راهنمای خرید

راهنمای خرید بسته‌های اینترنت ایرانسل مناسب تابستان

برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان، تابستان یعنی وقت آزاد، سرگرمی، اینترنت، دانلود و بیداری‌های شبانه!

همیشه مصرف اینترنت در تابستان بیشتر است و حجم بسته‌های اینترنتی زودتر تمام می‌شود. انبوهی دانلود فیلم و سریال، کتاب و فایل داریم و می‌خواهیم عدم حضور در اینترنت طی دوران امتحانات را جبران کنیم.

معمولا اپراتورها برای فصل تابستان، بسته‌های اینترنت با حجم‌های هدیه شبانه یا حجم‌های روزانه بیشتر ارایه می‌کنند که مورد استقبال و مصرف کاربران موبایل قرار می‌گیرد.

حدود یک ماه پیش، همراه اول از بسته‌های اینترنتی طرح تابستانه خود رونمایی کرد. همراه اول، به همان میزان که حجم مصرف عادی در بسته به کاربر می‌دهد؛ حجم هدیه مصرف شبانه رایگان داده است. در مطلب زیر می‌توانید به طور کامل با بسته‌های اینترنت طرح تابستانه همراه اول آشنا شوید.

راهنمای خرید بسته‌های جدید اینترنت تابستانه همراه اول با حجم هدیه شبانه

اما ایرانسل برای تابستان کاربران‌اش چه بسته‌هایی دارد. هفته پیش، خبری روی سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد ایرانسل چندین بسته اینترنتی جدید با حجم و قیمت متفاوت ارایه کرده است. در این بسته‌های جدید، قیمت افزایش یافته ولی حجم‌های بیشتری به مشتری پیشنهاد می‌شود.

با هم نگاهی به بسته‌های اینترنتی مناسب برای مصرف در تابستان ایرانسل می‌اندازیم:

بسته‌های یک روزه

ایرانسل در این بخش بسته‌های متنوعی دارد. می‌توانید بسته‌های اینترنت با مصرف عادی شبانه‌روز در حجم‌های ۲۵ مگابایت، ۵۰ مگابایت و ۵۰۰ مگابایت بخرید.

اگر طرفدار اینترنت رایگان شبانه هستید؛ بسته‌های ۲۰۰ مگابایت، ۲۵۰ مگابایت، ۳۰۰ مگابایت و ۶۰۰ مگابایت پیشنهاد شده است که حجم مصرف عادی و شبانه متفاوتی دارند. بسته ۳۰۰ مگابایتی با مصرف عادی ۱۵۰ مگابایت و شبانه ۱۵۰ مگابایت خوب است. بسته ۶۰۰ مگابایتی با مصرف عادی ۲۰۰ مگابایت و مصرف شبانه ۴۰۰ مگابایت هم وسوسه‌انگیز است.

ایرانسل بسته‌های اینترنتی هم محصوص دانلود در شبکه ارایه کرده است. این بسته‌ها ۱.۲۵ و ۲.۵ گیگابایت هستند و باید از ۲ صبح تا ۱۰ شب استفاده شوند. البته، این بسته‌ها فعلا غیرفعال هستند. در زیر می‌توانید بسته‌های یک روزه ایرانسل را مشاهده کنید:

بسته‌های سه روزه

اگر دنبال بسته‌های سه روزه ایرانسل هستید؛ باید بسته اینترنتی شبانه‌روزی بخرید و دیگر از بسته‌های هدیه شبانه خبری نیست.

در بسته‌های اینترنتی ۳ روزه می‌توانید بسته‌های ۱ و ۲ گیگابایت روزانه یا ۱.۵ گیگابایت از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب را انتخاب کنید. در زیر، بسته‌های اینترنتی ۳ روزه ایرانسل را مشاهده کنید:

بسته‌های یک هفته‌ای

تنوع بسته‌های هفتگی بسیار بیشتر از بسته‌های یک روزه و سه روزه است. اگر برای مدت محدودی می‌خواهید بسته اینترنتی بخرید؛ بهتر است بسته‌های ۷ روزه را فعال‌سازی کنید. نگاهی به تنوع بسته‌ها در زیر بیندازید:

همان‌طور که می‌بینید برای مصرف عادی بسته‌هایی با حجم‌های مناسب ۱ گیگابایت تا ۶ گیگابایت یافت می‌شود.

اگر طرفدار هدیه شبانه هستید هم بسته‌هایی با حجم‌های ۹۰۰ مگابایت ( ۴۰۰ روزانه و ۵۰۰ شبانه) یا ۲ گیگابایت (۱ گیگابایت روزانه و ۱ گیگابایت شبانه) یافت می‌شود. 

به علاوه، بسته‌هایی ۴ گیگابایت یا ۵ گیگابایت با ساعت مصرف محدود هفتگی ارایه شده است.

بسته‌های یک ماهه

ایرانسل متنوع‌ترین بسته‌های اینترنتی را در طرح یک ماهه دارد.

نزدیک به ۱۷ نوع بسته اینترنتی عموما دارای حجم هدیه شبانه رایگان به شما پیشنهاد شده است. می‌توانید بسته‌هایی با حجم‌های پایین ۱.۵، ۳، ۴.۵، ۷.۵ و ۱۰.۵ گیگابایت انتخاب کنید یا اینکه سراغ بسته‌های با حجم بالایی مانند ۳۰، ۴۵، ۶۰ و ۷۵ گیگابایت بروید. 

طبیعی است هرچه حجم بسته بیشتر باشد؛ میزان اینترنت رایگان آن نیز بیشتر خواهد بود. برای مثال، بسته ۳۰ گیگابایت شامل ۲۰ گیگابایت هدیه شبانه می‌شود.

بسته ۴۵ گیگابایت از ۳۰ گیگابایت هدیه شبانه و بسته ۶۰ گیگابایت از ۴۰ گیگابایت مصرف شبانه سود می‌برد. بسته ۷۵ گیگابایتی هم نزدیک به ۵۰ گیگابایت حجم مصرف شبانه رایگان دارد.

به نظر می‌رسد خرید بسته‌های اینترنت یک ماهه به‌صرفه‌تر و با حجم هدیه شبانه بیشتر باشند. 

می‌توانید با بررسی بسته‌های اینترنتی ایرانسل، یک بسته را متناسب با نیاز خودتان، حجم دانلود و ساعت‌های مصرف اینترنت فعال‌سازی و در دوره تابستان چندین بار تمدید کنید.

در ساعت‌های ۲ تا ۸ صبح اولویت با اینترنت هدیه شبانه است و در صورت اتمام به سراغ اینترنت روزانه می‌رود. 

بسته‌های کمتر از ۱ گیگابایت، زمانی به طور خودکار تمدید می‌شوند که زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.

بسته‌های ۱ گیگابایتی و بیشتر از آن زمانی به طور خودکار تمدید می‌شوند که باقیمانده حجم بسته به ۵۰ مگابایت برسد یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.

تنها بسته‌های هفتگی، ۱۵ روزه و ماهانه قابلیت تمدید خودکار را دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا