آموزش

۵ هک برای لذت بردن از اینترنت در سفر

فصل تعطیلات آغاز شده است و اغلب ایرانی‌ها دارند برای یک سفر برنامه‌ریزی می‌کنند. سفر چند روزه به شهر دیگری در ایران یا کشورهای همسایه و شاید هم سفری یک ماهه به قاره‌ای دیگر!

مدت زمان سفر مهم نیست. حتی یک سفر یک روزه هم نیاز به برنامه‌ریزی و تدارک دارد. باید اسباب سفر، نیازمندی‌های طول سفر و تمام اتفاقات احتمالی را فهرست کنید و برای هریک راهکار و لوازمی توی کوله قرار دهید.

این روزها، می‌توان سفر و گردش را بدون اینترنت و وای‌فای، بدون اینستاگرام و تلگرام و واتساپ تصور کرد؟ می‌توانید به سفر بروید ولی به توییتر وصل نشوید یا جی‌میل خودتان را چک نکنید؟

برای برخی افراد مانند مدیران، صاحبان کسب‌وکارها، فریلنسرها و افرادی که اهل دورکاری هستند؛ اینترنت در سفر یک نیاز بسیار ضروری است. این افراد پیش از اینکه سفر خود را شروع کنند؛ باید مطمئن شوند در کل طول سفر آنلاین هستند.

خوب، پس اجازه بدهید ما ۵ هک کاربردی را به شما پیشنهاد کنیم تا هم از سفرتان لذت ببرید و هم با اتصال به اینترنت لذت بیشتر و دو چندانی نصیب‌تان شود:

۱- مودم پاوربانکی همراه خود ببرید

بدون داشتن یک مودم همراه و جیبی پا به سفر نگذارید. درباره مودم‌های همراه و جیبی مناسب سفر در سایت شبکه‌چی زیاد صحبت کردیم.

کافی است به مقالات «ویژگی‌های مهم مودم جیبی مناسب سفر»، «۵ مودم ۴G مسافرتی که همیشه شما را متصل نگه می‌دارند» و «۳ روتر جیبی برتر برای مسافرت و گردشگری» نگاهی بیندازید تا کلی اطلاعات مفید برای خرید مودم مسافرتی کسب کنید.

اما پیشنهاد ویژه ما خرید یک مودم پاوربانک مانند هواوی E5885 است. یک مودم همراه کامل و بسیار قدرتمند با باتری ۶۴۰۰ میلی‌آمپری که می‌تواند نقش یک پاوربانک را هم برای شما داشته باشد.

با این مودم، علاوه بر اینکه به اینترنت امن و اختصاصی خودتان متصل می‌شوید؛ می‌توانید اسمارت‌فون و هدست خود را نیز در سفر شارژ کنید.

۲- یک اپلیکیشن وای‌فای‌یاب نصب کنید

اپلیکیشن‌های وای‌فای‌یاب می‌توانند نزدیک‌ترین هات‌اسپات‌های وای‌فای رایگان را روی نقشه به شما نشان دهند. 

بهترین ابزار برای یافتن رستوران‌، کافی‌شاپ، مجتمع تجاری و تفریحی که دارای اینترنت رایگان هستند تا بتوانند آنلاین شوید و کارهای خود را پیگیری کنید.

اپ‌های وای‌فای‌یاب زیادی در اینترنت یافت می‌شود ولی پیشنهاد ویژه ما اپلیکیشن WiFi Map است. این برنامه امکانات بسیار خوبی دارد و اطلاعاتی کاملی از وضعیت وای‌فای‌ها و هات‌اسپات‌های رایگان خانگی، اداری، فروشگاهی و تفریحی در شهرهای مختلف به شما می‌دهد.

۳- چند سیم‌کارت دیتای همراه خود داشته باشید

اگر مقصد سفر شما مکان و شهری در ایران است؛ بهتر است سیم‌کارت‌هایی از اپراتورهای مختلف همراه خود ببرید و البته از قبل اینترنت دیتای آن‌ها را فعال کرده و بسته خریداری کنید.

اگر دارید به کشور دیگری سفر می‌کنید؛ اگر دیتای رومینگ اپراتورهای ایرانی جواب می‌دهد؛ برای اطمینان سیم‌کارت‌های دیتای خود را همراه‌تان ببرید و البته در مقصد دنبال سیم‌کارت‌های دیتای اپراتورهای آن‌جا باشید.

همیشه در هر مکانی همه سیم‌کارت‌ها و اپراتورها آنتن‌دهی مطلوبی ندارند و داشتن چند سیم‌کارت به شما کمک می‌کند سریعا از یک اپراتور به اپراتور دیگری سوییچ کنید.

۴- درباره اینترنت هواپیما و کشور مقصد تحقیق کنید

برخی خطوط هواپیمایی وای‌فای و اینترنت رایگان در طول سفر به مسافران می‌دهند. برخی کشورها و از جمله کشورهای آسیایی بهترین سرعت اینترنت را دارند.

دانستن این اطلاعات می‌تواند برنامه‌ریزی سفر شما را بهتر و راحت‌تر کند. اگر بدانید در کشورهای چین، کره جنوبی، سنگاور، مالزی و تایوان بهترین سرعت اینترنت را خواهید داشت؛ شاید برنامه‌ریزی کنید یک سری از کارهای عقب‌افتاده خود را آن‌جا سروسامان دهید.

همیشه پیش از سفر، درباره وضعیت اینترنت هواپیما و مکان مقصد اطلاعاتی جمع‌وجور کنید. اگر هتل می‌گیرید؛ درباره وای‌فای و اینترنت هتل بپرسید و اگر می‌خواهید به یک مکان توریستی و تاریخی در ایران بروید؛ سریعا وضعیت اینترنت آن‌جا را دربیارید.

خواندن مقاله «۷ نکته مهمی که باید درباره اینترنت پیش از سفر بدانید!» را نیز توصیه می‌کنیم.

۵- آماده استفاده از هات‌اسپات وای‌فای باشید

اسمارت‌فون‌های امروزی قابلیتی به نام هات‌اسپات دارند که امکان اشتراک‌گذاری اینترنت از طریق وای‌فای را فراهم می‌کنند. 

اگر مودم یا روتر جیبی همراه خود به سفر نبرده باشید؛ شاید مجبور شوید از هات‌اسپات وای‌فای اسمارت‌فون برای اتصال لپ‌تاپ یا دیگر تجهیزات خود به اینترنت گوشی استفاده کنید.

حتی می‌توانید اینترنت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید که البته زیاد توصیه خوبی نیست چون خطراتی را متوجه شما می‌کند و امنیت گوشی پایین می‌آید.

پس، بهتر است پیش از سفر کمی درباره هات‌اسپات وای‌فای و روش فعال‌سازی آن روی گوشی تحقیق کنید. پیشنهاد ما خواندن مقالات «چگونه گوشی اندرویدی را به هات‌اسپات وای‌فای امن تبدیل کنیم؟» و «چگونه آیفون را به یک هات‌اسپات وای‌فای امن تبدیل کنیم؟» است.

 

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا