اخبار ایراناخبار ایران و جهان

ایرانسل مودم جدیدی با پشتیبانی همزمان از اینترنت ثابت و همراه معرفی کرد

اگر خبرهای سایت شبکه‌چی را دنبال کرده باشید؛ گفتیم دیروز ده تیرماه شرکت ایرانسل یک کنفرانس خبری در محل دفترش برگزار کرد و طی آن سیم‌کارهای جدید دایمی آی‌سیم را با قیمت و نرخ مکالمه جدید معرفی کرد. اما در پایان این مراسم؛ مودم جدیدی هم معرفی شد که ویژگی‌های جالب توجهی دارد. 

البته؛ ایرانسل اطلاعات زیادی درباره مودم جدیدش با نام TF-i60 در اختیار اصحاب رسانه قرار نداد و ما سعی کردیم به طور پراکنده و از روی اسلایدها و سایت‌های خبری دیگر برخی مشخصات آن را پیدا کنیم. 

مودم TF-i60 ایرانسل یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد: پشتیبانی از اینترنت ثابت TD-LTE و اینترنت همراه LTE. خوب بسیاری از مودم‌های داخل بازار ایران و حتا جهان چنین ویژگی ندارند و کاربران نمی‌توانند از جدیدترین نسل اینترنت همراه و ثابت استفاده کنند. مودم جدید ایرانسل از اینترنت نسل ۴.۵ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اطلاعات را با سرعتی معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه منتقل کند که برای یک مودم بی‌سیم همراه سرعت زیادی است. البته، باید اشاره کنیم که همیشه چنین سرعتی در دسترس نیست و با استفاده از قابلیت‌های تجمیع طیف‌های فرکانسی و ساخت پهنای‌باند بیشتر و تضمین کیفیت امواج رادیویی می‌توان به سرعت ۳۰۰ مگابیت رسید.

این مودم که قرار است طی هفته‌های آینده وارد بازار ایران شود؛ قابلیت استفاده همزمان ۳۲ کاربر را دارد و از پروتکل‌های IPv6 و IPv4 پشتیبانی می‌کند. ایرانسل مدعی است ایران جزو چند کشور انگشت‌شمار در جهان است که دارد از این نوع مودم‌ها و فناوری‌ها استفاده می‌کند. 

به خوانندگان سایت شبکه‌چی قول می‌دهیم در روزهای آینده اطلاعات و مشخصات مفصل‌تری درباره مودم TF-i60 ایرانسل منتشر کنیم و حتا در صورت امکان بررسی از نزدیک و تست‌های آن را انجام دهیم. هنوز ایرانسل روی سایت خودش این مودم را برای فروش قرار نداده است و قیمتش را نمی‌دانیم.

پانویس: عکس‌های این مطلب از سایت دیجیاتو هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام میشه لطفا سرعت دقیق دانلود این مودم رو در حالت ( تی دی دی – ال تی ای TD LTE ) بفرمایید تو سایت ایرانسل مشخص نیست ۲۱۰ یا ۲۱ MBPS ? با تشکر از شما

    1. ظاهرا توی سایت ایرانسل سرعت TD اشتباه نوشته شده است.

      احتمالا سرعت ۳۰۰ مگابیت است. چون از مودم Cat.6 استفاده می‌کند. در تست‌های عملی سرعت‌های ۷۰ و ۸۰ تا ۱۰۰ مگابیت را در نمایشگاه‌های مختلف دیدم. البته در غرفه ایرانسل وگرنه دست کاربران از این سرعت‌ها خبری نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا