راهنمای خرید

۹ لپ‌تاپ برتر بازار که به مودم داخلی LTE مجهز شدند

در یک سال اخیر، شاهد ورود نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌ها به بازار بودیم که مجهز به ارتباطات LTE توکار هستند. یعنی از مودم LTE بهره می‌برند و می‌توانند همیشه کاربران را به اینترنت متصل نگه دارند.

در حقیقت، از هنگامی که شرکت کوالکام تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ مخصوص دسکتاپ را عرضه کرد؛ تولیدکننده‌های لپ‌تاپ به سوی این تراشه موبایل با مودم LTE Cat16 هجوم آوردند. سرعت مودم به کار گرفته در تراشه اسنپدراگون ۸۳۵، یک گیگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های ۴G LTE است.

لپ‌تاپ‌های LTE گزینه بسیار خوبی برای کاربرانی هستند که طول تمام روز و در هر مکان و زمانی نیاز به یک اتصال اینترنت پرسرعت دارند ولی ممکن است وای‌فای یا اتصالات کابلی در دسترس نباشند. مثلا، به ماموریت و مسافرت می‌روند، دایم در حال حرکت هستند و نمی‌خواهند مدام یک مودم LTE را همراه خود این‌ور و آن‌ور بکشند.

با یک سیم‌کارت LTE که درون این لپ‌تاپ‌ها می‌اندازید؛ می‌توانید همیشه اینترنت دم دست داشته باشید. 

در ادامه می‌خواهیم به طور مختصر ۹ لپ‌تاپ مطرح بازار با قابلیت LTE توکار را به شما معرفی کنیم:

Microsoft Surface Pro LTE

 بی‌شک مطرح‌ترین لپ‌تاپ LTE بازار، سرفیس پرو LTE است که فروش‌اش از همین چند ماه پیش آغاز شده است. سرفیس پرو LTE یک دستگاه هیبریدی ۲ در ۱ است که می‌تواند لپ‌تاپ یا تبلت شود..

قیمت این لپ‌تاپ حدود ۱۴۵۰ دلار است و از باتری سود می‌برد که با ارتباطات LTE می‌تواند تا چندین روز دوام بیاورد. این لپ‌تاپ را می‌توانید با پیکربندی‌های مختلفی از جمله پردازنده Core i5-7300U، هشت گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت درایو SSD برای فضای ذخیره‌سازی و صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی تاچ دریافت کنید.

البته، از این لپ‌تاپ پیکربندی‌هایی با پردازنده‌های Core i7، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی نیز در بازار موجود است. روی سرفیس پرو ال‌تی‌ایی از مودم Cat 9 استفاده شده است و ۲۰ باند رادیویی ۴G را پشتیبانی می‌کند. وای‌فای این دستگاه نیز از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی کرده و دوبانده است.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon

لنوو در سری ThinkPad لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی دارد که برخی اوقات فوق‌العاده و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

مدل X1 Carbon از قیمت ۱۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و مجهز به پردازنده‌های اینتل سری Core نسل ششم است. وزن این لپ‌تاپ فقط ۱.۱۳ کیلوگرم است و بهترین مثال برای یک لپ‌تاپ همراه سبک‌وزن با قابلیت LTE است.

بهترین پیکربندی انتخابی برای آن، پردازنده Core i7-8650 vPro، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و درایو ۱ ترابایتی SSD است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی و در دو رزولوشن 1080p و 1440p وارد بازار می‌شود.

صفحه‌کلید این لپ‌تاپ بسیار خوب و ارگونومی طراحی شده است. یک حسگر اثر انگشت و یا دوربین IR انتخابی دارد که می‌توانید با استفاده از آن وارد ویندوز هلو شوید. 

قرار است این لپ‌تاپ از ماه می ۲۰۱۸ وارد بازار شود.

Dell Latitude 7490

شرکت دل در لپ‌تاپ‌های تجاری سری Latitude 7000 خود یک مدل لپ‌تاپ Latitude 7490 با مودم کوالکام اسنپدراگون X7 (سرعت ۳۰۰ مگابیت در رده LTE CAT 6) معرفی کرده است که ارتباطات LTE را برای کاربران فراهم می‌کند.

قیمت این لپ‌تاپ از ۱۰۴۹ شروع می‌شود و پیکربندی رده بالای آن شامل پردازنده‌های نسل هشتم اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۴.۱ اینچی است و بیشتر برای کارهای دسکتاپ مناسب است. روزلوشن این صفحه‌نمایش 1080p یا 768p است. اگر به یک لپ‌تاپ تجاری سنتی ولی ارتباطات LTE نیاز داشته باشید؛ Latitude 7490 انتخاب خوبی خواهد بود.

Lenovo ThinkPad X1 Tablet

این دستگاه یک طراحی شبیه به سرفیس پرو با ویژگی‌های اضافه‌تر دارد که شاید برای شما ارزشمند باشند.

یک لپ‌تاپ هیبریدی که می‌تواند تبلت هم بشود. قیمت این لپ‌تاپ از ۹۵۰ دلار آغاز می‌شود و از یک طراحی ماژولار سود می‌برد که امکان اضافه کردن یک باتری دیگر، پروژکتور برای ارایه‌های ساده‌تر و همین‌طور پورت‌های بیشتری را می‌دهد.

یک پیکربندی عالی از این لپ‌تاپ با پردازنده Core i7-7Y75، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، درایو SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی با دقت تصویر 1440p می‌تواند هر کاربری را شگفت‌زده کند. لنوو برای لپ‌تاپ ThinkPad X1 خود یک قلم نوری هم عرضه کرده است.

مودم این لپ‌تاپ نیز اسنپدراگون X7 با سرعت ۳۰۰ مگابیت است.

HP EliteBook 1040

شرکت اچ‌پی هم یک مدل لپ‌تاپ با ارتباطات ۳G و ۴G دارد. مدل EliteBook 1040 یک لپ‌تاپ سنتی با نسل هفتم پردازنده‌های اینتل برای مصارف تجاری است.

این لپ‌تاپ را می‌توانید با قیمت ۱۷۰۰ دلار برای پیکربندی Core i7-6600U، رم ۱۶ گیگابایتی و درایو ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی خریداری کنید. 

Lenovo ThinkPad T470

سومین لپ‌تاپ لنوو برای مصارف تجاری خوب بوده و بسیار محکم ساخته شده است.

یک لپ‌تاپ سنتی ۱۴ اینچ با شروع قیمتی ۹۳۰ دلار که درگاه‌های زیادی برای شما دارد. پیکربندی رده بالای این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7-7600U vPro در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت درایو SSD استفاده می‌کند.

این لپ‌تاپ صفحه‌کلید و تاچ‌پد بسیار خوبی برای کارهای طولانی دارد؛ مجهز به مودم X7 کوالکام است و می‌تواند تا ۱۸ ساعت شارژ باتری نگه دارد. وزن آن حدود ۱.۶ کیلوگرم است که باز هم برای یک لپ‌تاپ قابل حمل؛ مناسب است.

ASUS NovaGo TP370QL

اولین لپ‌تاپ دنیا مجهز به پردازنده موبایل اسنپدراگون ۸۳۵ با مودم داخلی LTE یک گیگابیتی است.

لپ‌تاپ NovaGo یک دستگاه هیبریدی یا ۲ در ۱ است که اجازه می‌دهد لپ‌تاپ را به حالت تبلت نیز استفاده کرد. این لپ‌تاپ تنها ۱.۳۹ کیلوگرم وزن دارد و اندازه آن ۳۱۶ در ۲۲۱ در ۱۴۹ میلی‌متر است. 

یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی لمسی از نوع FHD LED دارد. ایسوس این لپ‌تاپ را با دو پیکربندی متفاوت وارد بازار می‌کند. مدل اول از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سود می‌برد. مدل دیگر هم به یک حافظه رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت مجهز شده است.

ایسوس می‌گوید باتری این لپ‌تاپ تا ۲۲ ساعت شارژ باتری نگه می‌دارد و می‌تواند در حالت استندبای تا ۳۰ روز دوام بیاورد. ایسوس اعلام کرده است که لپ‌تاپ NovaGO با حافظه رم ۴ گیگابایتی قیمتی ۶۰۰ دلاری دارد. مدل بالاتر این لپ‌تاپ با رم ۸ گیگابایتی نیز ۸۰۰ دلار است. ایسوس می‌گوید این لپ‌تاپ در کشورهای امریکا، چین، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و تایوان عرضه می‌شود.

Acer swift 7 2018

ایسر یک مدل از لپ‌تاپ Swift ۷ را به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز کرده است و قرار است در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کند.

مشخصات این لپ‌تاپ؛ صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با دقت تصویر Full HD IPS است. از پردازنده Core i۷ اینتل استفاده می‌کند و مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD است. 

ده ساعت شارژ باتری نگه می‌دارد و صفحه‌کلید آن بدون نور پس‌زمینه است. از اسکنر اثر انگشت ترکیب شده با ویندوز هلو استفاده می‌کند و سیستم‌عامل آن ویندوز ۱۰ است.

ایسر روی این لپ‌تاپ یک مودم موبایل اینتل XMM ۴G LTE قرار داده است و آنتن‌های مودم نیز در بدنه لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند. ایسر می‌گوید این لپ‌تاپ از ماه مارس وارد بازار می‌شود ولی قیمت آن بسیار بالا است و حدود ۱۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

Lenovo Miix 630

جدیدترین هیبریدی لنوو با مودم داخلی LTE است که یک روز تمام شارژ نگه می‌دارد. این دستگاه همانند چند مدل لپ‌تاپ دیگر هم‌رده خود از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ با ویندوز ۱۰ اس سود می‌برد. 

صفحه‌نمایش این دستگاه ۱۲.۳ اینچی فول‌اچ‌دی +WUXGA است که هم برای کاربری‌های همراه مناسب است و هم می‌تواند یک لپ‌تاپ سبک‌ باشد.

یک درگاه USB-C با حافظه رم ۴ یا ۸ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت دارد. البته، مدل‌هایی با ظرفیت‌های کمتر ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت نیز وارد بازار می‌شود. وزن این دستگاه نیز مناسب و تنها ۱.۳۳ کیلوگرم است.

لپ‌تاپ Miix ۶۳۰ لنوو از قیمت ۸۰۰ دلار شروع شده و از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. مشکلی برای استفاده از سیم‌کارت‌های همراه اول یا ایرانسل ندارید
      فکر کنم برنامه‌ای هم برای استفاده از SMS و مکالمه داشته باشند. دعا کنید یکی‌شون نصیب ما بشه باش کار کنیم دقیق بگیم چه خبرا است.
      چندین مدل از این‌هایی که معرفی شده هنوز وارد بازار هم نشدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا