راهنمای خرید

بهترین آداپتورهای وای‌فای برای کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۱۹

اگر در سال ۲۰۱۹ نیاز به خرید یک آداپتور یا دانگل وای‌فای داشته باشید؛ دیگر نباید سراغ خرید یک دانگل تک بانده بروید. 

این روزها، دانگل‌های وای‌فای دو بانده مرسوم هستند و با قیمت‌های مناسبی (حداقل بر حسب دلار) برای کامپیوترهای رومیزی یا لپ‌تاپ‌ها قابل خریداری هستند. 

غالب کاربران دوست دارند دانگل وای‌فای USB خریداری کنند و حتی برای کامپیوترهای رومیزی سراغ دانگل‌های USB می‌روند و تمایلی به دانگل‌های PCI-E ندارند.

بنابراین، این آداپتورها باید از درگاه USB 3.0 پشتیبانی کنند و بالاترین سرعت ممکن را به دست دهند. 

در ادامه، ۳ آداپتور و دانگل وای‌فای خوش قیمت با مشخصات مناسب برای کارهای مختلف معرفی می‌کنیم:

Linksys Dual-Band AC1200 USB 3.0 Adapter

قیمت: ۷۰ دلار

مزایا: سرعت بالا، دو بانده، سازگار با ویندوز ۱۰

معایب: قیمت بالا، اندازه بزرگ‌تر

آداپتور WUSB6300 چند مزیت ویژه دارد. اول، از درگاه USB 3.0 پشتیبانی می‌کند تا سرعت انتقال اطلاعات بالاتری به دست دهد.

دو بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت دارد. این سرعت‌ها بهترین محدوده انتقال اطلاعات روی هر دو فرکانس رادیویی هستند و با غالب روترهای بی‌سیم سازگاری دارند.

از پروتکل WPS پشتیبانی می‌کند و به استاندارد رمزنگاری WPA/WPA2 با کلیدهای ۱۲۸ بیتی AES مجهز شده است. این دانگل با وای‌فای بسیار خوب جفت می‌شود.

اندازه این آداپتور وای‌فای کمی بزرگ است و البته مانند تمام محصولات شرکت لینک‌سیس، قیمتی گران‌تر از رقبا دارند.

Glam Hobby 600Mbps AC600 USB Adapter

قیمت: ۱۵ دلار

مزایا: قیمت مناسب، بسیار کوچک و حمل راحت، مناسب برای لپ‌تاپ

معایب: سرعت پایین‌تر نسبت به دانگل‌های وای‌فای دیگر

اگر دنبال یک آداپتور وای‌فای بسیار کوچک و جمع‌و‌جور هستید که همیشه در کوله یا کیف لپ‌تاپ شما باشد یا اصلا همیشه به لپ‌تاپ متصل باقی بماند؛ Glam Hobby را پیشنهاد می‌کنیم. اندازه این دانگل فقط ۲۲ میلی‌متر است.

این دانگل از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند. بنابراین؛ دو بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۵۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیت به دست می‌دهد. 

این سرعت‌ها کمی از میانگین سرعت استاندارد بازار پایین‌تر هستند و در عوض قیمت مناسب‌تری نسبت به دانگل لینک‌سیس دارد. با ویندوز ۱۰ سازگار است.

D-Link AC1200 Mbps USB

قیمت: ۴۰ دلار

مزایا: قیمت مناسب، دو بانده با سرعت بالا، اندازه مناسب برای لپ‌تاپ

معایب: طراحی نه چندان مناسب

از همه‌نظر بهترین دانگل وای‌فای دو بانده بازار است. هم قیمت پایین‌تری نسبت به دانگل لینک‌سیس دارد و هم سرعت آن روی هر دو باند رادیویی مناسب است.

باز هم این دانگل از رده AC1200 است که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۸۶۷ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

در عمل، کارایی این دانگل به اندازه لینک‌سیس WUSB6300 نیست. سرعتی پایین‌تر دارد ولی شما حدود ۳۰ دلار کمتر هزینه می‌کنید. برخی از کاربران از اندازه این دانگل خوش‌شان می‌آید ولی طراحی آن بیش از حد ساده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا