اخبار ایران

نگاهی به تعرفه‌های اینترنت مصرف منصفانه شرکت آسیاتک

شرکت آسیاتک تعرفه اینترنت مصرف منصفانه یا اینترنت غیرحجمی (به اینترنت نامحدود نیز معروف است) خود را اعلام کرد. آسیاتک نیز به مانند بسیاری از شرکت‌های رقیب ترجیح داده است یک حجم ترافیک آزادانه را پیشنهاد بدهد.

در جدول زیر می‌توانید سرویس‌ها، قیمت‌ها و حجم هر سرویس اینترنت مصرف منصفانه شرکت آسیاتک را مشاهده کنید. این تعرفه‌ها از دهم آذرماه اجرایی خواهند بود:

شاید با دیدن حجم‌های این جدول تعجب کنید! پس باید یک توضیح مهم درباره اعداد درج شده در جدول تعرفه‌های آسیاتک داده شود.

حجم‌های بدون تفکیک ترافیک داخل و بین‌الملل

شرکت آسیاتک همانند چندین شرکت دیگر بازار اینترنت ایران؛ ترجیح داده است فقط یک حجم کلی برای هر سرویس خود اعلام کند ولی همان مصوبه ترافیک نیم بهای داخل را نیز رعایت کرده باشد. 

کاربران این شرکت باید حجم‌های نوشته شده در جدول‌ها را نصف کنند. مثلا برای طرح ۱۶ مگابیت با قیمت ۸۰ هزار تومان؛ در واقع کاربران مجموعا ۱۵۰ گیگابایت ترافیک بین‌الملل و داخلی مصرف می‌کنند. هرچقدر روی سایت‌های داخلی بازدید داشته باشند؛ ترافیک آن‌ها نصف شده و از ۱۵۰ گیگابایت کسر می‌شود. باقیمانده ترافیک برای بین‌الملل اختصاص خواهد یافت. ترافیک تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و سایت‌های خارجی تماما روی ترافیک بین‌الملل است.

با یک مقایسه ساده سرویس‌های آسیاتک با دیگر شرکت‌ها؛ می‌توان گفت تعرفه‌های این شرکت بهتر از رقبا است. های‌وب روی سرویس ۱۶ مگابیت با قیمت ۸۰ هزار تومان فقط ۱۲۰ گیگابایت ترافیک می‌دهد و پارس‌آنلاین ۱۰۰ گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

آسیاتک اعلام کرده است که پس از مصرف حجم؛ سرعت اینترنت خط کاربر کاهش پیدا می‌کند و به سرعت ۱۲۸ کیلوبیت می‌رسد تا کاربر حجم اضافه خریداری کند.

اگر کاربران از سرویس‌های چندماهه استفاده کنند؛ حجم مصرف نشده یک ماه به ماه‌های بعدی انتقال داده می‌شود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا