اخبار ایران و جهان

لینک‌سیس روتر سه بانده‌ای با سرعت ۴ گیگابیت معرفی کرد

شرکت لینک‌سیس از یک روتر سه‌بانده پرسرعت و مجهز به فناوری MU-MIMO با سرعت ۴ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد. قیمت این روتر حدود ۳۰۰ دلار اعلام شده است.

لینک‌سیس در ادامه معرفی روترهای پرسرعت خود از روتر سه بانده EA9300 رونمایی کرد. این روتر در رده AC4000 قرار می‌گیرد و مجهز به فناوری پیشرفته MU-MIMO است. 

این روتر دارای دو باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز و یک باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز است. روی هر باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز حداکثر سرعت انتقال اطلاعات برابر ۱۶۲۵ مگابیت و روی باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز حداکثر سرعت به ۷۵۰ مگابیت محدود می‌شود که در مجموع شاهد سرعتی ۴ گیگابیتی روی هر سه فرکانس خواهیم بود. شش آنتن خارجی این دستگاه در کنار فناوری MU-MIMO و نسل دوم استاندارد ۸۰۲.۱۱ac Wave 2 امکان رسیدن به این مرز از سرعت در شبکه‌های وای‌فای را فراهم می‌کنند. روی این شبکه بی‌سیم می‌توان ویدیوهای ۴K را استریم کرد و چندین دستگاه به طور همزمان مشغول استریم عکس، ویدیو و بازی باشند. 

پردازنده این روتر چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است که سه پردازنده جانبی دیگر به او کمک می‌کنند تا فرآیندها را پردازش و سرعت انتقال اطلاعات را بالاتر ببرند. میزان حافظه رم این محصول ۵۱۲ مگابایت و میزان حافظه فلش برابر ۲۵۶ مگابایت است. لینک‌سیس از سخت‌افزر قدرتمندی برای این روتر استفاده کرده است تا بتواند جوابگوی نیازها و ترافیک سنگین کاربران روی وای‌فای باشد. این روتر از ۹ آنتن آمپلی‌فایر نیز برای تقویت سیگنال‌ها سود می‌برد. 

امکانات ارتباطی این دستگاه شامل دو درگاه USB 3.0، یک درگاه WAN گیگابیتی و چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی می‌شود. لینک‌سیس روی این روتر انواع فناوری‌های هوشمند مانند مانیتور هوشمند ترافیک و هدایت ترافیک به سوی یک دستگاه یا چند دستگاه خاص، مدیریت و کنترل هوشمند سیگنال‌ها به طوری که کمترین افت سیگنال به وجود بیاید و دستگاه‌های با اهمیت کمتر نتوانند سیگنال‌های نزدیک‌تر و قدرتمندتر را ربایش کنند را فراهم کرده است. همین‌طور باید به لینک اگریکیشن، دیواره آتش پیشرفته، سیستم شناسایی و مقابله با حملات DoS و سیستم کلاود مبتنی بر نرم‌افزارهای موبایل اندروید و آی‌او‌اس اشاره کرد. 

این روتر به قیمت ۳۰۰ دلار وارد بازار می‌شود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا