راهنمای خرید

بهترین آداپتورهای وای‌فای USB در سال ۲۰۱۹

خرید و نصب یک آداپتور وای‌فای USB، بهترین روش دسترسی به وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac روی یک کامپیوتر دسکتاپ است. 

کاربرانی که نمی‌توانند کارت شبکه وای‌فای داخلی نصب کنند؛ چاره‌ای جز خرید یک آداپتور وای‌فای USB ندارند. آداپتورهای وای‌فای USB به راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را روی چند کامپیوتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ راه‌کار حل مشکل قطعی وای‌فای در ویندوز ۱۰

سایت wirecutter بیش از ۲۰ مدل آداپتور وای‌فای USB موجود در بازار را بررسی و به طور کامل ارزیابی کرده است. بیش از ۵۰ ساعت تست و ارزیابی این آداپتورها نشان می‌دهد محصول تی‌پی‌لینک TP-Link Archer T4U بهترین آداپتور وای‌فای در سال ۲۰۱۹ است.

سه مدل آداپتور وای‌فای برتر به شرح زیر هستند:

بهترین آداپتور: تی‌پی‌لینک TP-Link Archer T4U

این آداپتور نسبت به برخی از آداپتورهای وای‌فای توکار لپ‌تاپ هم عملکرد بهتری دارد و زیاد هم گران‌قیمت نیست. از سیستم‌عامل‌های متنوعی از جمله لینوکس، مک و ویندوز پشتیبانی می‌کند و درایور آن روی این‌ها نصب می‌شود. 

قیمت این آداپتور در سایت آمازون ۳۰ دلار است. این آداپتور در رده AC1300 با سرعت ۱.۳ گیگابیت روی دو باند فرکانسی است. از USB 3.0 و MU-MIMO نیز پشتیبانی می‌کند و به کلید WPS مجهز شده است.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین آداپتور: تی‌پی‌لینک Archer T2U Plus

دارای یک آنتن خارجی ۶ اینچ است. در مسافت‌های طولانی کارایی چندان بالایی ندارد ولی جزو بهترین آداپتورهای وای‌فای در بازار است. به‌خصوص اینکه فقط ۱۷ دلار قیمت دارد.

با سیستم‌های ویندوز، مک و لینوکس سازگاری دارد و جزو رده AC600 محسوب می‌شود. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۲۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴۳۳ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

سریع‌ترین آداپتور: نت‌گیر Netgear Nighthawk A7000

هم گران‌ترین و هم سریع‌ترین آداپتور وای‌فای USB در این فهرست است. یک آداپتور USB 3.0 نسبتا بزرگ در رده AC1900 که برای گیمرها مناسب است. به وضوح کارایی این آداپتور از کارت شبکه داخلی لپ‌تاپ‌ها بهتر است.

از سیستم‌های ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند و می‌تواند یک خانه را به طور کامل زیر پوشش سیگنال‌های وای‌فای ببرد. قیمت این آداپتور ۶۵ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا