راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین هارددیسک‌های بی‌سیم در سال ۲۰۱۸

درایوهای ذخیره‌سازی بی‌سیم یا مجهز به وای‌فای قابلیت‌ها و مزایایی دارند که باعث شدند این روزها مورد استقبال کاربران قرار گرفته و خریدار داشته باشند.

بدون اینکه نیازی به اتصال کابلی وجود داشته باشد یا اینکه دنبال سازگاری درگاه USB 3.0 و USB Type-C با تاندربولت و غیره بروید؛ می‌توانید فایل‌ها، عکس‌ها و ویدیوها را از روی لپ‌تاپ، اسمارت‌فون و دوربین به هارددیسک بی‌سیم منتقل کنید.

با استفاده از اپلیکیشن‌های این هارددیسک‌ها می‌توانید به طور خودکار اطلاعات خود را بین مدیاهای مختلف جابه‌جا کنید و ازشان پشتیبان‌گیری کنید. 

به طور خودکار می‌توانید دانلودهای شبانه، فیلم و سریال‌های جدید را روی هارددیسک ریخته و صبح زود همراه خود ببرید.

هارددیسک‌های قابل حمل و بی‌سیم باعث افزایش سرعت و کارایی شما می‌شوند. در هر زمانی و هر کجا می‌توانید سریعا آن‌ها را از کوله‌پشتی و کیف خود خارج کرده و روشن کنید تا به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

نیازی نیست ده‌ها گیگاباییت عکس و فیلم را دایم روی اسمارت‌فون خود ذخیره کنید تا همه‌جا در دسترس شما باشند. هارددیسک‌های بی‌سیم می‌توانند نقش درایوها و فضای ذخیره‌سازی اضافه گوشی و تبلت را ایفا کنند.

ویژگی‌های مهم یک هارددیسک بی‌سیم

در هنگام خرید یک هارددیسک بی‌سیم باید چه ویژگی‌ها و شمخصاتی مدنظرمان باشد؟ 

غیر از ظرفیت هارددیسک، اندازه و وزن، سرعت و پارامترهایی که برای هر هارددیسک اکسترنال و درایو ذخیره‌سازی مطرح است؛ باید توجه کنید آیا نیازی به کارت میکرواس‌دی روی هارددیسک بی‌سیم دارید یا خیر؟

برخی از هارددیسک‌های بی‌سیم با اسلات کارت SD عرضه می‌شوند. برخورداری از اسلات کارت SD شاید سرعت کار شما را بالاتر ببرد. مثلا، اگر عکاس هستید؛ می‌توانید سریعا کارت SD دوربین را خارج کرده و درون هارددیسک قرار دهید.

باتری هارددیسک و نحوه شارژ آن هم فاکتور مهم دیگری برای خرید این تجهیزات است. هارددیسک مدنظر شما چه نوع باتری و با چه ظرفیتی دارد؟ آیا این ظرفیت باتری و عمر شارژ برای کارهای شما کافی است؟ چگونه می‌توانید درایو ذخیره‌سازی را سریعا شارژ کنید.

برخی از هارددیسک‌ها نقش پاوربانک را هم برای اسمارت‌فون و دستگاه‌های همراه دیگر ایفا می‌کنند. آیا شما یک هارددیسک ترکیب شده با پاوربانک نیاز دارید یا خیر؟ هرچقدر باتری هارددیسک بزرگ‌تر باشد؛ وزن آن سنگین‌تر و اندازه‌اش بزرگ‌تر خواهد شد.

نرم‌افزار و اپلیکیشن عرضه شده برای هارددیسک را هم مدنظر قرار دهید؟ آیا از سیستم‌عامل اندروید یا iOS پشتیبانی می‌کند؟ روی ویندوز نصب می‌شود؟ چقدر کار کردن با رابط کاربری آن راحت و ساده است؟

پشتیبانی از برخی فرمت‌های استریم اطلاعات و تعداد دستگاه‌های قابل اتصال به هارددیسک هم برای برخی کاربران اهمیت دارند.

بهترین هارددیسک‌های بی‌سیم در سال ۲۰۱۸

LaCie Fuel

قیمت: ۱۸۹ دلار (۲ ترابایت)

در ظرفیت‌های مختلفی عرضه شده و طراحی جالبی دارد. از درگاه USB 3.0 و وای‌فای سود می‌برد و اپلیکیشن برای اندروید، iOS و کیندل دارد. از رابط کاربری و سیستم نرم‌افزاری Seagate Media Sync استفاده می‌کند. به طور کامل با اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها سازگاری دارد و می‌تواند فهرستی از فایل‌های دانلود یا در حال استریم را کش کند تا سرعت انتقال اطلاعات سریع‌تر باشد. به راحتی فایل‌های موسیقی، تصاویر، ویدیوها و اطلاعات را میان چند دستگاه به اشتراک می‌گذارد. بزرگ‌ترین ویژگی این هارددیسک، قیمت خوب آن است.

Seagate Wireless Plus

قیمت: ۱۹۹ دلار (۱ ترابایت)

فهرست مدیاها را می‌تواند کش کند؛ پاسخ‌دهی سریع‌تری نسبت به دستگاه‌ها دارد؛ از کانکتور USM سود برده و برای دستگاه‌های iOS ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی دارد. از اندروید و کیندل هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به تلویزیون و دستگاه‌های مجهز به پروتکل DLNA متصل شود. برای کپی اطلاعات می‌توان از قابلیت کشیدن و رها کردن استفاده کرد یا با اپلیکیشن Media Sync فایل‌ها را جابه‌جا کرد. با مرورگرهای لپ‌تاپ و دسکتاپ کار می‌کند. یکی از بهترین هارددیسک‌های بی‌سیم در دنیا است که قیمت نسبت مناسبی هم دارد.

Lenovo ThinkPad Stack

قیمت: ۳۸۹ دلار (۱ ترابایت)

چیزی فراتر از یک هارددیسک بی‌سیم است و می‌تواند برای شما نقش یک درایو ذخیره‌سازی قابل حمل، NAS، پاوربانک، روتر بی‌سیم و بلندگوی اسپیکر را بازی کند. انعطاف‌پذیر و ماژولار است تا کاربران برحسب نیاز بتوانند از آن استفاده کنند. برخی بخش‌های این دستگاه می‌توانند مجزا از یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. رابط کاربری اپلیکیشن آن بسیار عالی است و برای مسافرت یک دستگاه چندکاره و کاربردی به نظر می‌رسد. اگر این دستگاه را از خود شرکت لنوو خرید کنید؛ قیمتی حدود ۹۰ دلار دارد.

SanDisk Connect Wireless Stick

قیمت: ۲۰ دلار (۳۲ گیگابایت)

ممکن است یک هارددیسک با ظرفیت بالا برای انتقال بی‌سیم اطلاعات نیاز نداشته باشید. این حافظه فلش در ظرفیت ۳۲ گیگابایت به طور بی‌سیم به لپ‌تاپ، اسمارت‌فون و کامپیوتر متصل شده و همیشه همراه شما است. اپلیکیشن آن اجازه استفاده آسان و کپی سریع داده‌ها را فراهم می‌کند. از درگاه USB 2.0 نیز سود برده تا در مواقع ضروری به طور مستقیم با دستگاه‌های دیگر متصل شود. قیمت نسبتا مناسبی دارد و حتی می‌تواند از پس استریم فایل‌ها برآید.

Western Digital My Passport Wireless SSD

قیمت: ۴۸۹ دلار (۱ ترابایت)

از درگاه USB و اسلات کارت SD پشتیبانی می‌کند. بنابراین؛ می‌تواند ظرفیتی دو برابر به شما بدهد. به عنوان یک پاوربانک هم استفاده می‌شود و اگرچه گران‌قیمت است و از درگاه تاندربورد پشتیبانی نمی‌کند؛ ولی یکی از پرفروش‌ترین هارددیسک‌های بی‌سیم در دنیا است. بخشی از گرانی آن برای استفاده از SSD به جای HDD است. عکاس‌ها و فیلم‌بردارها به شدت هوادار این مدل هارددیسک هستند چون سرعت وای‌فای بسیار خوبی هم دارد و روان می‌تواند فایل‌های زیادی را بی‌سیم منتقل کند. برای امور پشتیبان‌گیری و سفر گزینه عالی است. طراحی بسیار زیبا و خاصی هم دارد.

Western Digital My Passport Wireless Pro

قیمت: ۱۳۸ دلار (۳ ترابایت)

از اسلات کارت حافظه SD نسل سوم پشتیبانی می‌کند. در ظرفیت‌های ۲ و ۳ ترابایت در بازار موجود است و عمر باتری خوبی (حدود ۱۰ ساعت) دارد. شاید از نظر اندازه و همین‌طور وزن برای سفر و همراه همیشگی چندان مناسب نباشد و یک هارددیسک مناسب برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به آن و انتقال اطلاعات است. باز هم عکاس‌ها، سایت‌های فتوگرافی و مالتی‌مدیا خواهان این مدل هارددیسک بی‌سیم هستند و ازش تعریف‌های آن‌چنانی کردند. شاید به این دلیل باشد کخ از وای‌فای دوبانده ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند و به عنوان پاوربانک و شارژر هم استفاده می‌شود.استریم ۴K، پیش‌نمایش تصاویر RAW و کارت‌خوان DSLR و CF هم دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا