اخبار ایران

تا پایان سال ۱۲۳ شهر زیر پوشش اینترنت TD-LTE مبین‌نت می‌روند؛ کم‌کم وایمکس حذف می‌شود!

مدیران شرکت مبین‌نت در روز سوم نمایشگاه الکامپ؛ نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کردند و گزارشی پیرامون وضعیت سرویس اینترنت TD-LTE ارایه دادند. 

شاید بتوان گفت مهم‌ترین خبر این نشست خبری؛ برخورداری ۱۲۳ شهر اصلی کشور از اینترنت ثابت TD-LTE تا پایان سال و حذف سرویس‌های وایمکس بود. 

چندین ماه از عرضه رسمی اینترنت ثابت و پر سرعت TD-LTE مبین‌نت می‌گذرد و امروز مدیران این شرکت خبر دادند تا کنون ۲۵ شهر زیر پوشش این سرویس قرار دارند و ظرفیت پهنای‌باند شبکه و ایستگاه‌های BTS نزدیک به ۳۰ برابر شده و به ظرفیت یک گیگابیت بر ثانیه رسیده است. 

اینترنت ثابت TD-LTE مبین‌نت از سرعت‌های ۴ الی ۴۰ مگابیت به مشترکان ارایه می‌شود و نصاب‌های این شرکت اگر مودم TD-LTE نتواند سرعت ۲۰ مگابیت را به دست بدهد؛ مجاز به نصب و ارایه سرویس نیستند. 

مهندس ریاضی؛ مدیرعامل مبین‌نت در پاسخ به سوال ما درباره اولویت اول این اپراتور اینترنت در حال و آینده گفت: «قطعا دوست داریم مشترکان به سوی اینترنت TD-LTE بیایند و ۹۰۰ هزار مشترک وایمکس ما کم‌کم به سرویس و فناوری جدیدتر سوییچ کنند.»

در این نشست خبری اشاره شد تا پایان سال تلاش می‌شود اینترنت TD-LTE در ۱۲۳ شهر اصلی که مبین‌نت وایمکس ارایه داده است؛ عرضه شده و در سال آینده شاید برخی شهرهای اصلی از سرویس وایمکس حذف شوند چون تمامی مشترکان به سوی اینترنت TD-LTE آمدند. مبین‌نت طرح‌های تشویقی و ارتقای مودم و سرویس اینترنت ویژه‌ای برای مشترکان تدارک دیده است تا هرچه زودتر بتوانند از اینترنت با سرعت بیشتر سود ببرند. 

 

در این نشست خبری؛ مدیران مبین‌نت در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حذف بسته‌های اینترنتی؛ اعلام کردند تنها یک بسته حذف شده و دلیل آن هم قیمت پایین آن به نسبت تعرفه سازمان تنظیم مقررات بوده است و مابقی بسته‌های اینترنتی حذف نشده‌اند. 

همچنین مبین‌نت اعلام کرد برخی پروژه‌های اینترنت اشیا را سطح شهر تهران برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و اتوبوس‌های درون شهری پیاده‌سازی کرده است. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا