راهنمای خرید

بهترین سوئیچ‌های خانگی برای توسعه شبکه در سال ۲۰۱۸

بسیاری از روترهای امروزی با ۴ درگاه اترنت یک گیگابیت عرضه می‌شود و شما این شانس را خواهید داشت که ۴ دستگاه را با کابل شبکه به شبکه متصل کنید.

اما اگر نیاز به درگاه‌های اترنت بیشتری داشته یا اینکه امکان کابل‌کشی در سراسر خانه را نداشته باشید؛ تنها راه‌کار شما خرید یک سوییچ و توسعه شبکه مبتنی بر روتر فعلی برای اتصال دستگاه‌های بیشنری به شبکه است.

بیشتر بخوانید: تفاوت روتر با سوییچ و هاب اترنت چیست؟

خرید یک سوییچ خوب می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری به شما بدهد و از سرعت شبکه بیشتری روی دستگاه‌های مختلف برخوردار شوید. خوش‌بختانه، این روزها سوییچ‌های خانگی بسیار متنوعی در بازار عرضه شده است که می‌توانند مطابق نیازهای کاربران انتخاب و خریداری شوند.

در مطلب کوتاه زیر می‌خواهیم ۴ سوییچ برتر سال ۲۰۱۸ برای نیازهای مختلف و توسعه یک شبکه خانگی را پیشنهاد دهیم. در انتخاب این سوییچ‌ها سعی شده است در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و محصولاتی معرفی گردد که بیشترین قابلیت‌ها و امکانات را به همراه انعطاف‌پذیری برای کاربران به ارمغان می‌آورند. 

مطمئنا سوییچ‌های بهتری نسبت به مدل‌های معرفی شده در بازار یافت می‌شود ولی احتمالا هزینه گران‌تری داشته و امکاناتی عرضه می‌کنند که شاید برای غالب کاربارن خانگی غیرکاربردی هستند.

TP-Link 5 Port Fast Ethernet Switch

این سوییچ ۵ درگاه فقط ۱۰ دلار قیمت دارد و یک سوییچ غیرمدیریتی و اصطلاحا «Plug and Play» است.

کاربران خانگی به محض روشن کردن سوییچ، می‌توانند دستگاه‌های مختلف را با کابل شبکه و درگاه‌های RJ45 به سوییچ متصل و از شبکه استفاده کنند. کار با این سوییچ آن‌قدر ساده است که نیازی به هیچ آموزش یا تخصص و دانشی ندارد.

در بسیاری از فروشگاه این سوییچ را یک هاب مرکزی برای دستگاه‌های خانه قلم‌داد می‌کنند. درگاه‌های این سوییچ ۱۰۰ مگابیتی هستند و در زمان بی‌کار بودن؛ وارد مود صرفه‌جویی انرژی می‌شوند.

Netgear ProSAFE GS105

این سوییچ هم ۵ درگاهه و غیرمدیریتی است ولی از درگاه‌های اترنت ۱۰۰۰ مگابیتی سود می‌برد و توسعه شبکه در بیرون از خانه، مانند نصب دوربین‌های نظارتی به شبکه مناسب است.

جنس بدنه این سوییچ بسیار عالی است. بدنه از جنس فلز و محکم است و نسبت به سوییچ‌های با جنس بدنه پلاستیکی، مقاومت بیشتری در برابر خرابی، شکستگی و عدم کارکرد از خود نشان می‌دهد.

قیمت این سوییچ کاربردی نت‌گیر ۳۲ دلار است. 

Netgear ProSAFE GS110TPv2

گاهی اوقات شما به سوییچی فراتر از یک سوییچ غیرمدیریتی ساده نیاز دارید. GS110TPv2 یک سوییچ مدیریتی ساده با ۸ درگاه اترنت RJ45 و ۲ درگاه یک گیگابیت SFP برای فیبرنوری است. 

این سوییچ از فناوری PoE و +PoE پشتیبانی کرده و می‌تواند توان خروجی ۲۰ گیگابیت بر ثانیه برای شما فراهم کند. امکان کنترل و مدیریت ترافیک شبکه، اولویت‌بندی تجهیزات شبکه و استفاده از SNMP برای کنترل از راه دور شبکه را خواهید داشت.

قیمت این روتر ۱۳۱ دلار است و برای کاربران خانگی یک سوییچ بسیار انعطاف‌پذیر با امکاناتی مناسب خواهد بود.

Cisco Small Business SG300

گاهی اوقات شما به طور اسمی یک کاربر خانگی بوده و عملا یک کاربر حرفه‌ای با نیازهایی اینترپرایس هستید.

شما دنبال یک سوییچ مدیریتی با تعداد درگاه‌های زیاد و متنوع هستید. هم درگاه‌های زیاد RJ45 نیاز دارید و هم چند درگاه فیبرنوری SFP به کارتان می‌آید.

اگرچه سوییچ لایه سه SG300 در سال ۲۰۱۰ عرضه شده ولی سیسکو برای آن در سال ۲۰۱۸ فریم‌ویر جدید عرضه کرده و هنوز یکی از بهترین سوییچ‌های رده متوسط بازار محسوب می‌شود. قیمت این سوییچ ۲۲۵ دلار است. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا