راهنمای خرید

۵ دلیل برای خرید مودم ایرانسل CA60

اگر سرویس اینترنت ۴G ایرانسل را خریداری کرده باشید؛ یکی از مودم‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود؛ مودم Ca60 است.

حدود دو سالی است که ایرانسل این مودم را وارد بازار ایران کرده و یکی از اولین مودم‌های ۴.۵G و تقریبا خوش ساخت و خوش مشخصات بازار شبکه ایران است. 

ایرانسل در کنار این مودم، چندین مودم ۴G و ۴.۵G دیگر هم عرضه کرده است. اما چرا باید سراغ مودم Ca60 برویم و چه مزایایی دارد که کاربران را ترغیب به خریدش می‌کند؟

در ادامه ۵ دلیل عمده و پررنگ برای خرید مودم ایرانسل Ca60 را خواهیم گفت. اگر این دلایل برای شما اهمیت دارند و نسبت به ویژگی‌های دیگر در اولویت قرار می‌گیرند؛ پس دیگر در خرید مودم Ca60 تعلل نکنید و البته نگاهی هم به مشکلات این مودم داشته باشید:

۱- مودم ۴.۵G با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت

ایرانسل تنها دو مودم ۴.۵G عرضه کرده که یکی از آن‌ها مودم Ca60 است. مودم‌های ۴.۵G از تراشه مودم LTE Cat6 استفاده می‌کنند که حداکثر سرعت دانلود به مرز ۳۰۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است.

به علاوه، امکان تجمیع فرکانس را هم می‌دهند و کاربران برای افزایش قدرت سیگنال‌دهی و سرعت می‌توانند چندین فرکانس رادیویی را با یکدیگر ادغام کنند.

با خرید مودم Ca60 خیال‌تان راحت است که یکی از سریع‌ترین مودم‌های بازار ایران را خریداری کردید و می‌توانید از سریع‌ترین سرعت اینترنت موبایل ایرانسل استفاده کنید. در بازار ایران؛ تنها معدود مودم‌هایی در رده ۴.۵G هستند.

۲- سیگنال‌دهی موبایل قوی

وقتی گزارش‌ها، نقد و بررسی ها، نظرات کاربران و دیدگاه‌های کاربران در سایت‌ها و انجمن‌های مختلف را می‌خواهیم؛ به‌راحتی می‌توان قضاوت کرد که قدرت آنتن‌دهی این مودم خوب و رضایت‌بخش است.

برای موبایل از دو آنتن داخلی سود می‌برد که البته امکان اضافه کردن آنتن‌ خارجی نیز وجود دارد ولی با همان آنتن‌های داخلی، باز هم کاربران گزارش ضعیفی سیگنال‌دهی ندادند و عموما سرعت اینترنت همراه خوبی را تجربه کردند.

برخی تست‌ها تا سرعت ۱۵۰ مگابیت روی این مودم با سیم‌کارت ایرانسل را گزارش دادند.

۳- وای‌فای دوبانده و نسبتا قوی

فقط سرعت اینترنت مهم نیست. شاید شما می‌خواهید اینترنت موبایل را با دستگاه‌ها یا کاربران دیگری به اشتراک بگذارید.

در حالی‌که شاهدیم عموما وای‌فای مودم‌های همراه شرکتی که اپراتورها به مشتری می‌دهند؛ بسیار ضعیف و تک بانده است؛ وای‌فای مودم Ca60 دوبانده است و روی هر دو فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز کار می‌کند.

البته، وای‌فای این مودم همان ۸۰۲.۱۱n است و روی AC نیست ولی از MIMO 2×2 با پشتیبانی حداکثری از ۳۰ کاربر همزمان برخوردار است. 

۴- قابلیت نصب آنتن خارجی

شما با خرید مودم Ca60 این شانس را دارید که آنتن خارجی بدان اضافه کرده و قدرت سیگنال‌دهی شبکه موبایل ۴G LTE را چند برابر کنید.

اگر در مکانی زندگی می‌کنید که به طور طبیعی آنتن‌دهی ضعیف است؛ مودم Ca60 این قابلیت را دارد که با آنتن‌ خارجی تقویت شود. ویژگی که در بسیاری از مودم‌های ۴G بازار دیده نمی‌شود و کاربر محدود به همان آنتن‌های داخلی ضعیف مودم است.

این مودم از آنتن‌های TS9 سود می‌برد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۲۰ درصد کیفیت سیگنال‌دهی با افزودن یک آنتن خارجی بیشتر می‌شود.

۵- قیمت مناسب

اگر نگاهی به مودم‌های ۴.۵G بازار انداخته باشید؛ برای خرید هر کدام‌شان باید هزینه‌ای بالای ۵۰۰ هزار تومان متقبل شوید. حتی مودم رده متوسطی مانند TF-i60 هم که ۴.۵G است؛ باز هم قیمتی ۴۵۰ هزار تومانی دارد ولی مودم Ca60 با قیمت ۳۵۰ هزار تومان توسط سایت‌ها، نمایندگی‌های فروش ایرانسل و خود ایرانسل وارد بازار شده است.

پس، با یک هزینه معقول، صاحب یکی از بهترین مودم‌های ۴.۵G بازار ایران می‌شوید.

مشکلات مودم Ca60

ذکر مزایای مودم Ca60 دلیلی بر سر پوش گذاشتن مشکلات و ضعف‌های این مودم نیست. با نگاهی به انجمن‌های فارسی و همین‌طور نظرات خریداران این مودم روی سایت‌های مختلف؛ می‌توان مشکلات این مودم را فهمید.

در آینده سعی می‌کنیم نگاهی به بزرگ‌ترین مشکلات مودم Ca60 داشته باشیم ولی مهم‌ترین آن‌ها باتری ضعیف، پنل مدیریتی ضعیف و عدم امکان مدیریت فرکانس‌ها، بدنه حساس به خط و خش و قفل بودن آن است.

برای خرید مودم ۴.۵G نگاهی به هم مطالب زیر بیندازید:

با بهترین مودم روترهای ۴.۵G بازار ایران آشنا شوید

هواوی E۵۷۸۵: یک مودم همراه ۴.۵G همه‌چی تمام

تی‌پی‌لینک M۷۴۵۰: مودم همراه ۴.۵G برای بچه پول‌دارها

زایکسل ۴۵۰۶: مودم ۴.۵G خوش قیمتی برای کاربران خانگی معمولی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام اقای مهندس. شب بخیر.
    میشه در مورد پاوربانک هایی ک مودم هم هستن ی توضیحاتی بدین. مثلا در مورد https://www.digikala.com/Product/DKP-129573/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D9%8A%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%D9%8A-%D9%85%D8%AF%D9%84-ZMI-MF855-Power-Router-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D9%8A%D8%AA-7800-%D9%85%D9%8A%D9%84%D9%8A-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA
    شارژر همراه شیائومی مدل ZMI MF855 Power Router

    1. سلام

      خودم این روتر پاوربانک را از نزدیک بررسی نکردم ولی یک محصول چینی است. نباید ازش انتظار خیلی بالایی داشته باشید و در حد معمولی کارتان را راه می‌اندازد.

      سعی می‌کنم در یک مطلب چندن روتر پاوربانک معرفی کنم

  2. سلام استاد
    یک سوالی داشتم این که اگر این مودم همیشه به برق باشه مشکلی براش پیش نمی آید چون برای داخل خونه می خواهم.

    1. سلام

      معمولا مودم‌ها طوری ساخته می‌شوند که همیشه به برق متصل و روشن در حال کار باشند. البته، برای افزایش عمر مفید روترها و مودم‌ها بهتر است پس از مدتی؛ مثلا چند ماه کمی هم از برق کشیده شود ولی در حالت کلی نباید مشکل پیدا کنند

  3. سلام و خسته نباشید این مودم از پشتیبانی ac محرومه با توجه ب مطالب قبلی ک فرمودید مودمای ۸۰۲.۱۱n درحال مردن هستن و اشباع شده هنوزم پیشنهادش میکنید؟

  4. سلام روز به خیر ،فرق بین این مودم با هواوی E۵۷۸۵ چیه و کدومشون بهتره؟ ممنون میشم دقیق پاسخ بدین ،چون باید زود بخرم نیاز شدید به مودم دارم

    1. مودم E5785 همان مودم FD-M60 است و از نظر مشخصات و ویژگی‌ها با CA60 بسیار مشابه هم هستند
      تقریبا تفاوتی میان این دو مودم نیست

  5. با سلام.
    من در خرید مودم همراه ب مشکل برخوردم.
    نیاز ب مودم قوی و همچنین قیمت مناسب دارم اما هیچی پیدا نمیکنم. شهر ما تحت پوشش td-let نیست. برای همین نمیتونم از این مودم ها استفاده کنم. مودم های دیگه ایرانسل هم ک قفل هستند و برای من مشکل ساز چون مصرف بالایی دارم تقریبا حدود ۵ ساعت ۱تا۲گیگ و ایرانسل برای سیمکارت های معمولیش اینترنت نامحدود با قیمت مناسب قرار نداده. مودم میخوام ک بتونم از سیم کارت دیتا رایتل استفاده کنم لطفا راهنماییم کنید.
    ممنون میشم

    1. دوست عزیز
      در وضعیت بازار کنونی ایران، برای داشتن یک مودم ۴G و پر سرعت بدون لاک باید هزینه‌ای نزدیک به یک میلیون تومان بپردازید.
      اگر نمی‌خواهید در این حد هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنم مودم‌های تی‌پی‌لینک M7350، هواوی E5577، تی‌پی لینک MR200 و نظایر این‌ها را بگیرید که هم کارایی خوبی دارند و هم آزمایش خود را از نظر آنتن‌دهی و … پس دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا