آموزش

در چه مکان‌هایی و چگونه از وای‌فای همراه اول استفاده کنیم؟

شاید اطلاع نداشته باشید ولی اپراتور همراه اول در مکان‌های عمومی سرویسی به نام «وای‌فای اول» دارد. افرادی که از سیم‌کارت‌های اعتباری و دایمی همراه اول استفاده می‌کنند؛ می‌توانند در مکان‌هایی که وای‌فای همراه اول ارایه می‌شود؛ به این سرویس متصل شوند و از یک اینترنت پرسرعت استفاده کنند. 

همانند اینترنت موبایل؛ اینترنت روی وای‌فای همراه اول نیز به صورت بسته‌های مختلف اینترنت عرضه می‌شود و برای مشترکان دایمی؛ هزینه وای‌فای روی صورت‌حساب قبض و برای مشترکین اعتباری از موجودی شارژ کسر می‌گردد. 

مزیت استفاده از وای‌فای همراه اول این است که در برخی نقاط امکان دسترسی به اینترنت موبایل نیست یا آنتن‌دهی خوبی ندارید یا سرعت اینترنت موبایل پایین است. در این مواقع؛ می‌توان به وای‌فای همراه اول متصل شد. 

مزیت ویژه وای‌فای همراه اول؛ استفاده در کشور عراق است. بسیاری از مکان‌های زیارت عتبات عالیه در کشور عراق به وای‌فای همراه اول مجهز شده‌اند و شما می‌توانید بدون هزینه زیادی از اینترنت پرسرعتی استفاده کنید. 

وای‌فای همراه اول در کجاها ارایه می‌شود؟

این سرویس همراه اول حدود یک سالی است که راه‌اندازی شده است و کم‌کم دارد توسعه پیدا می‌کند. اکنون؛ بسیاری از اماکن عمومی شهر تهران و قم؛ شهر مقدس مشهد و عتبات عالیه زیر پوشش وای‌فای همراه اول هستند و به گفته این شرکت به‌زودی مکان‌هایی مانند فرودگاه ها، اماکن زیارتی، مراکز فرهنگی، مراکز تجاری و نقاط متعدد پرتردد کشور از وای‌فای همراه اول سود می‌برد. 

برای مشاهده فهرست مکان‌هایی که وای‌فای همراه اول دارند؛ می‌توانید نقاط تحت پوشش وای‌فای همراه اول را در اینجا ببینید. همراه اول می‌گوید هر جایی که نشان «وای‌فای اول» دیده شود؛ زیر پوشش این سرویس است. 

هزینه وای‌فای همراه اول چقدر است؟

فعلا همراه اول سه بسته اینترنت همراه ویژه با وای‌فای ارایه کرده است. بسته های پر مخاطب نوترینو (بسته‌های ماهانه: ۱+۱ و ۲+۲ و ۴+۴) دارای حجم رایگان وای‌فای اول هستند. جزئیات این سه بسته پر مخاطب به ترتیب زیر است:

افرادی که می‌خواهند اطلاعاتی بیشتری درباره بسته‌های وای‌فای همراه اول یا نحوه فعال‌سازی‌شان بدانند؛ می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. 

چگونه به وای‌فای همراه اول متصل شویم؟

۱- همان‌طور که گفتیم تمام افرادی که از سرویس‌های همراه اول استفاده می‌کنند و دارای سیم‌کارت دایمی و اعتباری هستند؛ می‌توانند به وای‌فای اول متصل شوند. 

۲- این افراد کافی است وای‌فای گوشی خود را روش کرده و شبکه WiFi Aval (در کشور عراق شبکه Masarat-WiFiAval) را انتخاب کنند. 

۳- برای اتصال تنها برای یک بار کافی است تنظیمات زیر را انجام دهید:

اگر از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید، وای‌فای خود را روشن کنید و پس از اتصال به WiFiAval، در منو باز شده گزینه Method EAP را از PEAP به SIM (یا EAP-SIM) تغییر دهید.

اگر از آیفون یا دیگر دستگاه‌های آی‌او‌اس استفاده می‌کنید، مرورگر سافاری را باز نموده و این فایل را نصب نمایید (برای استفاده وای‌فای اول در کشور عراق این فایل) و پس از آن وای‌فای خود را روشن کرده و به WiFi Aval متصل شوید.

اگر از سیستم‌عامل ویندوزفون استفاده می‌کنید، وای‌فای خود را روشن کنید و  پس از اتصال به WiFiAval، در قسمت Connect Using گزینه Sim را انتخاب کرده و در بخش Method EAP ، AKA SIM را انتخاب کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا