راهنمای خرید

تی‌پی‌لینک TD-W9970: بهترین مودم روتر VDSL/ADSL برای بی‌پول‌ها و خسیس‌ها

اکنون دارید از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید ولی می‌خواهید مودم ADSL بهتری خریداری کنید …

شاید هم برای دریافت اینترنت ADSL ثبت‌نام کردید و اکنون دنبال خرید یک مودم روتر ADSL خوب هستید …

می‌خواهید کمی هم آینده‌نگری داشته باشید و مودمی بخرید که اگر سال آینده VDSL هم به درب خانه شما رسید؛ بتوانید از اینترنت VDSL هم استفاده کنید…

حتما نیاز به یک مودم با وای‌فای خوب دارید که چند دستگاه را پشتیبانی کند و در آپارتمان جواب بدهد …

باید درگاه‌های اترنت هم به اندازه کافی داشته باشد تا بتوانید کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ را از طریق کابل شبکه به اینترنت وصل کنید …

پس؛ با یک تیر می‌خواهید چند نشان بزنید. مودم روتر VDSL/ADSL می‌خواهید که تمام شرایط بالا را داشته باشد و البته هزینه زیادی برایش نپردازید. پیشنهاد ما در این شرایط بازار ایران فقط یک مدل است: تی‌پی‌لینک ۹۹۷۰

در مطلب «به این دلیل مهم بهتر است مودم VDSL به جای مودم ADSL بخرید» گفتم چرا اگر این روزها می‌خواهید یک مودم DSL خریداری کنید؛ بهتر است حتما علاوه بر ADSL از VDSL هم پشتیبانی کند.

به‌زودی، شرکت‌های اینترنتی سراغ ارایه سرویس‌های VDSL می‌روند. اینترنت VDSL سرعتی چندین برای ADSL به شما می‌دهد و می‌توانید از یک خط اتصال با سرعت ۵۰ مگابیت و بالاتر سود ببرید.

بیشتر بخوانید: ۴ مودم روتر VDSL ارزان‌قیمت بازار ایران

چندین کاربر و خواننده سایت پیغام دادند که مودم روترهای VDSL/ADSL بازار گران هستند و باید بالاتر از یک میلیون هزار تومان هزینه کنیم.

حالا، تصمیم گرفتم یک مدل مودم VDSL2 معرفی کنم که قیمتی زیر یک میلیون تومان دارد ولی مشخصات و امکانات آن برای کاربران خانگی رده متوسط بسیار مناسب و به اندازه است.

مودم VDSL به علاوه وای‌فای خوب

مودم روتر تی‌پی‌لینک TD-W9970 که به مودم ۹۹۷۰ معروف است؛ از استانداردهای +ADSL2 و VDSL2 پشتیبانی می‌کند. پس، روی ADSL می‌توانید حداکثر سرعت ۲۴ مگابیت و روی VDSL حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت را تجربه کنید.

تا اینجا، بهترین گزینه برای مصارف اینترنت ADSL در این روزها و VDSL در سال‌های آینده است. ۴ درگاه شبکه اترنت ۱۰۰ مگابیتی RJ45 به همراه یک درگاه RJ11 برای اتصال DSL و یک درگاه USB 2.0 دارد.

شاید کمی سخت‌ بگیریم؛ باید بگوییم ای کاش این درگاه‌های LAN سرعتی یک گیگابیتی داشتند ولی واقعا اگر دستگاه‌های شبکه سرعتی بیشتر از ۱۰۰ مگابیت را پشتیبانی نمی‌کنند؛ همین درگاه‌ها کافی به نظر می‌رسند.

دو آنتن خارجی Omni directional و غیر قابل جدا شدن با قدرت ۵ دسی‌بل روی این مودم روتر نصب شده است. بهترین روترهای دنیا هم آنتن‌هایی با همین قدرت دارند. وای‌فای مودم تی‌پی‌لینک ۹۹۷۰ از نوع N300 با پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱n و سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

قبول دارم که این وای‌فای در این روزها رضایت‌بخش نیست و همه دوست داریم وای‌فای AC با دو باند کاری و سرعت‌های بسیار بالاتر از ۳۰۰ مگابیت داشته باشیم. اما اگر فقط یک کاربر خانگی معمولی هستید که چند دستگاه موبایل، یک کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ و مثلا یک پخش‌کننده تلویزیون به وای‌فای متصل می‌شوند؛ مودم روتر TD-W9970 پاسخ‌گوی نیاز شما است.

به علاوه، این را مدنظر داشته باشید که برای استفاده از یک وای‌فای AC دو بانده سریع باید کارت شبکه، دانگل و اسمارت‌فون AC هم داشته باشید که در غالب خانه‌های کاربران یافت نمی‌شود.

کلیدهای این دستگاه هم کامل هستند. یک کلید برای روشن/خاموش کردن پاور، یک کلید برای روشن/خاموش وای‌فای و کلید دیگر برای ریست و WPS.

با بررسی مشخصات و امکانات نرم‌افزاری این مودم روتر؛ متوجه می‌شویم که در حد انتظارات‌مان و شاید هم بیشتر امکانات نرم‌افزاری دارد. از امکانات امنیتی مانند WPA2 و WPA2-PSK برای رمزنگاری وای‌فای تا انواع فیلترینگ آدرس‌ها و سایت‌ها، فایروال نرم‌افزاری، شبکه میهمان، کنترل ترافیک شبکه، کیفیت سرویس، VLAN، کنترل والدین و امکانات دیگر که شاید هرگز بدان‌ها نیاز نداشته باشیم.

طراحی، قیمت

من طراحی این محصول را هم دوست دارم. چون هم کاربرپسند بوده و کار با آن راحت است و هم ظاهری متفاوت با مودم روترهای دیگر بازار دارد و کمی خلاقانه‌تر طراحی شده است. خانه‌های با طرح‌های مختلف روی بدنه مودم روتر باعث شدند از سادگی و طراحی‌های سنتی خسته‌کننده‌ای که دایم جلوی چشم‌مان هستند؛ فاصله بگیرد.

گاهی اوقات، برخی قابلیت‌ها در طراحی قربانی می‌شوند. مثلا روترهایی با طراحی شیک و زیبا داریم که چراغ LED ندارند. اما مودم روتر VDSL تی‌پی‌لینک این‌طور نیست و یک سری کامل چراغ LED در پنل جلویی برای کاربر مهیا شده است.

قیمت و گارانتی تی‌پی‌لینک TD-W9970 در ایران بسیار مناسب است. شرکت پارس ارتباط این مودم روتر را وارد بازار ایران کرده و یک گارانتی ۳۶ ماهه روی آن می‌دهد. قیمت این محصول در بهمن ۱۳۹۹ زیر یک میلیون تومان (۹۵۰ تا ۹۹۰ هزار تومان) است.

روی سایت‌های به‌روزی مانند دیجی‌کالا می‌توانید این مودم روتر را با قیمت ۹۹۰ هزار تومان خریداری کنید.

دو مدل از این محصول وارد بازار ایران شده است. مدل TD-W9970 و مدل به‌روزتر TP-LINK TD-W9970_V2 که به طور طبیعی نسخه دوم آن گران‌تر است.

حرف آخر

صادقانه خرید این مودم روتر را به کاربران خانگی کم مصرف و کم توقع که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید مودم داشته باشند؛ توصیه می‌کنم. مشخصات و امکانات تی‌پی‌لینک ۹۹۷۰ رضایت‌بخش کافی هستند.

شاید به درگاه اترنت LAN یک گیگابیت یا وای‌فای دوبانده نیاز داشته باشیم ولی به همین اندازه هم باید پول بیشتری خرج کنیم و سراغ خرید مودم VDSL در رده قیمتی حدود یک میلیون تومان برویم.

امیدوارم که فعلا این محصول در بازار ایران با همین قیمت ارایه شود تا کاربران خانگی بتوانند صاحب یکی از بهترین مودم روترهای VDSL/ADSL خوش قیمت شوند.

لینک خرید مودم تی‌پی‌لینک ۲_TD-W9970 از سایت دیجی‌کالا

شاید لینک‌های زیر به شما در خرید یک مودم VDSL کمک کنند:

تندا V۳۰۰: مودم روتر VDSL۲ ارزان‌قیمتی برای توی خانه

یوتل V۳۰۴F: اولین مودم روتر VDSL ساخت ایران

دی‌لینک DSL-۲۲۴: ارزان‌ترین مودم روتر +ADSL۲ و +VDSL۲ در بازار ایران

۴ مودم روتر VDSL ارزان‌قیمت بازار ایران

عجیب‌ترین مودم روتر دنیا با پشتیبانی از ADLS/VDSL و ۳G/۴G LTE دو سیم‌کارته

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫9 دیدگاه ها

  1. یه روتر دوباده با همین رده قیمتی از شیایومی هست مدل mini نمیدونم قابلیتهای این مودم tp link را داره یا نه؟
    بخصوص شبکه مهمان کنترل والدین و تمام کارهایی که با usb میشه انجام داد مثل ftp و …
    به نظرتون کدومو بگیرم؟
    راستی ftp تی پی لینک امکان اپلود کردن فایل روی اون از طریق اینترنت وجود داره؟ usb

  2. سلام
    یه خواهش داشتم.
    لطفا برای بخش تاییم سرعت و یا محدود کردن سرعت در تقسیم بندی ussd یه راهنمایی بنویسین
    که چطوری میشه انجام داد

    با تشکر از حسن نظرتان.

  3. سلام

    الان در سال ۱۳۹۸ برای خرید مودم vdsl از بین گزینه های زیر کدوم رو صلاح می دونید که جدید و بروز باشه و تمام نکاتی که در مورد خرید مودم توصیه کردین را داشته باشه ممنون میشم دقیق راهنمایی کنید

    تی‌پی‌لینک TD-W۹۹۷۰ ورژن ۲

    تی پی-لینک مدل TD-W۹۹۶۰_V۱

    تندا V۳۰۰: مودم روتر

    دی لینک مدل DSL-۲۲۴

    بی سیم یوتل مدل V۳۰۴F

    مودم روتر VDSL/ADSL کاسدا مدل KW۵۲۶۲B – A

    و در ضمن در مورد مودم فایبر هوم که شرکت مخابرات روی طرح های تانوما ارائه میده با سرعت ۱۰۰ مگابیت ( همون فیبر نوری ) آیا ارزش خرید دارد

    ممنون از مطالب خوب تان

  4. سلام وقت بخیر ببخشید از هر نظر کدوم یک از مودم های تی پی لینک زیر بهترینه؟ هم از نظر عمر و دوام هم از نظر بدون ایراد بودن و در نهایت امکانات:
    w8901n_v1
    w8151n
    w8961n_v1
    w9970_v2
    چون قیمتا خیلی بالارفته میخوام چیزی بگیرم هم با کیفیت باشه هم بعدا خرج رو دستم نذاره
    ممنون میشم زود جواب بدید تا قیمتا بالاتر نرفته

  5. سلام ،
    من یک مودم با برد عمودی زیاد میخواستم ، میخوام از طبقه اول تاطبقه چهارم یک ساختمان رو پوشش بده .
    ایا این مودمی که تو پیج معرفی کردید(-TD-W9970) این قابلیت رو داره؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا