راهنمای خرید

چرا ایسوس DSL-AC68U بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین مودم روتر ADSL/VDSL ایران است؟

اگر DSL-AC68U ایسوس را بخرید؛ بی‌شک یکی از بهترین مودم روترهای دنیا را خریداری کردید و این شانس را دارید از یک دستگاه لذتی بی‌نهایت ببرید.

مودم DSL-AC68U هر آن چیزی که یک کاربر انتظار دارد را به او هدیه می‌دهد و حسرتی روی زمین باقی نمی‌ماند.

آنتن‌دهی فوق‌العاده روی دو باند فرکانسی، سرعت وای‌فای زیاد روی برد نزدیک و دور، مودم ADSL با بالاترین سرعت، مودم VDSL با بالاترین سرعت، پنل مدیریتی با امکانات بی‌نظیر مانند تعریف ۳ شبکه میهمان روی هر فرکانس وای‌فای، پینگ بسیار پایین برای بازی‌های آنلاین و استریم ویدیو و درگاه‌های اترنت یک گیگابیتی.

به قول نویسنده سایت تک‌رادار؛ تنها ویژگی مودم روتر DSL-AC68U که dislike دارد و مورد پسند ما نیست؛ قیمت آن است. روی سایت آمازون قیمتی ۲۰۰ دلاری دارد که در ایران، بهمن ماه ۹۹ با قیمتی حدود ۶.۴۵۰.۰۰۰ تومان روی سایت دیجی‌کالا به فروش می‌رسد. در برخی فروشگاه‌ها از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر هم است.

۶.۲۰۰ میلیون تومان برای یک مودم روتر AC1900 و VDSL؟ به نظر شما ارزش این همه هزینه را دارد؟ من که می‌گویم خوش به حال کسی که می‌تواند این پول را بپردازد و DSL-AC68U را در خانه نصب کند!

پینگ بسیار پایین

چرا ایسوس AC68U یکی زا بهترین مودم روترهای دنیا است؟ از نظر مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری یک محصول چندان رده بالا و شاخص، به‌خصوص در سال ۲۰۱۸ محسوب نمی‌شود ولی چرا همه سایت‌ها و کاربران ازش تعریف می‌کنند؟

کافی است به نتایج آزمایش‌هایی که روی این مودم روتر شده توجه کنید و نظرات کاربران را در سایت‌های مختلف بخوانید. در حالی‌که مودم‌های دیگر هم‌رده ایسوس AC68U پینگی ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلی‌ثانیه دارند ولی این محصول ایسوس پینگی ۹۰ الی ۱۰۰ میلی‌ثانیه‌ای دارد.

قدرت ماورای تصور آنتن‌ها

مهم نیست در جایی که زندگی می‌کنید؛ فرکانس‌های رادیویی با پارازیت و نویز زیاد هستند یا کم. باندهای فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز شلوغ هستند یا خلوت، فاصله‌تان از مودم روتر زیاد یا کم است. چند نفر می‌خواهند به وای‌فای وصل شود و سرعت اینترنت شما چقدر است.

ایسوس AC68U از پس تمام مشکلات بالا برآمده است و کاربران گزارش می‌دهند در هر وضعیت کاری یک وای‌فای فوق‌العاده سریع و پایدار به شما خواهد داد. اگر فریم‌ویر این مودم روتر را هم به‌روزرسانی کنید؛ سرعت شما افزایش می‌یابد.

امکانات نرم‌افزاری به هر اندازه که بخواهید

وقتی به پنل مدیریتی این مودم روتر وصل می‌شوید؛ انگار سوار یک هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ شده‌اید. انبوهی از تنظیمات و گزینه‌ها که شما را سیراب می‌کند. امکان تعریف شبکه میهمان روی هر فرکانس رادیویی را دارید.

امکان تعریف دو شبکه WAN دارید. مثلا می‌توانید تنظیمات اینترنت مخابرات و آسیاتک را به این مودم بدهید تا اگر یکی قطع بود؛ سریعا و به طور خودکار به دیگری متصل شود.

علاوه بر اینکه استانداردهای ADSL و VDSL را پشتیبانی می‌کند؛ امکان اشتراک‌گذاری اینترنت با مودم‌های ۳G و ۴G را دارید. تنظیمات IPv6 آن بسیار راحت است و ابزارهایی برای مدیریت پهنای‌باند شبکه، اولویت‌بندی ترافیک شبکه، کنترل والدین و USB دارید.

طراحی و سادگی استفاده

با توضیحاتی که درباره امکانات و قدرت این دستگاه در بالا دادیم؛ شاید تصور کنید کار با ایسوس AC68U بسیار سخت است. اما برعکس، طراحی این روتر بسیار خوب است و نصب آن هم ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید.

در بسیاری از اوقات، خود مودم روتر به طور خودکار می‌تواند تنظیمات اینترنت شما را شناسایی کند و بدون اینکه کاری کرده باشید؛ روی وای‌فای اینترنت دارید. البته؛ گزارش‌هایی داریم که اینترنت مخابرات را به سختی شناسایی می‌کند و باید تنظیمات خاصی را انجام دهید.

آنتن‌ها جداشدنی هستند و به هر سو تنظیم می‌شوند. درگاه‌های LAN و WAN به سادگی در اختیار شما قرار دارند و طراحی ایستاده عمودی این روتر اجازه می‌دهد کار با آن‌ها ساده‌تر و راحت‌تر باشد.

کلیدهای WiFi و WPS بزرگ و در کنار طراحی شدند. به اندازه کافی چراغ LED برای مشاهده هر وضعیت روتر دارید و کلید روشن/خاموش روتر در کنار یک درگاه USB 3.0 در پنل پشتی هستند.

کاش ارزان‌تر بود

باز به جمله آغازین این مطلب برگردم. اگر توانایی پرداخت هزینه خرید ایسوس AC68U را دارید؛ بهترین مودم روتر ADSL/VDSL دنیا و ایران را خریداری کردید. مودم روترهای گران قیمت‌تری از این دستگاه در بازار ایران یافت می‌شود ولی شاید کارایی و عملکردی مشابه AC68U نداشته باشند.

لینک خرید مودم ایسوس DSL-AC68U از سایت دیجی‌کالا

مطالب زیر را هم دنبال کنید:

۱۰ روتر پر فروش بازار ایران در سال ۱۳۹۶

معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران

۵ مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام سوال اولم اینه که تعریف کردن شبکه مهمان یعنی چی؟
    و دوم اینکه اپدیت کردن فریم ویر یعنی چی.ممنون از شما

      1. بعد از مطالعه مطلب شبکه مهمان یک سوالی به ذهنم اومد که جوابش تو مطلب نبود و این بود که ایا میشه تو شبکه مهمان محدودیت سرعت هم تعیین کرد؟
        واینکه مدل tf i60 این قابلیت شبکه مهمان رو داره؟

        1. مودم Tf-i60 قابلیت‌های نرم‌افزاری محدودی دارد اما روترهای رده بالای ایسوس امکان هر تنظیمی مانند محدود کردن سرعت دستگاه‌ها و کاربران در اتصال به اینترنت را می‌دهند

          لطفا از مودم TF-i60 انتظارات زیاد بالایی نداشته باشید

          1. من مودم ثابت از ایرانسل میخوام بخرم که همراهش سیمکارت ثابتم میده. به نظر شما بین مودم های ثابتی که تو فروشگاه ایرانسل هست کدومش سرعت و قدرت سیگنال بهتری داره؟
            این مودم tf i60 با اینکه cat6 و ۴.۵ g رو ساپورت میکنه و بقیه مودم های فروشگاه ایرانسل این قابلیت رو ندارند تو بخش های مختلف سایتتون خوندم که این مودم ارزش هزینش رو نداره و حتی فکر کنم گفتید قدرت خوبی هم نداره , با این حال کدوم مودم ایرانسل رو ترجیح میدین؟

          2. برای اینترنت TD-LTE می‌توانید مودم GP-2101 یا GP2101 Plus را خریداری کنید

            در کامنت قبلی هم گفتم می‌توانید سیم‌کارت TDD بدون مودم خریداری کنید و بعد مودم هواوی B612 را از بازار خریداری کرده و استفاده نمایید. فرکانس کاری TDD ایرانسل ۳۷۰۰ و ۳۸۰۰ است که B612 پشتیبانی می‌کند.

  2. سلام من این مودم رو دارم
    دقیقا ۵ ماه پیش خریدم….. ولی نمیدون چرا با این مودم رو خطم ۱۰ یا ۱۱ مگ سرعت دارم
    ولی با ی مودم هواوی عادی ۱۶ مگ کامل دارم….. همیشه هم اون علامت تعجب زرده برام روشنه… اگه کمکم کنین ممنون میشم

    1. برخی از کاربران هم گزارش دادند که با اینترنت مخابرات سخت کافیگ می‌شود یا مشکلاتی دارد
      بهتر است تنظیمات مودم را به طور کامل از ISP یا شرکت اینترنت‌دهنده سوال کنید و بعد در پنل مدیریتی وارد کنید. برخی اوقات مودم‌های پیشرفته‌ای مانند این نیاز به تنظیمات خاصی دارند که باید دنبال‌اش باشید

  3. https://www.asus.com/event/networks_3G4G_support/
    لینک بالا در بردارنده لیست دانگل های سازگار با مودم ایسوس و اپراتورهای مرتبط به تفکیک کشورها است که ایران رو شامل نمیشه.
    من دنبال خرید دانگلی هستم که اولا حداقل دو اپراتور همراه اول و ایرانسل رو ساپورت کرده و ثانیا با Asus DSL-68u سازگار باشه اما جستجوی من هیج جا منتج به پاسخ دقیق فنی برای ایران و اپراتورهای ایرانی نشده.
    آیا شما مطمئن هستید که به طور مثال دانگل E8372 هواوی با سیم کارت همراه اول با مودم مذکور سازگار هست یا نه ؟
    دلیل اصرار به پرسش و خواستار بودن جواب فنی دقیق این هست که نمی خواهم حدود ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنم و بعد با عدم سازگاری روبرو بشم.
    ممنون میشم پاسخی از جانب شما داشته باشم.

    1. سلام
      به شخصه قابلیت پشتیبانی از دانگل فورجی این مودم روتر را تست نکردم ولی دوستانم گفتند جواب داده
      اتفاقا گفتند همین دانگل E8372 هواوی را زدند و اینترنت را شیر کردند. در وب‌سایت دیجی‌کالا و بخش نظرات کاربران هم چندین نفر گزارش دادند که از اینترنت موبایل روش استفاده کردند و پینگ خوبی داده و …
      به نظر میاد از دانگل‌های فورجی و به‌خصوص هواوی + اپراتورهای موبایل ایران پشتیبانی کنه ولی باز هم شما برای اطمینان بیشتر از بخش فنی شرکت ایسوس ایران یا شرکت آونگ (توزیع‌کننده محصولات شبکه ایسوس در ایران) سوال کنید.
      به گفته شما این روزها دادن ۴۰۰ تومان و نتیجه نگرفتن منطقی نیست

  4. با سلام
    از لحاظ قدرت وای فای روترهای شیائومی می تونن با این رقابت کنند. واقعیین اینه که من بین خریدن یک مودم معمولی و روتر شیائومی یا ایسوس و خرید یک مودم موندم. یعنی با توجه به قیمت روترهای شیائومی آیا می ارزه به جای مودم ac51 ایسوس یک روتر شیائومی بگیرم با یک مودم معمولی. اگر راهنمایی کنید ممنون میشم. به علت ۲ طبقه بودن ساختمان قدرت سیگنال وای فای برام مهمه. آیا شیائومی میتونه ساپورت کنه؟

  5. سلام.این بهتر است یا archer vr900 از tp-link؟…آنهم بنظر،خیلی پیشرفته می آید و قیمت نزدیکی در برخی سایت ها دارند.

  6. با سلام
    من میخواستم یک مودم بگیرم برای سرویس نت مخابرات و این که میتونم از یک میلیون تا دو میلیون هزینه کنم به نظرتون چی بگیرم
    مصرف هم من مثلا گیم بازی میکنم یوتیوب و اینستا در این حده خیلی حرفه ای لازم نی ولی معمولی هم نمیخوام
    با هات اسپات گوشیم نت ایرانسل پینگم تو بازی مثل فورتنایت ۶۰ هست تا ۱۰۰ نوسان بسیار بالا
    چه پیشنهادی دارید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا