راهنمای خرید

در ۵ ثانیه وای‌فای دوبانده و یک درگاه اترنت گیگابیتی به هر اتاقی اضافه کنید

گاهی اوقات توسعه یک شبکه یا بهبود سرعت و آنتن‌دهی وای‌فای در یک ساختمان و خانه بسیار سخت می‌شود.

کامپیوتر گیمینگ داخل اتاق خودتان نیاز به یک اتصال کابلی پرسرعت برای اینترنت دارد ولی مودم روتر در اتاق یا سالن دیگری است.

اتاق شما در طبقه دوم ساختمان است و سیگنال‌های وای‌فای به خوبی دریافت نمی‌شوند. یا اینکه به تازگی ساختمان را نقاشی و رنگ کردید و اصلا دوست ندارید کابل شبکه بکشید و چهره اتاق‌ها را مخدوش کنید.

گاهی اوقات هم قضیه برعکس است. مودم روتر در اتاق شما است ولی باید تلویزیون یا پخش‌کننده داخل سالن را به یک درگاه شبکه گیگابیتی متصل کنید.

بهترین راه‌کار در این شرایط، خرید دستگاه‌های اکستندر یا توسعه‌دهنده وای‌فای و افزودن به اتاق‌ها و مکان‌هایی است که نیاز به وای‌فای و درگاه اترنت دارند.

دو مزیت بزرگ

اکستندر تی‌پی‌لینک RE210 دو مزیت بزرگ دارد که باعث می‌شود قیمت نسبتا زیاد ۳۶۵ هزار تومانی آن در بازار ایران را توجیه کند.

نخست، این دستگاه از وای‌فای دو بانده پشتیبانی می‌کند و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴۳۳ مگابیتی می‌دهد. بنابراین، می‌توانید با این اکستندر هر دو شبکه وای‌فای را تقویت کنید.

مزیت دوم این محصول، استفاده از یک درگاه RJ45 گیگابیتی است که به شما این امکان را می‌دهد یک دستگاه را با کابل به شبکه متصل کنید. به راحتی، تی‌پی‌لینک RE210 را به پریز برق نزدیک تلویزیون، لپ‌تاپ، پی‌سی و هر دستگاه دیگری نصب کرده و کابل شبکه را به سوکت اترنت متصل می‌کنید.

دستگاه‌های اکستندر به سرعت راه‌اندازی می‌شوند و شما می‌توانید از وای‌فای و اینترنت در اتاق‌هایی دورتر از مودم و روتر بی‌سیم استفاده کنید. 

این تقویت‌کننده وای‌فای از دو آنتن خارجی برای بهبود گیرندگی سیگنال‌ها و همین‌طور بازنشر آن‌ها سود می‌برد. مصرف انرژی این دستگاه هم مناسب و در حدود ۶.۵ وات است.

قیمت این محصول در سایت آمازن ۳۰ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا