آموزش

با این ترفند اندروید از مصرف بیهوده شارژ باتری در هنگام اتصال به وای‌فای جلوگیری کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال استفاده از وای‌فای، قفل صفحه‌نمایش گوشی فعال شود و بعد شما نگران اتصال وای‌فای خود شوید.

یا اینکه در هر بار باز کردن قفل صفحه‌نمایش گوشی، اندکی صبر کنید تا دوباره به شبکه وای‌فای متصل شوید.

اگر روی وای‌فای با گوشی در حال دانلود یک فایل حجم یا به‌روزرسانی اپلیکیشنی باشید؛ قفل شدن صفحه‌نمایش باعث می‌شود اتصال شما قطع یا با کمترین سرعت ممکن به کارش ادامه دهد.

همه این موارد، باعث آزار و نگرانی شما می‌شوند. افزون بر این، شارژ باتری گوشی اندرویدی شما را بیهوده مصرف می‌کنند.

در اندروید، ترفند بسیار ساده و کوتاهی وجود دارد که تمام مشکلات گفته شده در بالا را حل می‌کند و از سوی دیگر باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

شما می‌توانید به اندروید بگویید همیشه حتی در هنگام قفل شدن صفحه‌نمایش، به شبکه وای‌فای متصل باشد و نیازی به قطع کردن وای‌فای نیست.

جلوگیری از قطع و وصل شدن‌های مدام و مکرر به طور مستقیم روی شارژ باتری تاثیر می‌گذارد.

برای انجام این تنظیم، لازم است وارد بخش Settings اندروید شده و از بخش WiFi منوی سه نقطه‌ای را تقه‌ای بزنید.

از منوی باز شده روی گزینه Advanced و در اندرویدهای قدیمی‌تر گزینه Settings را انتخاب کنید.

حالا سراغ گزینه Keep Wi-Fi on during sleep بروید. پاپ‌اپ باز شده سه گزینه به شما نشان می‌دهد که برای استفاده از وای‌فای در وضعیت روشن یا خاموش بودن صفحه‌نمایش باید گزینه Always انتخاب شود.

برای برخی از کاربران و گوشی‌ها این گزینه از ابتدا و پیش‌فرض روی Always قرار دارد ولی برخی دیگر از دستگاه‌ها روی Only when plugged in تنظیم شدند.

حالا، با خیال راحت وای‌فای گوشی را روشن و آن را کناری بگذارید تا دانلودها یا به‌روزرسانی اپ‌های شما بدون مصرف زیاد شارژ باتری پیش روند.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا