راهنمای خرید

۷ دوربین عکاسی برتر مجهز به وای‌فای در سال ۲۰۱۸

دوربین‌های عکاسی که مجهز به قابلیت وای‌فای هستند؛ به شما اجازه می‌دهند سریع‌تر از عکس‌ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دوربین‌های وای‌فای‌دار شما را از درآوردن مداوم حافظه SD و ریختن عکس‌ها روی پی‌سی و لپ‌تاپ بی‌نیاز می‌کنند. وای‌فای قابلیتی است که هر ساله روی دوربین‌های عکاسی بیشتر استفاده می‌شود و کاربران هم از این رویکرد استقبال می‌کنند.

برخی ‌از دوربین‌ها به شما اجازه می‌دهند عکس‌های را به طور مستقیم روی فیسبوک، اینستاگرام، و دیگر شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید. به علاوه، برخی از دوربین‌های وای‌فای‌دار به شما اجازه می‌دهند عکس‌ها را به طور مستقیم روی سرویس‌های ذخیره‌سازی کلاود آپلود کنید. این ویژگی‌ها بسیار عالی هستند و در زمان و هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کنند. 

تصور کنید به طور خودکار و مستقیم بتوانید هر روز از عکس‌های جدید یک نسخه روی گوگل درایو، وان‌درایو، دراپ‌باکس و دیگر سرویس کپی کنید. در این صورت، سرقت رفتن دوربین، خراب شدن یا مخدوش شدن عکس‌ها و هر حادثه طبیعی دیگری نمی‌تواند شما را غمگین کند.

دوربین‌های دارای وای‌فای نیاز به کمی تنظیمات بیشتر و راه‌اندازی طولانی‌تر دارند. باید دوربین را به شبکه وای‌فای خانه متصل کنید. اتصال به وای‌فای باعث می‌شود باتری دوربین سریع‌تر خالی شود ولی چندین قابلیت دیگر برای شما مهیا خواهد شد که ارزش‌اش را دارند.

چند روز کار با دوربین‌های عکاسی وای‌فای‌دار باعث می‌شود از خودتان بپرسید تا پیش از این چگونه با دوربین‌ها کار کردید. خبر بد اینکه دیگر نخواهید توانست با دوربین‌های بدون وای‌فای کار کنید.

در ادامه، ۷ دوربین عکاسی حرفه‌ای دارای قابلیت وای‌فای در سال ۲۰۱۸ را برای خرید به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بهترین خرید: نیکون COOLPIX B500

اگر در بازار دنبال یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با قابلیت وای‌فای بوده ولی بودجه محدودی هم داشته باشید؛ بعید است دوربینی بهتر از COOLPIX B500 پیدا کنید.

این دوربین با وزن ۵۴۰ گرم و اندازه ۳.۷۴ در ۳.۰۸ در ۴.۴۷ اینچ یک دوربین با قیمت مناسب است. زوم دیجیتال ۴۰ برابر و زوم داینامیک ۸۰ برابر این دوربین را برای عکاسی از راه دور مناسب ساخته است.

یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی کم نور و یک صفحه‌نمایش ۳ اینچ LCD در زاویه‌های مختلف و فیلم‌برداری HD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید این دوربین را افزایش می‌دهند. با این دوربین می‌توانید عکس‌ها را به طور مستقیم روی گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت از طریق وای‌فای، بلوتوث و NFC کپی کنید.

بسیاری از کاربران در سایت‌هایی مانند آمازون از کیفیت این دوربین رضایت داشتند و عکاسی آن را بهتر از فیلم‌برداری پسند کردند. 

بهترین دوربین: نیکون COOLPIX B700

یک دوربین Point-and-shoot همه‌کار است. با این دوربین قدرت، کارایی و انطباق‌پذیری بالایی خواهید داشت و به لطف سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی CMOS آن می‌توانید فیلم‌هایی ۴K رکورد کنید.

از قابلیت فوکوس خودکار (AF) و البته تنظیمات دستی کامل سود می‌برد. اگر یک عکاسی حرفه‌ای باشید یا درباره عکاسی به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید؛ می‌توانید این دوربین را روی بهترین مودها تنظیم و عکس‌هایی تحسین‌برانگیز ثبت کنید. 

دوربین B700 دارای زوم ۶۰ برابر با لنز NIKKOR است و نسبت به اسمارت‌فون‌ها یک دوربین عکاسی بهتر در جیب شما است.

بهترین سنسور خودکار: کانن PowerShot SX620 HS

دوربین SX620 را می‌توان ترکیب DSLR و بدون آیینه دانست و می‌تواند تلکیف مرددماندگان میان این دو نوع دوربین حرفه‌ای عکاسی را روشن کند.

یک سنسور CMOS فوق حساس ۲۰.۲ مگاپیکسلی دارد. از پردازشگر تصویر +DIGIC 4 سود می‌برد و به همین خاطر کیفیتی بسیار بهتر از دوربین‌های Point-and-shoot ارایه می‌دهد.

این دوربین زوم اپتیکالی ۲۵ برابر و تصویربرداری ویدیویی Full HD فراهم می‌کند. به ویژگی‌هایی مانند تثبیت‌کننده هوشمند تصاویر و ارتباطات وای‌فای و NFC مجهز است. می‌توانید با استفاده از اسمارت‌فون‌ها از راه دور این دوربین را کنترل و عکاسی کنید.

بهترین قیمت: کانن PowerShot G7 X Mark II

کمتر پیش می‌آید در دنیای دوربین‌ها بتوانید یک مدل با کیفیت مطلوب، ویژگی‌ها و کارایی فوق‌العاده، تطبیق‌پذیری بالا و سخت‌افزار قدرتمند ولی با قیمت مناسب پیدا کنید.

آن چیزی که دوربین PowerShot G7 X Mark II را برجسته می‌کند، یک سنسور CMOS یک اینچی ۲۰.۱ مگاپیکسلی است. این سنسور در هر دو محیط تاریک کم نور و پر نور می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا ثبت کند.

دیگر ویژگی برجسته این دوربین، صفحه‌نمایش لمسی سه اینچی با زاویه‌های مختلف است تا بتوانید در هر زاویه‌ای آن را بچرخانید و عکاسی کنید. روی این دوربین یک لنز با زوم اپتیکال ۲۴-۱۰۰ میلی‌متری، تثبیت‌کننده هوشمند تصویر، مبدل RAW توکار و در نهایت اشتراک‌گذاری ساده تصاویر با وای‌فای و NFC خواهید داشت. این دوربین فیلم‌برداری 1080p HD و نرخ عکاسی هشت فریم در یک ثانیه دارد.

بهترین زوم: کانن PowerShot SX740

اگر دنبال خرید یک دوربین رده بالا نیستید ولی به زوم بالا نیاز دارید؛ دوربین SX740 ارزش خریدن دارد. این دوربین از زوم اپتیکال ۴۰ برابر و یک سنسور CMOS حساس بالای ۲۰.۳ مگاپیکسلی سود می‌برد.

فیلم‌برداری ۴K، ضبط تصاویر تایم لپس، تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال و قابلیت Zoom Framing Assist از دیگر ویژگی‌های برجسته این دوربین کانن هستند.

دوربین SX740 ظرفیت بالایی برای ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری سریع و ساده عکس‌های با بلوتوث و وای‌فای دارد. با یک گوشی تلفن همراه می‌توانید از راه دور دوربین را کنترل کنید و به طور خودکار تصاویر ثبت شده را به حافظه گوشی انتقال دهید. 

به علاوه، این دوربین با وای‌فای می‌تواند به لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی متصل شود. این دوربین برای تازه‌کارها یک مدل مناسب است چون چندین مود عکاسی برای محیط‌ها و شرایط مختلف دارد.

بهترین کامپکت: کانن PowerShot SX730 HS

این دوربین در سال ۲۰۱۷ عرضه شده و برای افرادی است که دوست دارند همیشه یک مدل جدید و به‌روز خریداری کنند.

این دروبین برای افراد دایم در حال حرکت و مسافر مناسب است. یک سنسور بزرگ CMOS با دقت تصویر ۲۰.۳ مگاپیکسل دارد. از یک زوم اپتیکال ۴۰ برابر سود می‌برد که برای چنین دوربینی فوق‌العاده است.

به علاوه، از فناوری زوم دیجیتالی 80x ZoomPlus کانن سود می‌برد. می‌تواند تصویربرداری و فیلم‌برداری 1080p Full HD با بالاترین نرخ ۶۰ فریم در ثانیه داشته باشد.

محدوده ISO دوربین SX730 HS کانن ۸۰ تا ۱۶۰۰ است. یک تثبیت‌کننده تصویر، فلش و فناوری WiFi2 توکار دارد. فناوری تشخیص چهره به همراه نمایشگر ۳ اینچی لمسی LCD از دیگر ویژگی‌های گفتنی این دوربین هستند.

بهترین طراحی: کانن PowerShot ELPH 360

کیفیت این دوربین فراتر از دوربین‌های کامپکت معمول در بازار است و شما را ناامید نمی‌کند.

کانن PowerShot ELPH 360 در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی از جمله سیاه، قرمز و آبی با وزن کم وارد بازار شده است. به راحتی در جیب قرار می‌گیرد و همراه شما خواهد بود.

یک سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی با سنسور CMOS اندازه ۱/۲.۳ اینچی به همراه پردازنده تصویر +DIGIC 4 دارد. دوربین PowerShot ELPH 360 تصاویری با کیفیت می‌گیرد و فیلم‌برداری 1080p HD با زوم اپتیکال ۱۲ برابر تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال دارد.

این دوربین از ISO محدود ۳۲۰۰ برخوردار است که باعث می‌شود در محیط‌های تاریک و کم نور نتواند عکس‌های کیفیت بالایی ثبت کند. اما در عوض صفحه‌نمایش زیبای ۳ اینچی لمسی با ۴۶۱ هزار پیکسل دارد که شما را مجذوب خود خواهد کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا