مودم 4G

تخفیف ویژه: مودم روتر ۴G LTE دو بانده AC750 تی‌پی‌لینک Archer MR200

سایت «بازار شبکه» به مناسبت شب یلدا، برخی از محصولات شبکه را با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور عرضه می‌کند.

یکی از این محصولات، مودم روتر معروف آرچر MR200 تی‌پی‌لینک است که جزو معدود مودم‌های ۴G با آنتن خارجی و وای‌فای دو بانده محسوب می‌شود.

آرچر MR200 یک مودم ۴G است که سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت را روی شبکه‌های موبایل LTE به دست می‌دهد.

در وای‌فای نیز جزو رده AC750 محسوب می‌شود که از هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی کرده و به ترتیب سرعت‌های ۳۰۰ و ۴۳۳ مگابیت را فراهم می‌کند. دو آنتن خارجی اختصاصی برای شبکه‌های موبایل دارد و از سه آنتن داخلی برای وای‌فای سود می‌برد.

درگاه‌های ارتباطی این محصول شامل سه درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه WAN صد مگابیتی و یک شیار سیم‌کارت است.

این مودم روتر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند اینترنت موبایل پر سرعت ۴G را با دیگران یا روی چندین دستگاه به اشتراک بگذارند و از فرکانس ۵ گیگاهرتز هم استفاده کنند.

سایت بازار شبکه این مودم روتر را با تخفیفی حدود ۷۰ هزار تومانی، به قیمت ۴۰۹ هزار تومان تا سی‌ام آذرماه به فروش می‌رساند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫12 دیدگاه ها

  1. با توجه به محدوده ی فرکانسی ۳۴۰۰-۳۸۰۰ برای LTE ایرانسل و عدم پشتیبانی این فرکانسها در مودمهای خوب غیر ایرانسلی (مثل TPLink Archer MR200 و DLink DWR 953) آیا می توان گفت که در این مودمها با سیم کارت ایرانسل LTE نخواهیم داشت؟

    1. محدوده فرکانسی ۳۴۰۰-۳۸۰۰ برای سرویس TD-LTE ایرانسل است. برای اینترنت ۴G LTE محدود ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ و نهایتا ۲۶۰۰ استفاده می‌شود که مودم‌های فوق از این باندهای فرکانسی پشتیبانی می‌کنند.
      به طور کلی مودم‌های TPLink Archer MR200 و DLink DWR 953 برای اینترنت ۴G یا ۴.۵G عرضه شدند و اینترنت TD-LTE نیاز به مودم دیگری دارد که خود شرکت‌های اپراتور به کاربران می‌دهند و با مودم‌های TD بازار کار نمی‌کنند.

      1. ممنون از توضیح شما. با این وصف برای استفاده از TD-LTE ایرانسل مجبور به خرید مودمهای خود ایرانسل هستیم، که از بررسیهای مثلا TF -i60 به نظر می رسه احتمالا حتی cat6 هم نیست و از تجمیع فرکانس پشتیبانی نمی کنه (علاوه بر نبود امکان تنظیمات پیشرفته ی مودم).

        1. حسام عزیز

          مودم TF -i60 از نوع cat6 هست و هم روی FDD و هم روی TDD امکان تجمیع فرکانس داره ولی به صورت تئوری
          در عمل به ۴.۵G سوییچ نمیکنه یا شبکه شلوغه و …

  2. سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون. من میخوام یه مودم ۴g بخرم ولی نمیدونم چی بخرم برامم دانگلی بی سیم یا روترش مهم نیست فقط حتما وای فای ac و فرکانسای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز رو ساپورت کنه.محدوده ی پوشش سیگنال و سرعتشم در بهترین حد ممکن با توجه به شرایطش باشه و قیمتشم تا ۳۲۰ تومن باشه، پیشنهاد شما چیه؟مودمی که مد نظرمه dwr-953 هستنش ولی خوب قیمتش بالاست ا.ه بشه مودمی با شرایطی که گفتم باشه خیلی عالی میشه، در غیر این صورت پیشنهاد شما بین mr200 و dwr-953 کدومه؟

  3. سلام
    میخواستم بدونم بین دو مودم mr۲۰۰ و dwr-۹۵۳ کدومیک قابلیت خاموش کردن وای فای و استفاده از طریق کابل لن رو دارن ؟
    واینکه mr200 v1 بهتره در مجموع یا v2 ؟
    خیلی ممنون

  4. سلام میخواستم بدونم مودمی در بازار هست که هم سیمکارت خور باشه و هم بشه به خط ثابت تلفن وصل کرد(منظورم اینترنت ثابت هستش)؟

    1. سلام
      روتر MR200 هنوز یکی از روترهای رومیزی خوش قیمت و با کارایی متوسط رو به بالای مناسب در بازار ایران است.
      ولی خوب یک زمانی بی‌رقیب بود و اکنون انواع مدل‌های مودم رومیزی ۴G وارد بازار شده که شاید خرید آن‌ها منطقی‌تر باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا