اخبار ایران

شاتل از سرویس اینترنت ترکیبی +ADSL2 و ۴.۵G رونمایی کرد

شرکت شاتل از یک سرویس اینترنت پرسرعت جدید برای اولین بار در ایران رونمایی کرد. در این سرویس، کاربر می‌تواند از اینترنت موبایل و ADSL باهم استفاده کند.

به گزارش سایت شرکت شاتل، سرویس اینترنت پرسرعت ترکیبی و همگرای جدید این شرکت به نام FMC (سرنام Fixed-Mobile Convergence) از ترکیب دو سرویس اینترنت ثابت شاتل (+ADSL2) و اینترنت همراه شاتل (شاتل‌موبایل) ایجاد شده است. اینترنت همراه این سرویس می‌تواند در زمان قطعی به عنوان پشتیبان جای‌گزین اینترنت ثابت شود.

این سرویس به صورت یک اشتراک یک‌ساله اینترنت +ADSL2 و یک سیم‌کارت اختصاصی نسل چهارم شاتل موبایل به مشتریان ارایه می‌شود.

سرویس +ADSL2 آن در هر ماه دارای ۴ گیگابایت آستانه مصرف منصفانه بین‌الملل و آستانه مصرف منصفانه داخلی نامحدود است. بسته آغازین سیم‌کارت این سرویس هم دارای سالانه ۶ گیگابایت ترافیک اینترنت (ماهانه ۵۰۰ مگابایت) و امکان ۶۰ هزار دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه (ماهانه ۵،۰۰۰ دقیقه) و ارسال ۶۰ هزار پیامک رایگان درون شبکه (ماهانه ۵،۰۰۰ پیامک) است.

اینترنت موبایل برای پشتیبان ADSL

در این سرویس، اینترنت +ADSL2 ارایه شده در شرایط قطعی قابل جای‌گزینی با اینترنت همراه خواهد بود. به این ترتیب که سیم‌کارت ارایه شده از طریق یک دانگل به مودم DSL یا کامپیوتر شخصی وصل می‌شود و در صورت نیاز اینترنت همراه این سیم‌کارت جای‌گزین اینترنت ثابت خواهد شد. به این ترتیب این سرویس در هر شرایطی در دسترس کاربر خواهد بود.
هزینه استفاده از این سرویس سالانه ۷۸ هزار تومان (ماهانه فقط ۶۵۰۰ تومان) است و مشتریان در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۰ هزار تومان از بسته ترافیک نامحدود شبانه برخوردار شوند.

شرکت شاتل هنوز به طور دقیق و شفاف توضیح نداده است که اینترنت موبایل در هنگام قطع شدن سرویس اینترنت ADSL فعال می‌شود یا اینکه کاربران این سرویس می‌توانند به طور همزمان از اینترنت موبایل و ADSL استفاده کنند. همچنین، درباره سرعت اینترنت +ADSL2 و موبایل صحبتی نشده است.

به نظر می‌رسد این سرویس برای افرادی که حتا قطعی چند دقیقه‌ای اینترنت را تحمل نمی‌کنند یا متضرر خساراتی می‌شوند؛ جذاب و قابل توجه باشد. استفاده از سرویس اینترنت پشتیبان یک راه‌کار رایج در کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری است که اکنون شاهد ورودش به بازار ایران هستیم.

شاتل می‌گوید علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۵۲۵ تماس بگیرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

  1. شاتل یک بدی داره اونم وقتی در سرویس غیرحجمی(!) شارژ ADSL تموم میشه قطع میشه در صورتی که سرعت باید روی ۱۲۸ نزول کنه😶

  2. نه اخیرا در صورت اتمام حجم ترافیک سرعت میره رو ۱۲۸ شما وقتی اینترنتت قطع میشه یه اخطار میده اونجا دوتا گزینه هستش خرید ترافیک یا اینترنت سرعت محدود فکر کنم که اونو باید بزنی

  3. مشکل اساسی که شاتل داره و سایر شرکت ها ندارند در این هست ، اگر سرویس بیشتر از یک ماه خریداری کنی ، تنها در همان ماه که هستی می تونی از ترافیک همان ماه استفاده کنی یعنی اگر بهت ۳ ماه بده ۱۲ گیگ ، هرماه بهت ۴ گیگ می ده و یک جا بهت نمی ده و این یعنی اگر ۴ گیگ تموم شد در ماه اول از هون اول می ره روی غیرحجمی نامحدود و سرعت پایین و تو رو مجبور می کنند ترافیک بخری در صورتی که من همین الان از آسیاتک سرویس دارم ترافیک منصفانه رو یک جا بهت می ده و مدیریتش دسته خودته و اینکه هر گیگ آزاد در شاتل ۲،۲۰۰ تومان هست و هر گیگ که در حال حاضر من تو آسیاتک می خرم ۱۰۰۰ تومان هست ، حرف زور یعنی این که ، سرویسی هم که خریدی و پول دادی بهت ندن

  4. آسیاتک حتی دانلودسنتر خودش رو به رایگان در اختیار مشترکینش میذاره ولی شاتل بابتش ماهی ۱۰ تومن میگیره
    تنها نکته مثبت شاتل تا به اینجا، بازگردوندن ترافیک رایگان شبانه‌ست که البته اونم ماهی ۱۰ تومن سالی ۱۲۰ تومن پات آب میخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا