راهنمای خرید

۵ مودم دانگل ۴G برتر بازار ایران

با کمترین هزینه لپ‌تاپ و پی‌سی خود را به اینترنت موبایل وصل کنید

مودم دانگل ۴G دستگاهی کوچکی است که به طور مستقیم به درگاه USB یک کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ متصل شده و امکان استفاده و اشتراک‌گذاری اینترنت موبایل را فراهم می‌کند.

کاربرانی که قصد نداشته باشند یک مودم ۴G بزرگ و رومیزی خریداری کنند ولی نیاز به اینترنت موبایل دارند؛ با هزینه‌ای یک میلیون تومانی می‌توانند یک دانگل ۴G کوچک خریداری کرده و سریعا به کامپیوتر خود نصب و با انداختن سیم‌کارت موبایل روی آن؛ از اینترنت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت مودم جیبی با مودم رومیزی چیست؟

کار با دانگل‌های ۴G راحت است و نیازی به نصب یا پیکربندی و تنظیمات خاصی ندارد. برخی از مودم دانگل LTE 4G مجهز به تراشه وای‌فای هم هستند تا اینترنت را بتوان با دستگاه‌ها و کاربران دیگر هم به اشتراک گذاشت ولی برخی از این دانگل‌ها بدون وای‌فای هستند.

این دانگل‌ها از همان درگاه USB تغذیه کرده و بدون باتری هستند؛ آنتن داخلی دارند ولی می‌توان آنتن‌های خارجی TS-5 نصب کرد و پنلی برای مدیریت دستگاه دارند.

در زیر سعی کردیم ۵ دانگل ۴G بازار ایران را پیدا کرده و به شما معرفی کنیم. این دانگل‌ها از سرعت اینترنت LTE 4G پشتیبانی می‌کنند و قابلیت استفاده از سیم‌کارت‌های موبایل و اینترنت اپراتورهای موبایل ایران را دارند.

دی-لینک DWR-910M

دانگل فورجی دی لینک DWR-910M از تمام شبکه‌های ۲G و ۳G و ۴G LTE پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت اینترنت روی آن به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. 

این دانگل بهترین گزینه برای اتصال دستگاه‌های همراهی مانند لپ‌تاپ به اینترنت موبایل است. می‌توانید یک سیم‌کارت فورجی روی این دانگل انداخته و همیشه همراه خود داشته باشید و در صورت نیاز به اتصال لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی رومیزی و دستگاه‌های دیگر به اینترنت موبایل، سریعا دانگل را به درگاه USB وصل کنید.

۸ نفر به طور همزمان می‌توانند به وای‌فای این دانگل وصل شوند و نیازی به برق و کابل شارژ ندارد. آنتن‌دهی این دانگل فورجی نسبتا خوب است و برای مصارف عادی می‌توانید از آن استفاده کرده و لذت ببرید.

خرید دانگل دی لینک DWR-910M

هواوی ۸۲۰-E8372

هواوی در سال ۲۰۲۰ یک دانگل ۴G جدید به نام E8372h-820 به بازار عرضه کرده است که اکنون در ایران هم به فروش می‌رسد. برخلاف چیزی که در بسیاری از سایت‌ها نوشته شده است؛ یک مودم ۴.۵G نیست و سرعت این دانگل فورچی برای دانلود ۱۵۰ مگابیت و برای آپلود ۵۰ مگابیت است.

شما می‌توانید این دانگل را به طور مستقیم به پی‌سی، لپ‌تاپ، مودم و دستگاه‌های دیگر وصل کنید و اینترنت موبایل را به اشتراک بگذارید. همین سادگی دسترسی و استفاده از اینترنت موبایل با یک دستگاه بند انگشتی ۴۰ گرمی باعث شده طرافداران زیادی داشته باشد.

این مودم دانگل هواوی از باندهای رادیویی B1/B3/B5/B8/B38/B39/B40/B41 پشتیبانی می‌کند و صد البته که از باندهای رادیویی +DC-HSPA و +HSPA و HSDPA و EDGE نیز پشتیبانی خواهد کرد. یعنی با آن علاوه بر اینکه می‌توانید به شبکه‌های ۴G وصل شوید؛ شبکه‌های ۳G و ۲G نیز در دسترس هستند.

وای‌فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت به همراه پشتیبانی از حداکثر ۱۰ کاربر یا دستگاه را دارد تا بتوانید ضمن اینکه به یک لپ‌تاپ یا پی‌سی وصل کردید؛ دستگاه‌های دیگر هم به اینترنت وصل شوند؛ البته برای استفاده از این قابلیت باید دانگل هواوی E8372h-820 را در مود Wi-Fi AP قرار دهید.

خرید دانگل هواوی E8372H-820

دی‌لینک DWR-910

خرید از سایت دیجی‌کالا

یک دانگل ۴G حدود ۵۰ گرمی که از اتصال بی‌سیم وای‌فای هم پشتیبانی می‌کند. یک آنتن داخلی دارد و درگاه حافظه آن تا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را پشتیبانی می‌کند. از مودم LTE Cat4 استفاده می‌کند که سرعت دانلود به ۱۵۰ مگابیت می‌رسد.

سرعت وای‌فای به ۳۰۰ مگابیت می‌رسد که از این نظر مزیت بزرگی نسبت به دانگل‌های دیگر است. برای رمزنگاری شبکه بی‌سیم به سیستم WPA2-PSK مجهز شده و قابلیت نصب دو آنتن خارجی MIMO را دارد.

امکانات نرم‌افزاری کاملی روی پنل مدیریتی خود به شما می‌دهد و می‌تواند اعضای خانواده را به اینترنت پرسرعت موبایل متصل کند.

دانگل دی لینک DWR-910M یک نسخه تازه‌تر از DWR-910 است و از فریم‌ویر به‌روزتری سود می‌برد و همزمان می‌توان ۸ دستگاه را به آن وصل کرد. قیمت این دانگل اکنون نزدیک به ۱ میلیون تومان است.

خرید دانگل دی لینک DWR-910

زایکسل WAH1604

یکی از دانگل‌های LTE 4G که به راحتی در بازار ایران یافت می‌شود و چندین اپراتور موبایل هم آن را عرضه یا به کاربران پیشنهاد می‌دهند. قیمت متوسطی دارد و حتی با قیمت‌های ارزان‌تری مانند ۲۳۰ هزار تومان هم در بازار یافت می‌شود.

سرعت اینترنت موبایل ۱۵۰ مگابیت است ولی از اتصال بی‌سیم موبایل پشتیبانی نمی‌کند. مدل WAH3604 این دانگل به طور کامل از وای‌فای ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند.

از درگاه USB برای اتصال به کامپیوتر سود برده و دارای یک اسلات کارت حافظه با پشتیبانی از ظرفیت ۶۴ گیگابایت است.

خرید دانگل زایکسل WAH3604

هواوی E3272

اگر دنبال یک دانگل ۴G ارزان هستید؛ این مدل را پیشنهاد می‌کنم. سرعت این دانگل روی موبایل هم ۱۵۰ مگابیت است و از آنتن‌های داخلی سود می‌برد که البته امکان نصب آنتن خارجی هم دارد. 

باتری ندارد، از اسلات حافظه سود می‌برد و قابلیت قفل شبکه روی ۴G را دارد.

خرید دانگل هواوی E3272

زد تی ای MF79U

 دانگل ۴G زد تی ای M7904U از پردازنده Cortex-R7 استفاده کرده و می‌تواند میزبان دو آنتن خارجی با کانکتور TS-9 باشد. سرعت این دانگل مودم روی اینترنت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است ولی از وای‌فای تک بانده ۳۰۰ مگابیتی نیز سود می‌برد.

۱۰ دستگاه یا کابر به طور همزمان می‌توانند به این دانگل مودم + وای‌فای وصل شوند. دارای چراغ‌های نمایشگر LED است و از سیستم‌عامل ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند.

روی ۴G FDD-LTE از باند فرکانسی ۲۱۰۰ مگاهرتز و روی ۲G GSM/EDGE/GPRS از باندهای فرکانسی ۸۵۰ و ۹۰۰ و ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

خرید دانگل زد تی ای MF79U

سوال: ترکیب روتر و دانگل ۴G بهتر از خرید مودم ADSL نیست؟

همه‌چیز بستگی به کاربر دارد. اینکه اینترنت را برای چه کارهایی نیاز دارد؛ به چه سرعت و پهنای‌باندی نیاز دارد؛ چقدر هزینه می‌کند و به کدام اینترنت‌ها دسترسی دارد.

دانگل ۴G یک روش سریع دسترسی به اینترنت موبایل و اشتراک‌گذاری آن روی دستگاه دیگری است. دانگل ۴G را می‌توانید به لپ‌تاپ، کامپیوتر پی‌سی یا روتر و حتی مودم ADSL وصل کنید و اینترنت موبایل را به اشتراک بگذارید و دستگاه‌های دیگر به آن وصل شوند.

بیشتر بخوانید: برای اتصال لپ‌تاپ به اینترنت دانگل ۴G بخریم یا مودم ۴G؟

هزینه خرید دانگل ۴G بالا نیست و با ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک اینترنت موبایل داشته باشید. اگر در خانه روتر یا مودم روتر داشته باشید و از اتصالات ۳G/4G پشتیبانی کند؛ با خرید یک داتگل ۴G و انداختن سیم‌کارت روی آن می‌توانید چند ساعته به اینترنت برسید.

دسترسی به اینترنت موبایل بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از اینترنت ADSL است. شاید برای گرفتن اینترنت ADSL باید چندین ماه منتظر بمانید و حتما نیاز به یک مودم ADSL دارید. هزینه خرید یک مودم ADSL معمولی و رده پایین نزدیک به ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام. ممنون ازینکه دارین یکی یکی پرسشهای منو ج میدین😉😉😉😉
    قاعدتا این دانگل ها باید بشدت ب منطقه انتن دهی سیمکارت وابسته باشن،
    ینی منطقه ای ک اصطلاحا موبایلا اونجا خوب خط نمیدن پس اینترنت این دانگلم ب کار نمیاد، درسته؟؟
    خدا کنه جواب این سوالم منفی باشه😐😐😐

  2. بازم سلام. شرمنده اقای مهندس.
    من الان بین این دانگل ها و اون مودمهای ۴g یا ۴/۵g همراه موندم.
    از یطرف برام ن تعداد وای فای افراد متصل ب مودم مهمه و ن خیلی اهل دانلودهای شبانه یا روزانه ام ک این دانگل ها رو ناکافی بدونم
    از یطرفم بحث ۴g یا ۴/۵g بودن مودم های همراهه و چنتا قابلیت مثل ussd و تجمیع فرکانس و انتن دهی قویترشون و البته هزینه بالاتر نسبت دانگل ک برا من یکی خیلی مهمه در این شرایط.
    خلاصه اینکه چیزی ک برام مهمه، داشتن اینترنت پرسرعت(نسبت ب ADSL منصفانه😐😐😐 مخابرات) تو هر قسمتی از شهر خودم یا شهرهای دیگه است اونم برای شخص خودم نهایت یکی دو نفر دیگه ک بتونن متصل بشن در مواقع ضروری.
    ازونجایی ک تحربه استفاده از اینترنت سیمکارت هارو تا حالا نداشتم نمیدونم واقعا اصلا هزینه های بسته های سیمکارتای مختلف در کنار هزینه خود مودم همراه ن دانگل، می ارزه ک ادمی با خواسته های من مثلا ۲۰۰-۳۰۰ تومن بیشتر بده و مودم همراه ۴g یا ۴/۵g بگیره یا با همین دانگل هم میشه لااقل تا چن سال دیگه بی نیاز باشم چون اروزنتر تموم میشه برام؟؟؟ ببخشید طولانی شد.

    1. سلام

      ۱- دانگل‌های ۴G برای مصارف یک نفره هستند و برای اتصال چند دستگاه و کاربر یا اینترنت پرسرعت وای‌فای اصلا خوب نیستند.
      ۲- پیشنهاد مشخص من این است:
      یک مودم همراه ۴G نسبتا خوب در رده قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان خریداری کنید تا همه‌جای تهران و ایران بتوانید از اینترنت موبایل با سرعت بالا (حداقل ۱۰ مگابیت به بالا) استفاده کنید. چنین مودمی تا چند سال می‌تواند اینترنت شما را تامین کند.
      ارزشش را دارد یک پول عمده بدهید و مودمی نسبتا خوب بخرید و دیگر از دست ADSL خلاص شوید.
      قیمت‌های بسته‌های اینترنت موبایل گران‌تر از ADSL است ولی اگر از بسته‌هایی با طرح‌های شبانه رایگان یا بسته‌های ویژه با حجم‌های بالا استفاده کنید؛ متوجه می‌شوید که اینترنت پرسرعتی در همه‌جا دارید و ارزان‌تر از ADSL هم هست.

  3. به نظر من همون مودم وای فای دار رو بگیرین
    من الان مودم دانگلی دارم
    اصلا درد نمیخوره وقتی داغ میکنه ارتباطش با سیمکارت قطع میشه
    و در ضمن بعد از گذشت چندوقت حتی سیمکارت رو هم به ویندوز نمیشناسونه و از دسترس خارج میکنه

  4. سپاس از شما ک راهنمایی میکنید.
    فقط یچیزی!
    آیا این قیمتا به قیمتای گذشته برمیگرده؟؟؟😱😱😱😱☹☹☹☹💔💔💔
    هر روز میگن با توقیف فلان هزار گوشی موبایل و تزریق تدریجی اونا به بازار، قیمتهای موبایل ب ثبات نسبی!! می رسه.
    انگار با بچه طرفن. دنیای دیجیتال با این گستردگی و تنوع محصول، ببینید تورو خدا ملت رو چطور ب تمسخر میگیرن …انگار دنیای دیجیتال فقط موبایله ک با تزریق چنتا گوشی، قیمت دلار بشه مثل سابقش!!😢😢😢😢
    ی مودم ۳۰۰ تومنی شده ۶۰۰ – ۷۰۰ تومن.
    انگار ن انگار ک ملت هم شعور دارن، حق استفاده از حداقل امکانات روز دیجیتال رو دارن ..
    ای خدای بزرگ .. به کجا داریم میریم ما؟؟؟😐😐😐😐😐

  5. سلام خسته نباشید
    یه سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی کنین
    خواستم بدونم روتر تی پی-لینک مدل TL-MR3420 با مودم دانگل هوآوی مدل E3272 هم خوانی دارن و تداخلی باهم ایجاد نمیکنن؟
    ممنون میشم اگه کمکی کنین در این مورد.
    هدف من از این کار اینه که مشکل adsl دارم و به dvr دوربین فقط lan وصل میشه که ناچارا این کار و بهم پیشنهاد کردن

  6. سلام خسته نباشید من دنبال یه مودم سیمکارتی فول اپراتور میگردم که باهاش بتونم دانلود شبانه زیاد بسته بی نهایت داشته باشم چون حجم نت خونگی خیلی زود تموم میشه. هیچ نیازی به وای فای هم ندارم چون گوشی اندرویدفرجی ندارم وگرنه با همون دانلود میکردم. فقط سرعت مهمه، الان سرعت دانلود من که نشون میده نهایتا یک و نیم مگابیت برثانیه هست که خیلی کمه. لطفا یه مودم با این شرایط به من پیشنهاد کنید فرقی نداره همراه دانگل یا… البته مودمی نباشه که به گفته ی آقا رضا داغ کنه و خراب شه

    1. سلام
      یک مودم ۴.۵G خریداری کنید
      این مودم‌ها با هر اپراتور کار می‌کنند و اگر بسته با دانلود شبانه بخرید می‌توانید هرچقدر می‌خواهید دانلود داشته باشید. اگر مهم است که با کابل شبکه مودم به لپ‌تاپ یا پی‌سی شما وصل شود باید مدلی انتخاب کنید که درگاه اترنت هم داشته باشد. چند مدل در مطلب زیر معرفی کردیم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/7128/modem-4-5g-desktop-iran

  7. سلام خواهش میکنم جوابمو بدید ممنون میشم
    من در خانه سرعت نتم ۴g اما انتن دهی ۱ خط هست
    ایا من با خرید هواوی E۸۳۷۲: بهترین دانگل تاثیری روی قدرت انتن دهی هم میگذارد ؟؟؟؟؟؟؟ یا نه همون اینترنتی ۱ خطی که قبلا به من میداد را میدهد ؟
    خواشها کمکم کنین این خیلی فکرمو درگیر کرده ممنون میشم

    1. بعید است این دانگل بتواند سرعت اینترنت شما را افزایش دهد
      آن‌طور که گفتید مشکل آنتن‌دهی دارید و فقط با نصب یک آنتن خارجی یا استفاده از مودم‌هایی که آنتن خارجی دارند برای تقویت آنتن‌دهی می‌شود سرعت را افزایش داد

  8. سلام من یه چیزی رو درمورد دانگل ها متوجه نشدم.
    اول اینکه حتما باید به پورت یو اس بی کامپیوتر متصل باشن تا کار کنن؟ دلیلش چیه؟
    یعنی مثلا نمیتونیم برای تأمین نیروی مورد نیاز اون رو به یه پورت یو اس بی روی کله شارژر متصل کرد و ازش استفاده کرد؟

    1. dwr 910m از همشون بهتره … هيچ مودمي در كيفيت و ماندگاري ب پاي مودمهاي دي لينك دانگلي سفيدرنگا نميرسند چه ۳ جي چه ۴ جي فقط dwr استفاده كنيد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا