد زیاد پورت LAN . برای من فقط آنتن دهی مهمه که اینترنت پایدار داشته باشم.

    یه سوال : مودم جدید ایرانسل از چیپ هواوی استفاده میکنه. تأثیری تو کیفیت داره؟

    1. در مودم‌هایی که لاک یک شرکت هستند مانند مودم‌های ایرانسل؛ بیشتر از چیپ‌ست و مشخصات سخت‌افزاری؛ سرویس و آنتن‌دهی شرکت اپراتور مهم است.
      درباره مودم TF-i60 تراشه مال هواوی است ولی گزارش تست‌ها اصلا رضایت‌بخش نیست. خود ایرانسل تست سرعت ۷۰ مگابایت روی اینترنت TF نسل ۴.۵G در نمایشگاه‌ها میگیره ولی وقتی به دست مشتری میرسه روی سرعت ۱۰ مگابیت و ۱۵ مگابیت قفل می‌کنه، روی شبکه فورجی پلاس سوییچ نمی‌کنه، از وای‌فای AC پشتیبانی نمی‌کند و …
      بسیاری از خریدارهای این مودم از ایرانسل خواستند به‌روزرسانی نرم‌افزاری بده یا نسخه جدید بده که زودتر آپدیت کنند و مشکلات‌شان تمام شود.
      متاسفانه فعلا روی TD-LTE انحصار است و همه شرکت‌ها مودم‌های خودشان را می‌دهند که مسلما مودم‌های با کیفیتی نیستند حالا تراشه مال هواوی باشد یا مال کوالکام و اینتل فرقی نمی‌کند.

      به نظرم شما بیشتر از اینکه دنبال مودم باشید دنبال این باش که اصلا جایی که هستی TD خوب انتن می‌دهد. در تهران دوستانم مودم TD خریدند و وسط شهر هم هستند ولی به کارشان نمی‌آید!

  5. در مورد باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز و ۸۰۲.۱۱n مقاله ای تهیه کنید
    تفاوت درگاه WAN با درگاه MAN رو هم توضیح بدید. ممنونم

    1. بنده خودم این مودمو جدیدا خریدم واقعا کیفیت اینترنت وسرعت عالیه به قیمت ۲۰۰ تومن با ۱۰۰ گیگ اینترنت ۳ ماهه هدیه.واقعا سرعت ۵۰ مگابیت رو چندین بار دیدم. مینیمم سرعت از ۲۰ کمتر نیست.من راضیم.

  6. سلام وقت شما بخیر ۲ تا سوال از خدمتتون داشتم

    سوال اول اینکه این مودم TF-i60 که ایرانسل عرضه میکنه تغییر نام داده همون مودم اورجینال Huawei B612s هست ؟

    سوال دومم اینکه با توجه به برند بودن مودم و اینکه انحصاری نیست و توسط یه شرکت معتبر تولید شده امکان آنلاک کردنش تا چند درصد هست ؟

    بنده هنوز نخریدم ولی قصد خرید این مودم دارم البته آنلاک شدنش خیلی برام مهمه و اگه نشه نمیخرم … با تشکر .

    1. ظاهرش که خودش است ولی باید دید تراشه‌های یکسانی دارند یا خیر. صرفا شباهت ظاهری کافی نیست.

      بهتر است یک مودم بدون قفل با قیمت بیشتر تهیه کنید تا بتوانید از هر دو اینترنت همراه اول و ایرانسل به طور آزاد استفاده کنید. هنوز ندیدم در فروم‌های فارسی که مودم Tf-i60 را آنلاک کرده باشند.

      1. تشکر از راهنمایی شما

        بحث اون ۱۰۰ گیگ هدیه ایرانسل … فکر میکنم که به کنار مودم های TD LTE قفل نشده در کشور ما فعلا کاربردی ندارن …

        این رو بخاطر این میگم که در حال حاظر TD LTE در کشور ما انحصاری است و هیچ اپراتوری متاسفانه سیمکارت خالی TD LTE بدون مودم به مشترکین عرضه نمیکنه !
        و ظاهرا سیمکارت های ۴G هم روی این مودم ها جوابگو نیستن و اگر هم باشن با قطعی های خیلی زیاد … چیزی که شنیدم .

        حالا اینها به کنار ….

        امکانش هست چند تا مودم با مشخصات مثل این مودم به بنده معرفی کنید منظورم از مشخصات پشتیبانی همزمان از ۴G و ۴.۵G و TD LTE هست ؟

        خودم فقط تونستم همین مودم Huawei B612s که فکر میکنم مودم TF-i60 هست رو پیدا کنم که متاسفانه هنوز داخل کشور موجود نیست چون هیچ سایت فروشنده ای قیمت نزده بودن .

        البته مودم هایی که فقط از فناوری ۴G و ۴.۵G پشتیبانی میکنند با تحقیق چند تا پیدا کردم که همگی بالای ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومن هستن و فکر نمیکنم ارزش هزینه کردن حداقل برای بنده رو داشته باشن چون باز باید یه هزینه برای تهیه مودم TD LTE بکنم .

        با سپاس فراوان .

      2. درضمن اینو یادم رفت خدمتتون عرض کنم که یکی دوستان من این مودم رو تهیه کرده بود و من وارد پنل مودم شدم که به این نکته برخورد کردم توی تصویر مشخصه !… فکر میکنم دیگه میشه مطمعنن گفت این مودم Tf-i60صد درصد مودم Huawei B612s هست .

        http://s8.picofile.com/file/8313071342/fj.jpg

    2. الان سال ۱۳۹۹ هست و قسمت این محصول از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هم گذشته! لطفا یک نفر در سال ۱۴۰۰ هم پاسخ بده ببینیم چطور داره پیش میره! خداوند رحمت کنه اصحاب کهف رو واقعا میشه فهمید چقدر بهشون سخت گذشته بوده!!!

        1. الان یه مشت دلال قیمتش رو زدن ۶ میلیون تازه این مدل مودمی Huawei B818-263 الان تو ایران موجوده و یه سریا قیمت رو زدن ۱۰ میلیون دیگه ازین دیوث بازی های ملت ایرانی چی میخاین ببینین ؟ مودم های TF-i60 هم که جدیدا بجای H1 شده S1 و با عدد های B612 و B612s دارن تولید و روانه بازار میشن که این مدل مودم ها وقتی روشون یه برندی مثل ایرانسل یا آسیاتک یا مبین نت زده شده باشه دیگه قابلیت آنلاک کردن هم ندارن پس الکی وقت خودمونو سره این مودما نزاریم
          مشکل کشور ما اینه که این چیزارو انحصاری وارد میکنن و همین باعث میشه مردم با گرونیا هرجوری هستش دست و پنجه نرم کنن یا بخرن باز بفروشن و دنبال سود باشن !! بازار هم هرروز بدتر و خرابتر میشه و مصرف کننده واقعی دستش به یه وسیله درست نرسه چون دست دوم های وسایلا از نوشون گرونتر بشن !! و بعد یه مدت نو ها هم قیمتشون سر به فلک بکشه و این قضیه دایره وار ادامه داره !

  7. با سلام خدمت دوستان
    مودم های ثابت و همراه، همون چیپست های اتصال به شبکه گوشی هی تلفن همراه رو دارن
    منظورم این نیست که دقیق همون چیپست رو میذارن توو مودم، بلکه تغییراتی درش ایجاد میکنن که اولویت فقط روی اتصال به شبکه اینترنت باشه
    بنده مودم CA60 ایرانسل دارم که قابلیت دریافت و ارسال پیام داره، قابلیت ارسال USSD داره که کدهایی هستش که با ستاره شروع میشه، فقط قابلیت تماس نداره که اونم فکر کنم به دلیل نداشتن میکروفون و ایرفون باشه وگرنه صفحه نمایشم داره
    کلا گوشیه که باهاش میشه به نت وصل شد
    مودم ثابت TK-2510 ایرانسل هم دارم
    در حاشیه شهر که فکر نمیکنم مودم ثابت اصلا آنتن بده، ولی CA60 وقتی رو ۴g میره با ۲خط آنتن تا ۴مگابایت سرعت میده
    داخل شهر سرعت جفتشون عالیه
    همه چیز در این مودم های بیسیم به آنتن دهیتون بستگی داره
    با اتصال CA60 با کابل به کامپیوتر، با ۳خط آنتن از ۴خط، سرعت دانلودم تا ۱۲مگابایت میرسه
    میشه تا حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه
    من راضیم

    1. الان که خوندم این مطلب شما رو دیدم که شش ماه نگذشته ولی متاسفانه قیمت ۲.۷۷۰.۰۰۰ تومان است. نمیدوم تا ۱۴۰۰ چه اتفاقی قراره بیوفته. 🙁

  8. سلام . این مودم را خریداری کردم ولی متاسفانه انکانات کمی نسبت به قیمتش داره حتی دکمه قطع و وصل وای فای که مودمهای صد تومن دراه .این مدل نداره . ایا امکانی هست که من نمیدونم؟

    1. سلام دوست عزیز این مودم هم کلید قطع و رفرش داره .به جلوی مودم دقت کنید دوتا کلید رو میبینید .چون سفید رنگ و به رنگ بدنه هستن خوب دیده نمیشن . موفق باشید.

      1. اون که شما میگید دکمه خاموش و دکمه رفرش هست، ایشون گفته دکمه قطع وای فای نداره که درست هم گفته، برای قطع وای فای باید حتما وارد محیط ادمین ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ بشید و وای فای رو قطع کنید

    1. دوست عزیز
      بادرود
      من تحقیق زیادی کردم بهترین مودم تو رنج قیمت همین مودم i60 هست هم آنتن دهیش خیلی عالیه و به نسبت قیمتشم خوبه بااین امکانات توضیحات سایت خوب بودن ولی از ابتدای مطالعه متوجه یه جانبه بودن و خراب کردن مودم به این خوبی رو که نمیدونم از کجا آب میخوره دیدم من دوستم مودم قبلی ایرانسل یعنی i40 رو خریده بود تو منطقه استفادش هم سرعتش خوب نبود و هم قطع و وصل داشت الان i60 خریده بسیار راضیه منم همینکارو دارم میکنم شک نکن بخر عالیه

  9. سلام با این توضیحاتی که ارائه کردین الان بهتره یه مودم ۴ جی از دیلینک بخرم یا همین مودم ترکیبی رو؟؟؟

  10. سلام. من این مودم رو خریدم توی منزل ما ۴جی به راحتی روی موبایلم آنتن داره . ولی فقط یک چراغ آنتن روی مودم روشن میشه ؟ دلیلش چی میتونه باشه ؟

    1. طبیعیه

      آنتن‌دهی اینترنت TD-LTE پایین است و بیشتر از یک چراغ یا دو چراغ روشن نمی‌شود.

      این مودم نیز غالب اوقات روی ۴G تنظیم می‌شود و شبکه ۴.۵G را نمی‌شناسد و بش سوییچ نمی‌کند.

  11. سلام خسته نباشید خونه ما اصلا انتن نداره فقط نزدیک پنجره ۱یا۲انتن داره نمیدونم چه مودمی بخرم ک خوب باشه مشکلی نداشته باشم میشه کمکم کنید

    1. سلام

      اگر از مودم راضی هستید و فقط مشکل آنتن‌دهی دارد؛ باید با روش‌ها و ترفندهایی سعی کنید قدرت آنتن‌دهی مودم را بالا ببرید. مطلب زیر چند ترفند را آموزش می‌دهد:
      https://shabakehchi.com/education/4314/5-ways-to-boost-your-cellular-usb-modem

      اگر از مودم راضی نیستید و می‌خواهید مودم را عوض کنید؛ تصمیم بگیرید مودم ۴G یا ۴.۵G می‌خواهید و چقدر می‌خواهید پول بدهید.
      اگر خانه شما مشکل آنتن‌دهی دارد بهتر است یک مودم ۴G آنتن‌دار و پرقدرت بخرید:

      بهترین مودم‌های ۴G:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/168/best-4g-modem-in-market

      بهترین مودم‌های ۴.۵G:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/4020/best-modem-router-4-5g-iran

      مقایسه دو مودم رده بالا و پرقدرت بازار ایران:
      https://shabakehchi.com/review/4370/d-link-dwr-953-vs-tp-link-archer-mr200

    2. سلام
      من مودم وایمکس خودم رو تعویض کردم و به من مودم tfi60 دادن
      اولا در جواب دوستمون درگاه wan داره
      دوم اینکه این مودم از cat6 پشتیبانی می کند
      مودم توی این فاز زیر ۶۰۰ نیست
      سوم من خودم استفاده کردم در شهر پردیس تهران که تازه پوشش خوبی نداره با ۲سیگنال بهم ۴۰ مگ سرعت دانلود داد پینگ ۳۲
      حساسیت رو کنار بزاریم وقتی کالا یا خدماتی خوبه
      واقعیت رو بگیم
      ببخشید طولانی شد

  12. من اصلا مودم نداشتم از نت گوشی استفاده میکردم و برای مشکل این خونه میخوام مودم بگیرم تا ۲۵۰تومن چه مودمی مناسب تر یا اینکه بهتره بیشتر هزینه کنم؟

  13. سلام خسته نباشید می خواستم نظرتونو بپرسم درباره مودم CA60و Lh92
    خونه ما در یک منطقه روستایی هستش ک خوشبختانه نزدیک دکل ایرانسل قرار داریم ،حدودا۵۰ متری ، سرعت دانلودم در حالت ۴gبا گوشی cat 4 دو مگابایت برثانیه هستش ،تو منطقه ما هنوز تکنولوژی ۴/۵g ارائه نشده ولی از پشتیبانی خدمات ایرانسل پرسیدم گفتن بزودی همه جا ارائه میشه و محدود به بعضی شهر هانمیشه، باهمه این تفاسیر بنظرتون مودم Lh92 بگیرم با cat4 که قابلیت تغییر نوع شبکه از ۳g به ۴g رو هم داره و قابلیت اتصال به برق مستقیم شهری رو هم داره طبق آماری که گرفتم بهترین مودم ایرانسل هستش ،یا مودم CA60 رو بگیرم؟متاسفانه اطلاعات زیادی از این مودم ندارم فقط میدونم ۴/۵g هم پشتیبانی میکنه،و انتن خارجی ts9 هم بهش وصل میشه،برای من ک نزدیک دکل قرار دارم ایا با نصب انتن خارجی تغییری در دریافت سیگنال ایجاد میشه یا ن؟،با توجه به کیفیت ساخت شما کدوم یکی رو پیشنهاد میدید؟

    1. سلام دوست عزیز
      هر دو مدل مودم روتری که اشاره کردید خوب هستند.
      اگر برایتان واقعا سرعت بیشتر اهمیت دارد و روی کارتان تاثیر می‌گذارد و می‌توانید پول بیشتری بدهید؛ مودم CA60 به‌روزتر است و از تراشه و سخت‌افزار بهتری استفاده می‌کند.
      اگر چند مگابیت سرعت بیشتر برایتان مهم نیست می‌توانید با هزینه‌ای ۱۰۰ هزار تومان کمتر مودم LH92 را بخرید.
      وای‌فای این دو مودم فرقی با هم ندارد.
      وزن و اندازه و قابلیت موبیلیتی هر دو نزدیک به هم است.
      مهم‌ترین تفاوت‌شان در سرعت شبکه موبایل است. مودم LH92 حداکثر ۱۵۰ مگابیت است ولی مودم CA60 به مرز ۳۰۰ مگابیت می‌رسد.
      در فروم‌ها از CA60 زیاد تعریف کردند.

  14. تشکر بابت کمکتون،فقط میخواستم بدونم مودم ca60 مثل lh 92 گزینه های قفل شدن روی ۳g یا ۴g را از طریق پنل کاربری دارد؟
    یه سوال دیگه سرعت ۳g یا ۴g در cat 4 با cat6 تفاوتی دارد؟
    داخل فروم ها هم خوندم اپدیت نسخه اداپتوریش هم میاد یعنی بدون باتری کار کنه ،ایا الان این اپدیت ارائه شده یانه

    1. برای تفاوت CAT4 و CAT6 مطلب زیر را بخوانید:

      https://shabakehchi.com/technology/3862/what-are-lte-categories

      درباره ویژگی‌های نرم‌افزاری مودم cat6 اطلاعات دقیقی ندارم ولی کاربران زیادی ازش راضی بودند و قابلیت‌های نرم‌افزاری‌اش را تعریف کردند. نتیجتا قاعدتا باید امکانات مورد انتظارتان را داشته باشد.

    2. اقا من خریدم این هیولای ملقب به tf_i6o نمیدونم این اقای میثاق چرا داره با لجاجت به کاربران لطمه میزنه.. اقا اولا که پورت lan و wan هر دو رو داره دوما تجمیع فرکانس رو پشتیبانی میکنه

      . سوما cat6هست این مودم… چهارما این مودم نیست هیولاس خدایی… واقعا بینظیره قدرتش و اس ام اس هم میشه باش فرستاد… مهمترین نکنته اینکه این فرشته نجات اونایی هست که نقطه کور هستن.. پشت مودم رو که قاب رو باز میکنی ۲تا سوکت مثل اتصال سیم به ریسیور ماهواره داره بره نصب انتن بیرونی که که دیگه قعر جهنم هم باشی توپ انتن میده… پنل مدیریتبشم تو این اپدیتی که داده توپ شده من وی پی ان رو ست کردم رو مودم و مودمم شده اروپا واسه مشترکین انقد این مودم قوی و باحاله همسایه همخرج شده میگه هرچقدر میدی بره نت من نصفشو میدم…((البته فقطم بره وی پی ان که رو مودم ست کردم پسر خاله شده…))

      1. عاقا این قضیه مال ۴ سال پیشه که ایشون گفته و ازون موقع به بعد تا الان ایرانسل با پیشرفت تکنولوژیش و توسعه کاراش و دکل هاش باعث شده که همون چیزی بشه که شما میگین !! ایشون اون زمان دقیقا رو درست گفته ولی کاش میدونستیم این مودم برای آینده اینقد خوب میشه که همون موقع میخریدیمش که الان یه مشت فرصت طلب قیمت این مودم رو سر به فلک نکشوننش

  15. با تشکر از شما بابت پاسخ گویی دقیقتون
    به عنوان سوال آخر بنظرتون cat4/6 سرعت دانلودشون در یه منطقه تو یه حالت ثابت مثلا در حالت ۳g فرق داره؟مثلا lh92 و ca60 رو بزاریم روحالت only 3g

    داخل یه فروم دیدم اونایی ک ca60دارن حتما قاب رو باز کنن روی سوکت شارژ و سوکت انتن خارجی چسب حرارتی برریزن که مشکل قطع شدن و جداشدن قطعات رو بعد از استفاده زیاد نداشته باشن (تاکید میکنم فقط چسب حرارتی)

    1. در شرایط یکسان، مودم‌های ۴.۵G یا همان Cat6 سرعت بیشتری دارند چون از فناوری و پهنای‌باند متفاوتی استفاده می‌کنند.

    1. سلام دوست عزیز

      مودم i60 قفل شده یا اصطلاحا لاک شده ایرانسل است. البته؛ برخی دوستان مدل هواوی همین مودم را در بازار پیدا کردند که در صورت خرید آن؛ می‌توانید از سیم‌کارت همراه اول استفاده کنید!

  16. سلام من مودم برای اینترنت همراه میخام که هم خونه هم مغازه هم تو مسیر اینترنت داشته باشم و سرعت خوبی داشته باشه.به نظرتون کدوم مودم رو بگیرم حالا چه همراه اول چه ایرانسل.

  17. متاسفانه مودم ca60 توقف تولید شده میگن،مهندس محمدی زاده با عرض پوزش برای اینهمه سوالی ک از خدمتتون میکنم
    ۱-یه مودم خوب کت۶ معرفی کنید
    ۲- مودم های کت ۶شرکت نت گیر خوبن یا نه؟لطفا یدونه معرفی کنین

    1. اگر بتوانید مودم‌های نت‌گیر را در ایران گیر بیارید یا از خارج بخرید و بیارید ایران خیلی خوبه. نت‌گیر یکی از برندهای توپ دنیای شبکه است که برای خودش کلاس و شخصیتی متفاوت از بقیه داره

      در این مطلب چند مودم CAT6 خوب ایران را معرفی کردم: https://shabakehchi.com/buyer-guide/4020/best-modem-router-4-5g-iran

      1. سلام و خسته نباشید
        جناب من مودمو تازه خریدم
        ایا برای فعال کردن و استفاده ازش خودم میتونم تنظیماتشو انجام بدم یا باید حتما ب مراکز ایرانسل مراجعه کنم

  18. سلام جناب محمدی زاده
    ممنون از این همه صبر و حوصله و مطلب مفید
    قصد داشتم برای مدرسه با ۳۰ سیستم و استفاده از اینترنت مودم tf-i60 را بخرم که این مطلب من را به تامل واداشت.
    پیشنهاد شما برای مدرسه دوطبقه به طول ۴۰ متر چه نوع مودم ایرانسلی است که همه جا را پوشش دهد؟
    منطقه ما هر دو نوع ۴g با تست سرعت ۱۵Mbps و TD-LTE بدون تست (به گفته نقشه سایت ایرانسل) را دارد.

    1. سلام دوست عزیز
      تحقیق کنید کدام نوع اینترنت در محل شما بهتر است. به توجه به سرعتی که گفتید؛ باید ۴G بهتر باشد و بعید است که TD-LTE سرعت بیشتری بدهد.
      لوزما نیازی به مودم ایرانسل نیست و می‌توانید مودم‌های دیگری مانند هواوی E5785 بخرید. همین طور روی ۴G دو مودم موبایل TP-Link Archer MR200 یا D-Link DWR-953 خوب هستند.
      اگر باید همه سیستم‌ها به وای‌فای و اینترنت وصل شوند؛ حتما به فکر یک روتر بی‌سیم قدرتمند هم باشید چون وای‌فای مودم‌ها چندان قوی نیست و به مشکل برخورد می‌کنید.
      ترکیب یک مودم خوب موبایل برای دریافت اینترنت و یک روتر دو بانده پر سرعت برای اشتراک‌گذاری اینترنت می‌تواند برای فضاهای بزرگی مانند مدرسه جواب‌گو و راه‌گشا باشد

  19. سلام اقای محمدی زاده
    آیا این مودم میتواند نقش روتر هم انجام دهد؟
    به این دلیل میپرسم چون در منطقه ما پوشش داخلی جواب نمیدهد باید مودم پوشش خارجی بخریم
    حالا مودم پوشش خارجی هم وای فای ندارد میخاهیم مودم خارجی رو با کابل به این مودم i60 وصل کنیم و نقش وای فای و همچنین کابلی از این مودم به کیس وصل کنیم
    با تشکر

    1. قابلیت مودمی i60 بیشتر از قابلیت‌های روتری است.
      وای‌فای خوبی ندارد و از نظر قابلیت‌های روتری نمی‌توانید زیاد روش حساب باز کنید.
      خرید یک روتر ۴G قدرتمند و اتصال به یک روتر دو بانده خوب می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

  20. مودم های نت گیر که باند های منطقه آسیا و اقیانوسیه رو پوشش میدن کلا ۳تا فعلا موجود هست اونم به سفارش یه شرکت استرالیایی ساخته شدن(برا ما آنلاک شدن)
    مدل netgear aircard 782s یه مودم ۴g هستش که دوتا آنتن ts9هم میخوره از باند های ۲.۴ و۵گیگاهرتز هم استفاده میکنه ،دوتا چیپست کوالکام روشه ،صفحه نمایششم لمسیه قیمتش حدود۲۹۰تومنه
    مدل netgear aircard 790s یه مودم cat6 هس که یه سری تفاوت ها جزئی با سری اول داره خیلی ازش تعریف کردن فقط قابلیت تجمیع فرکانس نداره قیمتش حدود۵۰۰تومنه
    مدل netgear aircard ac810s که cat11هس قابلیت تجمیع داره و…. خلاصه بهترین مودمی ک تو عمرم دیدم اینه قیمتش ۷۰۰ به بالاس
    (درضمن هر سه تا مودم قابلیت وصل شدن به برق شهری بدون باتری رو دارن)(همه مدل های نت گیر یه نرم افزارپنل کاربری اندروید وios دارن)
    من خودم بعد از کلی تحقیق مدل اولی رو خریدم چون فعلا نیازم کت۴هس و این مودم بهترین کت۴ داخل ایرانه و بعدا با اومدن مودم های جدید رو اونا سرمایه گذاری میکنم (قیمتشم از یکی از سایت ها با تخفیف۲۴۵ تومن خریدم)
    درباره سایت هایی هم که میفروشن حرفی نزدم اگ مدیر سایت لازم بدونن میگم

  21. با سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    من فقط خواستم تجربه خودم در مورد این مودم بگم
    من یک وایمکس ایرانسل داشتم که خاک میخورد در طرح تعویض وایمکس دادم این مودم با دو عدد سیم کارت که هر کدوم شارژ هم داشت و البته بسته ۱۰۰ گیگ سه ماه فقط ۵۰ تومن دادم نسبت به قیمتی که من دادم عالیه
    من روی حرفم با دوستانی هست که وایمکس دارن با ۵۰ تومن همه اینارو میگیرید حتی اگه مودم هم بد باشه این همه چیزی که میگیری با ۵۰ تومن ارزش داره فکر کنم ، از لحاظ کیفیت من راضیم و اطمینان دارم آنلاکم میشه چون من یک مودم ۴ جی ۹۱۰ zte از ایرانسل داشتم که تونستم راحت آنلاکش کنم پس کسایی که وایمکس دارن ایرانسل فعلا داره این مودم میده شاید فردا یک مودم دیگه بده و ناگفته نماند وایمکس ایرانسل دیگه داره بسته میشه پس شک نکنید و الان تعوض کنید ۵۰ تومن حتی پول بسته‌اش نیست.

  22. من این مودم رو گرفتم خیلی عالیه سرعتی باورنکردنی ، خصوصا وقتی که به adsl عادت داشته باشید، در یه فضای ۲۳۰ متری با اتاق‌ها ی متعدد و پراکنده بخوبی همه جا رو با وای‌فای پوشش میده ، شک نکنید و تهیه کنید.

  23. من مودمی رو دوس دارم که هم بیسیم و قابل حمل باشه و هم سرعت اینترنتش بالا باشه و هم انتن
    دهیش خیلی خوب و عالی باشه و البته سخت افزارش
    هم خیلی خوب باشه

  24. آقای مهندس سلام
    تمام کامنت ها رو خوندم مطالب مثبت و منفی رو دیدم از جوابهای کاربردی شما هم واقعا ممنون
    یه سوال داشتم به صورت کلی این مودم به علاوه ۱۰۰ گیگ اینترنت سه ماهه به قیمت ۱۷۵ تومان ارزش خرید داره یا به نظرتون تبلیغات برای فروش یه محصولی هست که رو دستشون مونده؟

    1. انتظارتان ازش چقدر است؟
      به عنوان یک مودم معمولی به‌صرفه است ولی به عنوان یک مودم فوق سریع یا قوی از نظر آنتن‌دهی اصلا جواب نمی‌دهد. وای‌فای ضعیفی هم دارد. یعنی شاید خودتان و یک نفر دیگر بتوانید از وای‌فای‌اش استفاده کنید و اگر دو نفر دیگر هم اضافه شوند، سرعت وای‌فای افت می‌کند.
      اگر انتظار معمولی از مودم و روتر دارید بخریدش وگرنه بهتر است به سراغ خرید یک روتر خوب ۴.۵G بروید.

  25. درود
    من یه مودم همراه ایرانسل LH96 دارم سیمکارت همراه اول تو مودم گذاشتم میخوام تنظیمات مودم رو برای همراه اول درست کنم چه اقداماتی باید انجام بدم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  26. سلام و عرض ادب دارم. بنده دو مودم B5142 و TF – I60 دارم. میخواهم فقط از یکی از آنها استفاده کنم. اگر برای شما زحمتی نیست مزیت هریک نسبت به هم را بفرمایید. با تشکر از زحمات

  27. سلام با تشکر از راهنمایتون، ۲ سوال داشتم:
    ۱- اول اینکه من در خونه ADSL دائمی مخابرات با مودم پلانت مدل ۴۴۱ دارم و نمی دونم چرا اخیرا یکی دوماهی است سرعت اون خیلی کم شده و اکثرا اینترنت قطعه ومودم هم مرتبا ریست میشه؟
    ۲- شرکت مخابرات هم پاسخگو نیست وگفته میشه اخیرا تصمیمات جدیدی در رابطه با چگونگی ارائه سرویس اینترنت گرفتن و ممکنه کاهش سرعت و نارسایی اخیر اینترنت ناشی از تصمیم خود مخابرات باشه؟
    ۲- میخواهم از امکانات ۴.۵G بهره ببرم آیامودمی که ترکیب بین ADSL و ۴G و بالاتر داشته باشه هستش و اگه اومده لطفا بهترین نوعش رو معرفی میکنید ؟ با تشکر مجدد

  28. با سلام خدمت شما و ضمن تشکر از مطالب خوبتون، خواستم بدونم مودمی وجود داره که هم adsl یا VDSL(یعنی اینترنت از طریق خط تلفن) رو داشته باشه، هم بشه سیم کارت ۴G و +۴G بهش وصل کرد و هم سیم کارت TD-LTE؟ منظورم اینه که همه کاره باشه و بشه تو هر شرایطی به یکی از این موارد وصل شد و استفاده کرد؟ چون تو منطقه ما VDSLدر حال راه اندازیه و خواستم حالا که میخوام مودم جدید بگیرم همه کاره باشه و بتونم بسته به شرایط و قیمت بسته های هر اپراتور، از یکیش استفاده کنم، در ضمن استفاده من برای خونه هستش و قصد دارم به جز لپ تاب دو تا گوشی و یه تلویزیون رو بهش وصل کنم، ممنون میشم اگر همچین مودمی هست با ذکر نام و مدل و اگر امکان داشت قیمتش، بهم معرفی کنید، با تشکر

  29. سلام
    ابتدا تشکر میکنم بابات جواب های خوبی که به کامنت ها دادید…
    چندتا سوال داشتم که جواب تخصصی میخوام تا قشنگ بفهمم وگرنه نسبت به جواب خیلی قانع نمیشم!و میدونم که شما متخصص هستید و با حوصله هم جواب هارو دادید واقعا دمتون گرم
    ابتدا بگم که تو شهر تهران هستم
    من مودم HUAWEI B۶۱۲s-۲۵d LTE CPE رو خریداری کردم{ظاهرا همین tf-i60 هست} و انتن تقویت کننده ی ۴۰dBi ۴G LTE MIMO Antenna /SMA رو هم خریدم!
    سیم کارت فورجی همراه اول انداختم . انتنش با تقویت کننده پرشده اما سرعت دانلودش در زمانی که ترافیک هم نیست حداکثر ۶ مگ بود!!!
    میخوام بدونم چرااا سرعتش انقدر کمه مگه cat6 نیست؟!
    تو تنظیماتش دیدم باندش ۲.۴ گیگاهرتز بود….مگه ۵ گیگا بهتر نیست؟چرا رو این حالته؟نمیشه تغییرش داد؟
    برام سرعت باااالا خیلی مهمه…چه کاری میتونم انجام بدم برای افزایش سرعتش؟از محل قرار گیری مودم گرفته تا تنظیمات نرم افزاریش…اگه کاری هست بگید تا انجام بدم
    پورت wan چیه؟
    و در اخر اینکه اگه بخوایم چند نفری تو یه جا به این مودم وصل بشیم و بازی شبکه ای بکنیم ایا جواب میده یا لگ میزنه؟؟!
    لطف میکنید اگه جواب بدید چون جای دیگه ای پیدا نکردم که اینجوری دقیق پاسخ داده باشن
    یاعلی

    1. دوست عزیز
      سرعت حداکثر ۶ مگ با آنتن تقویت‌کننده‌ای که گفتید؛ نشان‌دهنده این است که حتما مشکلی هست. مثلا بسته اینترنتی که خریداری کردید کم سرعت است یا تنظیمات مودم برای اینترنت موبایل اشتباه است.
      موضوع فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگابیت مربوط به شبکه وای فای است و برای اینترنت نیست. البته، نمی‌دانم شما سرعت اینترنت را از کجا گرفتید؛ از روی وای‌فای یا از روی خود مودم!
      اگر دستگاه‌های شما از فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند می‌توانید تنظیمات مودم را روی وای‌فای ۵ گیگاهرتز بگذارید وگرنه جواب‌گو نیست.
      گزارش‌هایی که کاربران دادند و همین‌طور تست‌هایی که خودم کردم، با این مودم نمی‌شود آنلاین بازی کرد یا یک شبکه آنلاین بازی راه انداخت. با روتر قوی‌تری برای استریم بازی و ویدیو نیاز دارید.
      پیشنهادم اینه از کارشناسان خود همراه اول کمک بگیرید یا از طریق راهنمای مودم سعی کنید نگاهی به تنظیمات بیندازید شاید مشکل برطرف شود.

      1. یک موضوع دیگر: اگر سرعت اینترنت شما ۶ مگابایت است (یعنی ۴۸ مگابیت) که تا حدودی طبیعی است.
        ولی اگر سرعت اینترنت ۶ مگابیت است که به نظر می‌رسد مشکلی وجود دارد.

        1. تشکر بابت پاسختون
          من از وای فای مودم استفاده میکنم{سرعت رو از روی وای فای مودم گرفتم} و با لپ تاپ دانلود میکنم و سرعت دانلود ۶ مگ هست{متوجه نشدم…یعنی چی سرعت ۶ مگ یعنی ۴۸ مگابایت؟؟!}
          و بسته ای که باهاش دانلود میکنم مربوط به طرح شبانه ی رایگان همراه اول هست
          البته بسته ی یک ساعته ۲ تا ۸ صبح ایرانسل رو هم گرفتم و امتحان کردم اما حداکثر سرعت با ایرانسل ۲ مگ بر ثانیه بود!
          توی تنظیماتش چیزی به اسم ۵ گیگاهرتز نداره….یدونه auto داره و یدونه ۲۰ مگاهرتز! دستگاه لپ تاپ هم طبیعتا از ۵ گیگاهرتز پشتیبانی میکنه اما چجوری باید تغییرش بدم؟
          درمورد بازی،منظورم انلاین بازی کردن نبود..منظورم استفاده از وای فای بدون اینترنت مودم برای اتصال چند لپ تاپ به هم و ایجاد بازی شبکه ای بود{مثل گیم نت}مثلا وای فای گوشی برای این کار ضعیفه…میخوام بدونم این میکشه یا نه؟
          یه مساله ی دیگه اینکه سرعت دو شب پیشم ۶ مگ بود اما سرعت دانلود دیشبم روی ۳ مگ بود و بالاتر نمیومد!!!{با اینکه انتنش پر بود} طبیعیه؟

          1. ۱- احتمالا مودم روتر شما فقط از وای‌فای و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. اون مودم Auto یا ۲۰ مگاهرتز گفتید مربوط به پهنای‌باند فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است که بهتر است روی ۴۰ یا ۸۰ (درصورت موجود بودن در پنل) مگاهرتز تنظیم شود.
            ۲- کاهش سرعت در برخی اوقات یا شب‌ها طبیعی است. اپراتورها معمولا یک پهنای‌باند را به جای اینکه میان ۱۰ کاربر تقسیم کنند میان ۲۰ یا ۳۰ کاربر تقسیم می‌کنند. حالا اگر یک شب همان ۱۰ کاربر دانلود کنند سرعت طبیعی است ولی وقتی ۲۰ کاربر آنلاین شوند سرعت افت می‌کند.
            ۳- روی اینترنت همراه اول اگر دانلود با سرعت ۶ مگابایت دارید؛ تقریبا طبیعی است. البته؛ سرعت‌های بالاتر هم داریم ولی شاید در منطقه شما اینترنت ۴.۵G وجود نداشته باشد یا حداکثر سرعت همین ۶ مگابایت دانلود باشد.
            موفق باشید

  30. دلیل اصلی که فراموش کردن بنویسن اینه که اینترنت TD-LTE ایرانسل در حد خنده داری نه تنها قیمتش نسبت به تمام انواع اشتراکهای اینترنت بالاتر هست بلکه سرعتش هم از تمام انتخابهای دیگه پایینتره و در کل استفاده از این گزینه کار بسیار اشتباهیه .

    توجه کنید:

    بسته ۱۰ گیگی اینترنت TD/LTE ایرانسل ۳۷۰۰۰ تومن هست ! سرعت تا ۱ مگ در ثانیه
    بسته ۱۰ گیگی اینترنت ۴G ایرانسل ۳۵۰۰۰ تومن هست ! سرعت تا حدود ۶ مگ در ثانیه

    در حالی که بسته ۱۰ گیگی اینترنت همراه اول با قیمت ۲۴۹۰۰ تومن داره ارائه میشه

    و البته گزینه خیلی بهتر برای کاربرای حرفه ای استفاده از اینترنت ADSL هست که در حال حاضر با سرعت ۲ مگابایت در ثانیه / حجم مصرفی ماهانه حدود ۱۵۰ گیگ و قیمت حدود ۷۰۰۰۰ تومن در ماه توسط شرکتهای مختلف داره ارائه میشه.

    در نتیجه فقط کاربران ناشی یا نا آگاه ممکنه از اینترنت ایرانسل استفاده کنن در واقع بیشتر موارد کاربرانی هستن قبلا از وایمکس ایرانسل استفاده میکردند و در حال حاضر مجبور به استفاده از این اینترنت شدند.

    پس در کل اصلا پیش از اینکه بحث نوع مودم و مسائل فنی مطرح بشه گزینه استفاده از اینترنت TD/LTE ایرانسل مردود و حتی خنده دار هست .

    1. سلام رامکال جان
      بسته ۱۰ گیگی TD-LTE سرعتش تا ۸۰ مگابیت میرسه با یک مودم خوب میتونی در دقیقه حدودا ۵۰۰ مگابایت دانلود کنی که این امکان با سیم کارت ۴G میشه با این تفاوت که باید یه گوشی حداقل ۲ میلیونی بگیری تا به این سرعت برسی
      در کل حرفم اینه که یا باید دستگاه گرون بخری و بسته ارزون یا دستگاه به صرفه و بسته به صرفه نمیگم گرونه چون واقعا از سرعتش راضیم، اینترنت ADSL هم عمرا بتونه سرعته در حد TD-LTE یا ۴.۵G روی خط ثابت فقط فیبر نوری میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه، در مورد همراه اولم به هیچ عنوان تنوع بسته های ایرانسل رو نداره

      1. کاملا درسته حرفتون
        بعضی کاربران اطلاع درستی ندارن و بقیه ادمهارو گمراه میکنند کدوم ADSL خوب بوده تا حالا خداییش TD-LTE ایرانسل خیلی خوبه و تازگی ها قیمت بسته ها نصف شده شما اگر از حجم بالا استفاده کنید قیمت هم پایین میاد
        اقای کارشناسی که پاسخ میدن تقریباً اطلاعات خوبی ندارن
        کی میگه نمیشه بازی انلاین کرد اقا نمیدونی الکی پاسخ نده من خیلی راضی هستم و بازی آنلاین هم انجام میدم

        1. اقای کارشناس پدر کشتگی داره با مودم ذوتر tf_i60 که همون هواوی b612 هست که یه جورایی الان که چند وقت گذشته میشه گفت مردم در حد یه بت قبول دارن دیگه tf_i6o رو… العان ماه ۳ سال ۱۴۰۰هست ها… احتمالا این محندسه هم دق مرگ شده. چون دیگه الان همه میدونن حرف اول و اخر رو تو مودمها با اختلاف زیاد tf_i6o میزنه و وسلام قیمت… ۳ملیون و ۶۰۰هزار ایرانسلی اش هست و ۴ملیون و ۵۰۰ انلاک خود هواوی…. البته الان دیگه تغریبا همه فایل و روش انلاک کردن این مودم رو هم بلدن و اینکه چند ماه پیش انلاک این مودم هم اومد تو بازار با مارک ایرانسل.. ولی خب دوستان میگن درد سر داره یا مارک هواوی اش رو بخرن یا ایرانسل.. من وینیکس خریدم که رایتل و ایرانسل و اسیاتک و وینیکس رو حمایت میکنه فقط با همراه اول کنتاکه که خب تا ایرانسل هست همراه اول باید تو کیفیت نت بوق بزنه… نیازی بهش نیست ولی بازم بشه استفاده کرد خیلی بهتره به نظرم
          tf_i60

  31. سلام و درود
    من قصد دارم یک آپارتمان هفت واحده (تعداد نفرات تقریبا ۱۲ نفر) به اینترنت مجهز کنم .. و باتوجه به شرایطی که وجود داره میخام از اینترنت TD-LTE استفاده کنم، مودمی که مد نظره همین TF-I160 هست که از پورت LAN به یک سوئیچ متصل میشه و در هر واحد یک اکسس پوینت وجود داره که به سوئیچ هم متصل شده .. به نظر شما استفاده از این نوع اینترنت با این نمونه مودم میتونه راه حل مناسبی باشه؟

    یکی از مشکلاتی که راجع به مودم های TD-LTE از اطرافیانم میشنوم، پرش زیاد سیگنال (قطع و وصل) و خرابی زیاد اونهاست؟ آیا صحت داره؟

    1. نه!
      اصلا نه!
      انتخاب مودم TF-I160 اصلا برای کاری که گفتید مناسب نیست!
      نه وای فای خوبی داره که بشه ۱۲ نفر ازش استفاده کنند؛ نه پنل مدیریتی خوبی داره که بشه تنظیمات را انجام داد و نه قابلیت‌هایی داره که بشه مثلا راحت تجمع فرکانس کرد برای افزایش سرعت
      پیشنهاد من اگر حتما می‌خواهید اینترنت TD-LTE استفاده کنید؛ مودم TD-i40 ایرانسل است.

  32. ممنون از راهنماییتون .. من قرار نیست از وای فای خود مودم استفاده کنم .. مودم رو به یک سوئیچ متصل میکنم .. و از اون طرف کاربر به اکسس پوینتی که به سوئیچ وصله، متصل میشه (در واقع از وای فای اکسس پوینت استفاده میکنه) .. ضمنا اکسس پوینتی که برای هر واحد در نظر گرفتم Tenda N150 هست.

    محل نصب مودم تست کردم بین سه تا چهار آنتن روشن میشه و سرعت خوبی بهم میده ..
    راجع به قطع و وصلی مودم های TD-LTD نظری دارید؟
    نظر شما راجع به مودم (Outdoor) مدل ZW101 چی هست؟

    1. در فروم پی‌سی‌ورلد ایران به طور کامل هر بخش مودم TF-i60 و کارایی آن صحبت شده است.
      کیفیت اینترنت TD-LTE بستگی زیادی به منطقه شما دارد. هم گزارش‌های زیادی درباره قطع و وصل شدن سیگنال این سرویس داریم و هم کاربرانی که کاملا راضی هستند و سرعت بالایی دارند استفاده می‌کنند.
      اگر در همسایه‌ها یا فروشگاه‌های اطراف‌تان کسی هست که دارد TD-LTE استفاده می‌کند؛ بهتر می‌توانید بفهمید وضعیت‌اش چگونه است.
      در حالت کلی من اینترنت ۴G را به TD-LTE ترجیح می‌دهم چون هم جریان اصلی بازار است و در کل دنیا دارند روی فورجی کار می‌کنند و هم اپراتورهای ایران تجهیزات و زیرساخت فورجی بهتری نسبت به دیگر شبکه‌ها نصب کردند.
      اصلا کسی در دنیا از اینترنت TD-LTE استفاده نمی‌کند جز ایران.
      درباره مودم ZW101 دو نکته مهم هست. اولا حتما باید بیرون از خانه و در فضای باز نصب شود تا آنتن‌دهی خوبی داشته باشد. بعد باید با کابل به سوییچ یا اکسس‌پوینت داخل خانه متصل‌اش کنید. در درون خانه این مودم اصلا کارایی و سرعت خوبی ندارد و همانند مودم dt350 و بقیه هست.
      نکته دوم هم اینکه منبع تغذیه‌اش PoE است یعنی باید به سوییچی وصل بشه که درگاه PoE داشته باشه و بتونه این مودم را برق‌رسونی کنه
      زیاد تعریف مودم ZW101 را دادند. خودم باش کار نکردم ولی کاربران دیگر ظاهرا ازش راضی بودند به شرط اینکه در فضای باز نصب بشه و منطقه پوشش‌دهی اینترنت TD-LTE هم خوب باشه

  33. سلام این سوال دوستمان بی پاسخ مانده

    کامران زارع
    جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶, ۶:۰۴ ب.ظ
    پاسخ

    سلام من مودم وایمکسم رو تعویض کردم و همین مودم tf-i۶۰رو بهم دادن و یه تعرفه ی ۱۰۰ گیگ واسه td-lte فعال کردم منطقه ای که بنده هستم واسه ۴.۵جی ضعیف عمل میکنه و دیدم که پشت مودم جای دو تا انتن هست میخواستم ببینم اگر انتن بهش وصل کنم امکان داره تقویت بشه

  34. من این مودم رو برای ماینینگ بیت کوین استفاده میکنم و فاصله هم باهاش دارم

    گاه و بیگاه هنگ میکنه و تا کسی نره برقش رو خاموش روشن نکنه وصل نمیشه

    پدر منو دراورده
    نمیدونم از اون یکی مودمای ایرانسل بگیرم یدونه سوییچ بندازم روش یا…
    چکار کنم

    پورت فوراوردینگ مودمم هم کار نمیکنه و نمیدونم مشکل از اینه یا ایرانسل!

    1. «من این مودم رو برای ماینینگ بیت کوین استفاده میکنم و فاصله هم باهاش دارم»؟؟؟
      واقعا؟؟؟
      خوش به حالت
      ما استفاده معمولی از اینترنت توش ماندیم

  35. واقعا tf-60 اشغالترین مودم هست البته ممکنه سفارش ایرانسل اینطوری باشه
    مدل huawei b310 با اینکه خیلی مدلش پایینتره خیلی کیفیتش بالاتره هم وایفاش هم انتن دهیش هم سرعتش

  36. سلام عرض میشه و تشکر بابت مطلب مفیدتون، جناب مهندس بنده اطلاعات زیادی در مورد این مودمها و نحوه انتخابشون ندارم، ممنون میشم اگر بهم مودمی رو معرفی کنی که TDL-TE و ۴G و ( ۳G و شبکه های پایین تر رو اصلاً نداشته باشه) باشه حتی اگر به صورت مجزا وصل بشه و همزمان هر دو حالت رو پشتیبانی نکنه، وای فای داشته باشه و ترجیحاً برای ایرانسل باشه و سرعتش خوب باشه، از بین مودم های موجود شما کدوم مدل رو به بنده پیشنهاد میکنید که تهیه کنم؟پیشاپیش از شما ممنونم

  37. سلام
    بدون آگاهی این مودم خریداری شده بدون اطلاع اط اینکه نمیشه نام رو مخفی کرد و احتمال هک شدنش بسیاره
    خیلی تنظیمات بیخودی داره

  38. سلام.wifi این مودم چقدر ضعیفه؟یعنی برای کاربری خونگی هم نمی شه روش حساب کرد؟من می‌خوام به جای Adsl یه اینترنت با کیفیت تر و بهتر بگیرم.منطقمون تو کرج هم پوشش ۴g و ۴.۵g و هم tdlte داره.

    1. وای‌فای متوسطی دارد

      از ۴.۵G پشتیبانی می‌کند ولی بیشتر اوقات نمی‌تواند به آن سوییچ کند و روی فرکانس‌های ۴G فعال است.

  39. سلام
    با عرض ادب و احترام
    من چند ماهه یه مودم آی ۶۰ خریدم ولی متاسفانه به مشکلی عجیب برخوردم و اون اینه که وقتی مودم روشنه تا شعاع حدودا ۳۰ متری مودم آنتن همراه اول گوشیامون کلا قطع میشه و وقتیم خاموش میکنم آنتن برمیگرده، میخواستم بپرسم علتش چیه
    ممنون از لطفتون.

  40. سلام باتشکر از دوستان
    من مودمی سیم کارت خوری میخوام که ۴G باشه و کابل شبکه بخوره و قیمتشم از i60 پایین تر باشه و تمام سیم کارت ها رو پشتیبانی بکنه
    دوستان اگه مودمی خوبی دارن راهنمایی کنن

    1. احتمالا همپوشانی فرکانسی دارید ، یا قدرت مودمو کم کنید یا اگر چنین گزینه نداره جلوی مودم رو به بیرون ی سینی فلزی قرار بدید

  41. سلام مهندس
    من میخام ازین مدم های موجود در بازار صرفا برای کامپیوتر منزل استفاده کنم سرعت برام متوسط خوبه! آنتن دهی اپراتور اول و ایرانسل در ۴g و۴g5 خوبه! بنظرتون چه مدلی رو پیشنهاد می دهید؟مخابرات جدیدا مقرون بصرفه نیست و ….

  42. سلام. من سایت های مبین نت ایرانسل و همراه اول رو نگاه کردم و قیمت بسته های اینترنت ثابتشون رو مقایسه کردم و متوجه شدم که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سرعت و مناطق آنتن دهی ایرانسل بهتره. من دنبال مودمی هستم که بتونم از بسته های اینترنت ثابت استفاده کنم چون قیمتاش خیلی پایین تر از بسته های سیمکارت های معمولیه که هر گیگ رو ۳۵۰۰ ۴۰۰۰ تومن میدن درصورتی که با ثابت حدود ۵۰۰ تومن در میاد
    و اینکه هم بتونم باهاش جابه جایی داشته باشم. مثلا یه شهره دیگه رفتم بتونم استفاده کنم. مودم های ایرانسل رو نگاه کردم دیدم فقط همین مدل tf i160 هم اینترنت ثابت میخوره هم قابلیت جابه جایی داره. از طرفی قیمتشم یکمی بالاست. شما مودمی با همچین امکاناتی سراغ دارید که قیمتش پایین تر باشه؟ در ضمن میخوام حتما بشه از بسته های ایرانسل استفاده کرد چون همونطور که اول گفتم برتری هایی نسبت به بقیه اپراتورها داره.البته اگه موردی نباشه دیگه مجبورم همینو بخرم.
    در ضمن دوس داشتم یه همچین مودمی بدون اداپتور یعنی با باطری هم بتونه کار کنه که خیلی عالی میشه :))))) همچین چیزی هست؟ :)))

    1. برای استفاده از مودم‌های TD-LTE محدودیت دارید چون مدل‌های زیادی در بازار نیست.

      از ایرانسل مودم‌ GP-2101 برای موارد مسافرتی خوب است. به کوچکی و راحتی TF-i60 نیست ولی باز هم میشود همیشه همراه‌تان از این شهر به شهر دیگری باشد.

  43. سلام دوست عزیز
    اگر درست دقت کنید میبینید که پورت شماره چهار این مودم همان پورت Wan می باشد. که ما سر کار هم این موضوع رو چک کردیم و بدرستی هم کار می کند.

    1. پورت چهارم این مودم WAN است که می‌توانید یک مودم ADSL را به آن متصل کرده و اینترنت ADSL را روی وای‌فای به اشتراک بگذارید

  44. سلام. این مودم امروز از ایرانسل به دستم رسید. با اینکه تو منطقه پوشش قوی هستم ولی از ۵ آنتن ۳ آنتن دارم و سرعت حدود ۷۰۰ ۸۰۰ کیلوبایته. با ایرانسل که تماس گرفتم گفتن سرعت خوبیه :/ نمیدونم چجوری تو بعضی جاها حتی ۵۰ مگ هم با این مودم سرعت دارن. اخه دیگه چقدر منطقه و پوشش و دکل واین چیزا تاثیر داره ://////
    چرا همیشه من به شخصه باید قسمت ضعیف به من برسه :/// با اینکه وسط رشتم.
    حالا میخواستم بپرسم با نصب آنتن خارجی تغییر کرده سرعت؟ چون شما در ارتباط هستید با استفاده ها , پرسیدم.
    از ایرانسل که پرسیدم گفت میتونه تاثیر داشته باشه میتونه نداشته باشه. یکی هست با یه آنتن سرعت ۵۰ مگه یکی با سه آنتن ۱۰ مگ :/
    حالا کلا کسایی که نصب کردن سرعتشون بهتر شده؟ درضمن کدوم آنتن به فرکانس این مودم میخوره و تاثیر داره؟
    ممنون از شما

  45. با سلام ممنون که وقت میذارید برای پرسش ها
    من این مودم رو گرفتم برای استفاده از پوشش tdlte آنتن ۵ تا پره چراغ آبی هستش و حداکثر سرعت ظاهرا ۱۶ هستش من با ۴g تا ۶۰ هم دریافت میکنم روی مودم usb، تنظیماتی هستش که بشه انجام داد برای افزایش سرعت؟ مودم usb چراغش سبز میشه ولی این آبی میمونه نمیدونم چرا با اینکه آنتنش بیشتره، البته اون با سیمکارت ۴g و این سیمکارت ثابت
    ممنون

    1. سلام
      مشکلاتی که با مودم TF-i60 دارید طبیعی است و خودتان را زیاد اذیت نکنید
      هم سرعت و آنتن‌دهی و پوشش‌دهی اینترنت TD-LTE ایرانسل نسبت به ۴G پایین‌تر است و هم خود این مودم خوب آنتن‌دهی نمی‌کند و یک دانگل USB بهتر ازش می‌ارزد.
      برای افزایش سرعت باید آنتن خارجی روش نصب کنید یا تجمیع فرکانس کنید

      1. سلام بنده مودمz6000راخریدم واکنون نمی دانم که چرا بالا نمی یاد هرجا امکان داشته برای ابدیت کردن بردم ولی نتوانستن درست کنن واکنون دستم مونده نمیدانم چیکارکنم به شرکت ایرانسل هم زنگ زدم ولی نتوانستن کارم راانجام بدن لطفا شما راهکاری ندارین به نظرم مشکل نرم افزاری باشه ممنون

    1. مودم TF-i60 را ایرانسل روی هر دو سیم‌کارت فورجی و تی‌دی‌ال قفل کرده است و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های دیگر اپراتورها را ندارید

      تقریبا تمام مودم‌های فورجی بازار از فرکانس و ارتباطات TD-LTE پشتیبانی می‌کنند ولی در ایران هر اپراتور یک فرکانس رادیویی را گرفته و روی همان سرویس می‌دهد و مودم‌ها را برای همان فرکانس قفل کرده است بنابراین شما نمی‌توانید با یک مودم آنلاک از سیم‌کارت TD-LTE ایرانسل استفاده کنید یا مثلا سیم‌کارت TD-LTE شاتل را روی مودم ایرانسل بندازید و …

      به‌زودی شاتل موبایل چندین مودم با قابلیت پشتیبانی از ۴G و TD-LTE روانه بازار می‌کند ولی باز هم قفل هستند و فقط برای اینترنت خودش و مشترکان شاتل موبایل عرضه شدند:
      https://shabakehchi.com/news/irannews/6777/elecomp-24-shatelmobile-modem-4g-tdlte

      1. درود
        هرچه بیشتر تحقیق میکنم کمتر موفق میشم انتخاب قطعی داشته باشم .من زیاد سفر میکنم به طور معمول از یه تبلت s3 سامسونگ وسیم کارت ایرانسل سرویس میگیرم اما کافی نیست تو فکر یه مودم و یه سرویس خوبم البته برای شهرستان داخل دفتر با کد *۲۰# ال تی دی ندارم اما ۴جی دارم اما در نقشه ایرانسل تحت پوشش هستم .
        بهترین پیشنهاد برای من چیه ؟؟معمولا حجم زیادی استفاده نمی کنم .

  46. این موارد که شما میگید اصلا معایب نیست و بیشتر کاربران حرفه ای نیستند و نیازشان با این مودم برآورده میشود دلایل قانع کننده ای اعلام نکردید
    فقط به فکر تخریب بودید

  47. با سلام،من در منطقه ای هستم که ایرانسل یک و دو آنتن ۲G و در جای دیگه ۳G دارد به نظرتون من چه نوع مودمی بخرم که هم آنتن دهی و هم وای فایش قوی باشد؟

    1. همه مودم‌هایی که ایرانسل می‌دهد لاک خودش هستند
      مودم GP2101 را برخی شرکت‌های دیگر مانند آسیاتک هم می‌دهند که باز هم لاک شده ایرانسل هستند

  48. سلام من به یک مودم احتیاج دارم که خروجی لن داسته باشه تا بتونم به dvr دوربین وصل کنم
    بغیر از adsl
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. مودم‌های ۴G دسکتاپ برای شما مناسب هستند. مودم‌های دسکتاپ معمولا چند درگاه LAN دارند
      مانند تی‌پی‌لینک MR200 یا دی‌لینک DWR-953

  49. خب با تشکر از تاپیک مفیدتون
    اولا ک من قصدم خرید TD-i40 رو داشتم چون از وای فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی میکنه و قیمت بسیار بهتری نسبت به TF-i60 داره تا اینکه اومدم پای خرید و علی رغم بدشانسی همیشگی تو خرید هر چیزی یهو فروشنده ک رفیقم هست گفت TF-i60 رو بردار با ۶۰ تومن یکی هست آنلاک میکنه ک دیگه همه سیمکارتای اپراتور ها رو میشه استفاده کرد.
    شک داشتم ک مودم خودش ک انلاک شده بود با سیمکارت همراه اول استفاده میکرد.
    پس میشه گفت ی تاپیک با عنوان یک دلیل برای خریدن TF-i60 باید راه انداخت.
    خب بریم تو کارخود مودم ک بزرگترین مشکلش ک میخوره تو ذوق آدم انتن دهی وای فای هست ک در حد نصف TD-i40 هست.به صورت عجیبی پشیمونتون میکنه ک چرا اینو خریدید.سوکت های آنتنش هم ک توی پست دیگه ای ذکر شد فقط برای تقویت فور جی هست.
    قابلیت SMS و کد USSD هم ک فعلا خبری نیست اگه رفتین بخرین فروشنده برا بازار گرمی بهتون میگه.پنل مدیریتی چیز خاصی نداره.تب تنظیماتم کار کاربرای عادی رو راه میندازه.
    میتونین نرم افزار HILINK رو از بازار و گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید و ی سری تنظیمای مدیریتی جالب رو انجام بدین.
    اگه پول مفت هم دارین میتونین به یک اکسس پوینت یا روتر وصلش کنید و تنظیمای حرفه ای تری بدست بیارید.
    در کل فن آوری TD-LTE اگه پوشش دهی خوبی داره منطقه زندگیتون خوبه ولی اگه خوب نیست ی سری فحشای جدید پیدا میکنید ک به ایرانسل میدین تو دلتون.ولی اگه آنلاکش کنید دیگه هیچکدوم از بدی هاش به چشمتون نمیاد.

    1. خدا خیرت بده آقا فاضل که الحق فاضلی
      ما یک ساله تمام داریم سعی می‌کنیم درباره TD-LTE و مودم Tf-i60 این چیزا را بگیم
      عالی نبود خیلی عالی بود

  50. سلام من یه کامپیوترخانگی دارم که ازadslاستفاده میکردم حالا میخوام یه مودم TD-LTE بخرم وای فای برام مهم نیست فقط واسه کامپیوتر میخوام واینکه سرعت بالایی داشته باشه تورو خدا راهنماییم کن که کدوم مدل روبخرم

    1. یک مدل مودم TD-LTE انتخاب کنید که درگاه LAN داشته باشد تا بتوانید آن را به کامپیوتر وصل کنید.
      مودم GP2101 ایرانسل خوب است

  51. توضیحات خوبی بود، باید قبل از خریدش این مطلب رو میدیدم!
    مودم TF-i60 امروز دستم رسید، هنوز نتونستم وارد برنامه ایرانسل من بشم چون ایرانسل رمزیکبار مصرف رو به ایمیل نمیفرسته
    قابلیت USSD هم توی پنل کار نمیکنه و مرتب ارور time out میده

  52. سلام
    از توضیحات و وقتی که برای جواب به سوالات میگذارید ممنونم. سرویس ADSL که من برای منزل گرفته‌ام به دلیل دور بودن فاصله تا مرکز مخابراتی و همچنین ‌مشکل نویز در خطوط ساختمان کیفیت مناسبی ندارد.و چند بار هم توسط کارشناسان شرکت‌های سرویس دهنده چک شده است و نهایت سرعت آن نزدیک ۲ مگ می‌باشد. به همین دلیل به دنبال سرویس‌های بی‌سیم هستم. با توجه به افزایش قیمت ها تنها مدل مناسبی نسبت به قیمت که پیدا کردم همین گزینه i60 است که در صورت نیاز هم آنلاک می‌شود و از سیم‌کارت باقی سرویس دهنده‌ها هم می‌شود استفاده کرد. وایرلس آن برای من من مهم نیست چون میخواهم به وسیله کابل به PC وصل کنم و‌ همچنین میخواهم مودم هم با آداپتور‌ کار کند، قصد جابه‌جایی آن را ندارم. آیا شما پیشنهاد بهتری در این محدوده قیمت دارید؟

    1. سلام به روی ماهت.درسته ک میخای با کابل وصل کنی ولی شاید تو اون مکان کیفیت سیگنال کم باشه نمیتونی ک از این سر خونه تا اونور سیم بکشی

    1. برای استفاده از سیم‌کارت همراه اول و رایتل باید مودم هواوی B612 را بخرید که مدل آنلاک Tf-i60 است

  53. سلام.کامپیوتر من به وای فای وصل نمیشه.یعنی قابلیت شو نداره.میشه این مودم tf-160 رو مستقیم بهش وصل کرد?سفارشش دادم.ولی هنوز به دستم نرسیده

    1. بله
      با درگاه LAN می‌توانید این مودم روتر را به کامپیوتر متصل کرده و از اینترنت موبایل استفاده کنید

  54. ببخشید. میخواستم ببینم برای مودم td i60، ایرانسل طرح میده یا نه. ایا قیمت اینترنتش با قیمت اینتر نت. سیمکارت یکی است یا ن. ایا میصرفه برامون ؟

    1. والا اینکه ایرانسل برای مودم TD-i60 طرح تخفیف و رایگان و حجم و … می‌دهد یا خیر را باید از خودشان سوال کنید
      تا جایی که می‌دانیم تعرفه اینترنت td-lte و ۴G روی این مودم مانند دیگر مودم‌ها است. همان بسته‌ها را باید از روی سایت ایرانسل خرید کنید

  55. سلام میشه یک مدل مودم بهم معرفی کنید تا ۵۰۰ تومن تنها چیزایم که مهمه برام قدرت انتن( چون خونمون قدرت انتن خیلی خوبی نداره) و سرعت بالا برای بازی ثابت یا همراهم فرق نمیکنه

  56. سلام اقا خواهشن بگید کدوم یکی از این مدم هارو بخرم

    Tf160یاtd140کدوم بهتره؟

    واقعاtf160سرعتش۳۰۰مگابایت هس
    وtdi40واقعا۱۲۰مگبایت هس

    لطفا راهنمایی کنید

    1. سرعت ۳۰۰ مگابیتی مودم tf-i60 لزوما به معنای سرعت واقعی ۳۰۰ مگابیتی نیست و بیشتر از ۱۰۰ مگابیت به شما نمی‌دهد
      اگر در مکانی باشید که آنتن‌دهی خوبی دارد؛ مودم TF-I60 سرعت بیشتری نسبت به TD-I40 دارد ولی نه آن قدرها که فکر می‌کنید.
      TD-I40 مودمی پایدارتر و با آنتن‌دهی بهتر است. مودم TF-I60 بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند ۴g هم استفاده کنند

  57. سلام
    جناب من میخواستم مودم td-lte و ترجیحا i60 را بخرم، که منصرف شدم
    لطف میفرمایید بگید بهترین مدل مودم ها کدوم است؟از نظر انت دهی ، کیفیت ، سرعت ….؟
    باتشکر

  58. سلام. من این مودم و خریدم ولی اگه روشن باشه داده همراه فکر کنم خودش حجم بسته ی اینترنت و استفاده میکنه.
    آیا من اشتباه میکنم یا این مورد حقیقت داره

  59. سلام
    ممنون بابت مطالب مفید
    میخواستم بپرسم برای این مودم میشه وی پی ان وصل کرد؟
    یعنی وقتی دستگاهی مثل تلویزیون بهش وصل میشه یوتیوب رو باز کنه
    با تشکر

  60. سلام من مودم TF-i60 رو سه چهار ماهی هست خریدم الان مشکل dns در اتصال به اینترنت داره و وصل نمیشه شما راه حلی دارید البته من آدرسهای ۸.۸.۸.۸ و امثالهم رو هم رو لب تاب و هم مودم تنظیم کردم ولی فایده نداره

  61. سلام
    من اینترنت یک ساله TD LTE دارم چون منطقه عوض کردم الان پوشش نداره- میخواستم این مودم رو بخرم بعد دیدم که این مودم شبکه ۴جی که داره همون تعرفه ی معمولی موبایلی هستش. تصورم این بود مودم بسته ی اینترنت ثابت رو روی شبکه ی ۴جی معمولی اجرا می کنه!

  62. سلام
    ممنون از توضیحاتتون
    بنده فقط یه مودم جهت ارسال اسمس میخواستم که بجای رابط usb از رابط لن استفاده کنه و تحت شبکه باشه. نهایتا به این مودم رسیدم، ولی بنظر میاد چیزی نیست که بتونه کار منو راه بندازه. چون لازمه که به یک sms gateway متصلش کنم . بنظرمیاد که این مودم api های لازم جهت همچین ارتباطیو نداره.
    امکانش هست که بنده رو راهنمایی کنید یا مودمیو پیشنهاد بدین که بتونه همچین قابلیتیو داشته باشه؟
    ممنون از شما

    1. اصلا مودم tf-i60 مناسب کار شما نیست
      برای ارسال SMS انبوه هیچ مودمی امکانات مورد نیاز شما را ندارد و باید یک سرویس تحت وب خریداری کنید

  63. سلام. این مودم با افزوده شدن قابلیت تجمیع فرکانس، در حالت TD-LTE سرعت دانلود در حد ۴.۵G رو میتونه ارائه بده؟

  64. سلام مهندس
    من برای سرویس دهی اینترنت داخل اتوبوس جاده ای با ظرفیت ۳۰ کاربر چه مدل مودم روتر استفاده کنم با هزینه کمتر از ۵۰۰

    1. کاربران باید بی‌سیم وصل شوند یا با کابل اترنت؟
      فکر می‌کنم باید هزینه بالاتری بپردازید چون مودمی ۵۰۰ تومانی برای ۳۰ کاربر خیلی ضعیف از آب درمیاد

      1. سلام ، یک سوال . دیروز متخصص دوربین اومده بود برای من دوربین وصل کنه . یکی از مشخصات مودم گفت که باید مودم ddnsداشته باشه ، حال من از کارشناس ایرانسل پرسیدم ، و به من i60را پیشنهاد و تایید کرد . حال مسئول دوربین میگه ddns مشکل داره ، یعنی ورود به شبکه از راه دور مشکل داره . شما راهکاری دارید ؟

  65. سلام مهندس
    من یه مودم با قابلیت ۴.۵Gمیخوام
    بین مدل های tdi60 و tdi40 و ca60 مردد هستم.
    بسیار برام سرعت اهمیت داره.
    تشکر.

  66. سلام خواهشمندم بنده رو در خصوص تنطیم مودم tf-i60 برای انتقال تصویر با سیم کارت td-lte راهنمایی کنید

  67. سلام
    بعد از یک سال استفاده ازین مودم کیفیت آنتن دهیش به شدت افت کرده
    اوایل آنتن کامل پر بود ولی الان از ۵ تا چراغ آنتن فقط ۲تا چراغ آنتنش پر میشه
    اینم بگم که از سیم کارت ۴G استفاده میکنم
    همون سیمکارتو داخل گوشی ۴G میندازم بدون مشکل و افت سرعت کار میکنه ولی داخل مودم افت سرعت شدید داره
    در کل به نظر من ارزش خرید با این قیمتو نداره

  68. من این مودم دارم مخصوصا شب‌ها چراغ قرمز روشن میشه و اینترنت از دسترسی خارج میشه فکر کنم کلا دهنم سرویس کرده شبها بیخود یاهو مسنجر روشن میکنم اینترنت قطع میشه

  69. سلام
    متاسفانه با گرون کردن خیلی از اجناس بجای نخریدن اون، اشتیاق خرید برای خریدار بیشتر میشه، امیدوارم در مورد این مودم اینطوری نشه، قیمت این مودم وحشتناک گرون شد اسفند ۹۷ از دفتر پیشخوان خریدم ۴۰۰ هزار تومان ایرانسل ۳۶۰ میفروخت
    الان ۱۲۰۰ بیرون تا ۱۵۰۰ هم میفروشن!!!!

    دو ماه اول که خریدم خیلی عالی بود هر دو سیم کارت ۵ چراغ آنتن میداد، الان با زور دو چراغ
    سرعت و کیفیت اینترنتش همیشه متغیره
    با این قیمت گرون اصلا پیشنهاد نمیکنم بخرید

  70. با سلام
    خواهشمندم چنانچه ایرانسل در ارائه سرویس کارشکنی کرد حتما از ایشان به سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان تنظیم مقررات شکایت کنید. شما حدود ۲ میلیون می دهید و مودم TFI60 میخرید بعد هزینه نصب و بسته های گران ایرانسل را می دهید و سپس هزینه ۲ برابری در صورت استفاده از فیلترشکن را می‌دهید و در آخر هم ایرانسل به خصوص در روزهای آخر هفته و یا ساعات ۸ شب به شما سرویس نمی دهد. تا می توانید از شرکت ایرانسل شکایت کنید با اینکار امتیاز آنها در شبکه به شدت پایین می آید و تقاص دزدی شان را می دهند.

  71. سلام، با تشکر از مطالب خوبتون
    آیا می‌شه در این مودم یا مودم‌های مشابه ۴.۵G شرکت ایرانسل از سیم‌کارت همراه اول یا اپراتورهای دیگر برای اینترنت همراه (و نه TD-LTE) استفاده کرد؟
    چون تا جایی که اطلاع دارم مثلاً نمی‌شه از سیم‌کارت TD-LTE مبین‌نت بر روی مودم‌های TD-LTE ایرانسل استفاده کرد، می‌خوام بدونم آیا این محدودیت برای سیم‌کارت FDD و شبکه‌ی موبایل ۴.۵G هم وجود داره؟

    1. هر شرکتی که مودم می‌دهد آن را طوری قفل کرده که فقط سیم‌کارت‌های خودش کار کنند.

      1. سلام دوستان ،من از این مودم استفاده میکنم ، ولی فقط دانلودش با idm خوبه ، اینستاگرام به سختی باز میشه یا دایما لودینگ رو نشون میده ، وبگردی هم خیلی خوب نیست
        راه حلی داره ، باید فیرمور رو اپدیت کنم ؟
        کسی این مشکلرو نداشته ؟

  72. خیلی قیمت بالاس به عنوان اینکه خودشون سیم کارت ۴G و LTE به خریداران روی پک ارسال میکنن بنده خدا خریدار چیزی نمیدونه خرید میکنه و بابت این که شاید نیازی به همچین چیزی نداشته باشد و با هزینه های کمتر هم کارش انجام میشه،،

  73. سلام،
    زمانی که من این مودم رو خریداری کردم حدود ۱ سال پیش قیمتش حدود ۶۷۰ تومن بود، که باید یه بسته رو به اجبار همون جا خریداری میکردیم
    اون موقع خیلی به نظر گران میومد و ارزش نداشت، ( البته از نظر خودم) ولی بعدا فهمیدم که کار اشتباهی نکردم و حداقلش تصمیم بدی نگرفتم که به ضررم تموم شه. درکل، مودم با کیفیتی هست و همچنین تمام انتظارات شما رو از نظر یه اینترنت با کیفیت برطرف میکنه. و این ۵ موردی که اینجا نام برده شده بحث تخصصی هست که برای عموم مردم مورد ۲و۳ اهمیت خاصی نداره، اگر شما به دنبال اینترنت و مودم با کیفیت هستید خرید این مودم رو حتما پیشنهاد میکنم، ولی اگر قیمتش به صرف نیست میتونید tk-25 10 رو خریداری کنید که اونم به نسبت خودش مودم معمولی هست.

  74. cمن متاسفانه این مودم رو گرفتم برای سیستم مخابراتی پالایشگاه عسلویه و پشیمون شدم.چون من نیاز دارم دائم مودم در حال فعالیت باشه ۲۴ ساعته ولی این مودم هر روی تعقیر آی پی داره و باید یکبار از برق کشیده و مجددا وصل بشه و اصلا بکار من نیومد.این بزرگترین ضعف این مودم هست

  75. من این مودم رو خرداد ۹۷ خریدم ۳۶۰ تومان. بعد یکسال که گارانتیش تموم شد دادم به یه مغازه توو شهرمون آنلاکش کرد. TD lte که سیم‌کارت دیگه ندارم ولی با ۴g همراه اول هم ازش نت میگیرم. مودم ADSL هم بهش وصل کردم. خلاصه دو ساله که همه جوره ازش کار کشیدم. ضمنا قابل حمل نبودن عیب نیست چون اکثر مودم های td-lte قابل حمل نیستن و نمی‌دونم اصلا td-lte مودم قابل حمل مثل مودم های ۴g داره یا نه؟

  76. من هر کاری کردم این آگهی های صفحه به هیچ وجه نه برداشته شدند و نه قابلیت جابجایی دارند. برای چیدمان ا فتضاح صفحه متاسفم

  77. سلام .ببخشید من مودمi60 رو از سایت ایرانسل خریداری کردم .از موقعی که تحویل گرفتم تقریبا ۱ ماه میگذره. قسمت ما آنتن دهی مشکلی نداره و آنتن تا آخر پره ولی مشکلی که مودم داره گاهی اوقات یهو نت قطع میشه و چراغ دستگاه قرمز میشه من باید از برق دستگاه رو بکشم بیرون دوباره متصل کنم که اینترنت وصل بشه .اکثرا هر روز اینطور میشه و به شدت کلافه شدم .
    نمایندگی ایرانسل هم بردم ریست کردم .به روز رسانی کردم دستگاه رو ولی مشکلش حل نشده .میشه لطفا بنده رو راهنمایی بفرمائید. ممنون میشم .

    1. منم همین مشکلو باهاش دارم، آنتن تا آخر پره ولی یهو نت قطع میشه، البته من حتی چراغ دستگاهم هم قرمز نمیشه آبی هستش ولی نت از کار میفته و باید دستگاه رو قطع و وصل کنم تا راه بیفته!

  78. اون کسی که این مطلب رو نوشته معلومه یکبار هم از این مودم استفاده نکرده، مهمترین ایراد این مودم رو ننوشته، این مودم یه ایرادی که داره یهو قطع میشه، در حالی که چراغ آنتن دهی هم تا آخر پر هست یهو نت کامل از کار میفته و هیچ سایتی باز نمیشه!
    پشتیبانی هم تزهایی مثل ریست کردن مودم و جابجا کردنش میده! که معلوم نیست چرا وقتی مودم به اسم مودم ثابت فروخته میشه ما باید هی جابجاش کنیم تا کار کنه!
    والا مهمترین ایرادش اینه، اگه کسی میخواد بخره پیشنهاد میکنم از نزدیکاش اگه کسی داره یکی دوهفته قرض بگیره تست کنه اگه این مشکل قطع شدن یهویی رو نداشت بعد بخره

  79. سلام
    من این مودم رو ۶ ماهه که خریداری کردم واقعا عالیه
    خارج از محدوده آنتن داخل باغ بردم قرار بود سیم کارت فورجی بندازم که متوجه شدم حتی بدون آنتن و یک چراغ آنتن هم روشن نبود نزدیک ۳ مگ دانلود داشت
    مزایاش اینه که مثل بقیه مودم ها اصلا داغ نمیکنه
    قطعی که کلا من نداشتم
    نمیونم قیمتش الان چنده اما واقعا انصاف نیست این مودم های جیبی رو نزدیک ۲ میلیون تومن میدن

  80. سلام ، از دوستان شبکه چی خواهش میکنم یه راهنمایی به من بکنن واقعا من گیج شدم ، حقیقتش من یه مودم ثابت سیم کارت خور ترجیحا همراه اول و ایرانسل رو ساپورت کنه و برای نصب ۴ دورببن مدار بسته میخوام ، نمیدونم چه مدلی به درد من میخوره و به کار من میاد ، دوربین ها ۲ مگاپیکسلی هستند .

  81. سلام ممنون فقط من یه سوال داستم من میخوام این مودم رو بخرم چون به نظرم الان به صرفه تر از مودم های دیگست فقط الان تنها تردیدی که بخاطر نخریدن این مودم دارم اینکه ایا این مودم برای گیم خوبه چون من اول بدلیل گیم میخوام بعد دانلود میخواستم بپرسم ایا ایم مودم پینگ خوبی میده برای گیم خوبه یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  82. سلام دوست عزیز
    ممنون بابت مقاله خوبت
    من دوساله دارم از این مودم برای ماینینگ استفاده میکنم
    به جرأت میتونم بگم یکی از بهترین مودم های موجود تر ایران هست
    ماینینگ به یک اینترنت پایدار نیاز داره که ابن مودم عالیه برای این کار
    هم چنین راحت میشه سرویس وی پی ان روش ست کرد و با آی پی استاتیک هم تمام کلاینت های متصل به این مودم رو از هرنقطه جهان کنترل کرد
    حالا این گوشه ای از امکانات این مودم هست که من ازشون استفاده کردم

  83. سلام
    من چندتا مودم tf-i60 دارم و اینا بهم لینک کردم جهت تبادل اطلاعات plc و مانیتورینگم ولی ارتباطم خیلی قطعی داره و در صورتی که انتن و اینترنت هم خوبه در نقاط مشکلم از ‌کجا میتونه باشه

  84. سلام دوستان
    گاهی اوقات چراغ اینترنت قرمز میشه و انتن میپره . ریستارتش میکنم درست میشه
    توی پنل هم مینویسه registerition faild
    نمیدونم مشکل از چیه ؟
    کسی میتونه راهنمایی کنه

  85. الان که خبر قدیمی می خونم، خنده ام می گیره که یه زمانی مودم TFI60 با یه قیمتی که برای الان واقعا رویا بوده با چه نقدهایی مواجه می شده.
    من از تاریخ مرداد ۹۹ تا الان که آذر ۹۹ هست منتظرم مودم های ایرانسل موجود شه تا یکی بخرم تا از شر اینترنت مزخرف مخابرات خلاص شم.
    از مرداد ۹۹ که تا الان کلا مودم های ایرانسل ناموجود هستند و اگرم یه وقت یه جایی همین tfi60 رو پیدا کنی (دست دوم) و یا هر از گاهی ۱۰-۲۰ تا تو سایت ایرانسل موجود بشه، قیمتش بالای ۱ میلیون و پانصد هزار تومان هست!

  86. سلام خواهش میکنم جواب منو بدین.من الان دوساله این موذمو دارم.اصلا خیری ندیدم ازش همیشه از پنج خونش دوتاخونش روشنه.*۲۰#روکه میزنم میگه پوشش تی دی ال تی ندارید .فقط ۴جی دارین.ولی توسایت ایرانسل نشون میده که پوشش هردورو دارم.این همه هزینه کردم ولی همیشه ازگوشیم استفاده میکنم.
    واینو هم بگم که خونمون یه کمی مشکل انتن دهی هم داره.
    حالااگه میشه بهم یک مودم خوب توهمین قیمت به ترتیب بهم معرفی کنید.لطفا جوابمو بدسن آقای مهندس عزیز🙏

    1. سلام
      چون توی خانه شما آنتن‌دهی خوب نیست؛ حتما باید مودمی با آنتن خارجی بخرید تا آنتن‌دهی بهتری داشته باشید. مودم‌های دارای آنتن داخلی ضعیفی هستند. چند پیشنهاد:

      ۱- می‌توانید برای همین مودم TF-i60 آنتن خارجی بخرید و تست کنید شاید انتن‌دهی بهتر شود. براساس اینکه سیم‌کارت TD-LTE یا ۴G روش انداختید می‌توانید یک آنتن خارجی بخرید و نصب کنید.
      ۲- مودم‌های رومیزی ۴G با سرعت و آنتن‌دهی بسیار خوب؛ گران‌هستند. مثلا مودم هواوی B618 بسیار خوب است یا B525 ولی مودم ارزان‌تر می‌توان تی‌پی‌لینک MR200 یا MR6400 را معرفی کرد که آنتن خارجی دارند و قطعا آنتن‌دهی بسیار بهتری خواهند داشت.
      ۳- اگر مصرف اینترنت شما بیشتر روی گوشی است و اینترنت روی دستگاه‌های دیگر نیازی ندارید یا خیلی کم نیاز دارید؛ مودم موبایل از همه این‌ها سرعت اینترنت بهتری دارد و می‌توانید از هات‌اسپات استفاده کنید.

  87. درضمن اینم بگم که فقط کنار پنجره این دوخونه رو نشون میده .داخل خونه هیچ خونش روشن نمیشه.یک مودم خوب بهم معرفی کنید که توخونه ای ک انتن دهیش خوبم نباشه مودم انتن بده.بازم تشکر🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا