گالری عکس

گالری عکس: جایگزینی خنده‌دار برای روترهای بی‌سیم

تا کنون چندین روتر با طراحی خاص و منحصربه‌فرد برایتان معرفی کردم. روترهایی بیشتر مفهومی به نظر می‌رسند و هیچ‌گاه به بازار نخواهند آمد اما پشت طراحی‌شان ایده‌های جالبی نهفته است.

این روترها حداقل تصور ذهنی ما از یک روتر بی‌سیم را تغییر می‌دهند و دیگر از دیدن روترهایی با طراحی مشابه هم خسته نمی‌شویم.

شرکت Ninety Studio روتر بی‌سیم خلاقانه‌ای طراحی کرده بود که چهار آنتنه است ولی بسیار زیبا و کاربردی ساخته شده است.

حالا امروز می‌خواهم یک روتر با طراحی خاص دیگر معرفی کنم که تا حدودی خنده‌دار و فانتزی به نظر می‌رسد ولی می‌تواند یک روتر وای‌فای واقعی باشد.

خروجی یک ذهن خلاق

طراح صنعتی به نام Inyeop Baek یک روتر وای‌فای به نام Factory طراحی کرده است که هیچ شباهتی به روترهای بی‌سیم معمولی ندارد.

این طراحی می‌گوید چرا روترهای بی‌سیم نباید برای مصارف دیگر طراحی شوند. روتر بی‌سیم Factory می‌تواند تمام ویژگی‌ها و کارکردهای روترهای بی‌سیم سنتی را داشته باشد؛ به علاوه اینکه جا خودکاری و خودنویس یا قلم‌مو هم باشد.

در ضمن، طراحی آن بسیار زیباتر از روترهای معمولی است و نیازی نیست که دیگر در پشت کتابخانه یا تلویزیون پنهان‌اش کنیم.

روتر Factory می‌تواند ۲۴ ساعت شبانه‌روز را به طور کامل کار کند. دو آنتن خارجی دارد و از چراغ‌های LED برای نمایش وضعیت شبکه‌ سود می‌برد. با یک کابل به برق وصل شده و چندین درگاه شبکه اترنت LAN و WAN دارد.

آنتن‌های خارجی می‌توانند به جهت‌های مختلفی خم شوند و تغییر شکل دهند. به راحتی روی میز کارتان قرار می‌گیرد و به نظم و سازمان‌دهی میزکارتان کمک می‌کند.

همان‌طور که گفتیم؛ برای خرید چنین روتری فعلا وسوسه نشوید چون روتر Factory مفهومی است و فقط برای پیاده‌سازی یک ایده ذهنی و پیشنهاد طراحی به تولیدکننده‌های محصولات شبکه ساخته شده است.

با هم تصاویری از روتر Factory را ببینیدم و از خروجی یک ذهن خلاق لذت ببریم:

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا