اخبار ایران

طرح توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه اینترنت نامحدود تصویب شد

پس از چندین روز بحث و کشمکش بر سر خبر پایان یافتن فروش اینترنت حجمی و ارایه اینترنت نامحدود توسط کلیه اپراتورها در ایران؛ صبح امروز یک‌شنبه یکم مردادماه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طرح توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه اینترنت نامحدود را تصویب کرد. 

قرار است این مصوبه به‌زودی به تمامی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی ابلاغ شود. مصوبه جدید شامل سرویس‌های اینترنت ADSL، فیبر نوری و VDSL می‌شود. طبق توضیحاتی که داده شده است؛ پس از اجرایی شدن این مصوبه؛ مشترکان اینترنت می‌توانند یک پرداخت اشتراک ماهیانه داشته باشند و به صورت نامحدود از اینترنت استفاده کنند. این مصوبه شامل مشترکان اینترنت کم مصرف و پر مصرف می‌شود. 

به علت اینکه ترافیک اینترنت شبکه ملی اطلاعات از اینترنت جهانی مجزا شده و تعرفه اینترنت برای شبکه ملی اطلاعات و سایت‌های پرترافیک داخلی بسیار پایین‌تر از قیمت اینترنت جهانی است؛ چندین سقف مختلف سرعت اینترنت تعریف می‌شود و مشترکان می‌توانند با انتخاب یک سرویس به طور نامحدود از اینترنت استفاده کنند. 

قرار است در روزهای آینده جزییات بیشتری درباره این مصوبه در اختیار رسانه‌ها و همین‌طور اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت قرار بگیرد. هنوز درباره زمان اجرایی شدن اینترنت نامحدود صحبتی نشده است. 

تقریبا دو هفته پیش بود که وزیر ارتباطات خبر پایان فروش اینترنت حجمی از ابتدای مردادماه را اعلام کرد که با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. روابط عمومی وزارت ارتباطات در روزهای بعد اعلام کرد هنوز این طرح تصویب نشده و وزیر ارتباطات از ارایه آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داده است و امروز در لابه‌لای خبرهای افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات و نمایشگاه الکامپ؛ خبر تصویب این طرح اعلام شد. 

تصویب طرح پایان فروش اینترنت حجمی در حالی صورت گرفته است که در گوشه و کنار نمایشگاه و در ورودی تمامی سالن‌ها و فضای باز شاهد برگه‌های تبلیغاتی سرویس‌های اینترنت با جداول حجمی و زمانی هستیم. آیا اپراتورها و صدها شرکت مجری ارایه اینترنت زیربار مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌روند؟ 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا