راهنمای خرید

چرا این روزها بسته‌‌های اینترنت چندکاربره ایرانسل اهمیت پیدا کردند؟

بیش از یک سال است که ایرانسل از بسته‌های اینترنت چندکاربره خود رونمایی کرده است.

بسته‌هایی که اجازه می‌دهند چندین دستگاه یا کاربر به طور مجزا از ان‌ها استفاده کند. یک بسته اینترنت فعال می‌شود و میان اعضای خانواده یا دوستان و آشنایان تقسیم خواهد شد و همه آن‌ها می‌توانند از این بسته استفاده کنند.

کاربران برای استفاده از این بسته‌ها باید ابتدا یک سرویس حساب چندکاربره ایجاد کنند و بعد این حساب کاربری را بین اعضای خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارند. مثلا، تصور کنید یک بسته اینترنت ۳۰ گیگابایتی ار تمام اعضای خانواده استفاده کنند.

شاید در گذشته از بسته‌های اینترنت چندکاربره چندان استقبالی صورت نگرفته باشد و حتی بسیاری از کاربران اینترنت موبایل و مشترکالن ایرانسل اطلاع نداشته باشند چنین بسته‌هایی وجود دارند.

یک دلیل مهم و بزرگ برای این عدم استقبال؛ بحث‌های اینترنت شخصی و حریم خصوصی است. هر فردی تمایل دارد حجم اینترنت متعلق به خودش را مدیریت کند و نمی‌خواهد چندین نفر در استفاده از یک بسته اینترنت با او شریک باشند.

افزون بر این؛ شاید قیمت‌های پایین بسته‌های اینترنت و هدیه‌های رایگان شبانه هم دلیلی برای خرید بسته اینترنت اشتراکی باقی نمی‌گذاشتند. هریک از اعضای خانواده برحسب نیاز و مصرف خود یک بسته اینترنت رزرو می‌کرد.

اما حالا شرایط کاملا فرق کرده است. حجم رایگان شبانه بسته‌های اینترنت حذف شده‌اند و قیمت هر بسته افزایش پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که هزینه یک بسته اینترنت موبایل روزانه یک گیگابایت به ۱۰۴۰۰ تومان رسیده است.

افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل اپراتورها، نیاز به مدیریت مصرف حجم اینترنت و صرفه‌جویی در خرید و رزرو بسته‌ها را برای خانواده‌ها ضروری کرده است.

بسته‌های خانوادگی

اینجا است که مزیت اصلی بسته‌های اینترنت چندکاربره خودنمایی می‌کند. با نگاهی به حجم، مدت زمان و قیمت این بسته‌ها، سریعا متوجه خواهید شد به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر هستند. 

یک بسته اینترنت چندکاربره ۳۰ گیگابایت هزینه‌ای ۹۰ هزار تومان دارد. بسته ۲۰ گیگابایت یک ماهه ۵۰ هزار تومان و بسته‌های ۵، ۷ و ۹ گیگابایت هم به مراتب قیمت‌هایی بهتر از بسته‌های اینترنت عادی دارند.

مدیرتی مصرف حجم این بسته‌ها سخت‌تر است ولی برای خانواده‌هایی که چند ایرانسلی دارند و هریک هر ماه بسته اینترنت خریداری می‌کند؛ می‌توانند به‌صرفه‌تر باشند.

استراتژی جدید اپراتورها، ارایه بسته‌های با حجم بالا و مدت طولانی‌تر به قیمت ارزان‌تر است. در حال عادی، شاید برای یک کاربر حجم‌های بالا به صرفه‌ نباشد ولی وقتی چند کاربر قرار است از یک اینترنت استفاده کنند؛ انتخابی اقتصادی است.

یک بسته، چند دستگاه

مزیت دیگر بسته‌های چندکاربره ایرانسل، استفاده روی چندین دستگاه است. تصور کنید یک بسته پرحجم خریداری کرده و روی اسمارت‌فون، مودم همراه و گوشی دوم خود استفاده کنید.

وقتی در خانه یا محل کار هستید؛ از این بسته با مودم همراه استفاده می‌کنید. وقتی به مودم دسترسی ندارید؛ با گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت به اینترنت متصل می‌شوید.

با اپلیکیشنی «ایرانسل من» هم می‌توانید به طور دایمی میزان حجم مصرف شده با دستگاه‌های مختلف را مشاهده و گزارش‌گیری کنید.

طبق راهنمای ایرانسل، برای فعال‌سازی این بسته‌ها می‌توانید به اپلیکیشن «ایرانسل من» یا نسخه وب «ایرانسل من» (بخش حساب چندکاربره)  مراجعه کنید. همین‌طور، با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۳*۴۰۰* می‌توانید این بسته‌ها را فعال کنید.

برای افزودن شماره موبایل زیرشاخه هم باید کد #۱*۲*۱*۴۰۰* را شماره‌گیری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. سلام

    نوشته اید: “بسته‌های خانوادگی
    اینجا است که مزیت اصلی بسته‌های اینترنت چندکاربره خودنمایی می‌کند. با نگاهی به حجم، مدت زمان و قیمت این بسته‌ها، سریعا متوجه خواهید شد به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر هستند. ”

    آخه چرا با نشر دروغ و اکاذیب وقت مردم را تلف می کنید. بنده رفتم و بررسی کردم حدود قیمت هر گیگ اینترنت در بسته های اشتراکی حدود ۵۰۰۰ تومان آب می خورد ولی در بسته های تک کاربره حدود ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ تومان.

    وقتی می خواهید یک مطلبی را هر چند به جهت تبلیغات منتشر کنید اول خودتان کمی پیرامون صحت و سقم قضیه تحقیق بفرمایید.

    انشالله هممون عاقبت بخیر بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا