اخبار ایران

باگ جدید اینستاگرام: بدون دلیل اکانت کاربران را مسدود می‌کند

ظاهرا باگ جدید و بزرگی در اینستاگرام به وجود آمده است که ابتدا از کاربران درخواست می‌کند شماره موبایل خودشان را تایید کنند و بعد بی‌دلیل اکانت مسدود و از دسترس خارج می‌شود و امکان بازیابی آن نیست. 

دیروز این اتفاق برای اکانت اینستاگرام سایت شبکه‌چی رخ داد و در حالی که تصور می‌کردم اشتباهی از سوی مدیر اکانت صورت گرفته که منجر به این مسدودسازی شده است؛ گزارش‌های چند ساعت اخیر روی وب و شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، برای برخی دیگر از کاربران نیز رخ داده است. 

اینستاگرام ابتدا بی‌دلیل و به طور ناگهانی کاربر را از اکانت خود خارج و بعد درخواست تایید شماره تلفن می‌کند. اما پس از طی مراحل احرازهویت شماره موبایل، دیگر امکان دسترسی به اکانت یا ورود به آن وجود ندارد و پیغامی مبنی بر عدم دسترسی یا حتا عدم وجود چنین اکانتی ظاهر می‌شود. اینستاگرام به کاربران می‌گوید فعلا امکان بازیابی اکانت نیست. 

کاربران دیگر نیز هنگام مشاهده صفحه اکانت حذف شده با پیغامی شبیه به «Sorry, this page isn’t available» روبرو می‌شوند. این اتفاق برای هر نوع اکانتی از شخصی، کسب‌وکار و اکانت‌های غیرفعال رخ داده است. در ابتدا، تصور می‌شد انجام کاری مغایر با قوانین اینستاگرام باعث شده است که این اکانت‌ها حذف شوند اما وفتی گزارش شد که مشکل سراسری است؛ مشخص شد باگی در برنامه اینستاگرام و سرورهای این شبکه اجتماعی محبوب و فراگیر رخ داده است. 

از سوی دیگر، هیچ پیغامی مبنی بر تایید شماره تلفن یا لینک بازیابی و فعال‌سازی دوباره اکانت برای کاربر ارسال نمی‌شود و طی گزارش‌های رسیده فعلا هیچ کاری از دست کاربران ساخته نیست. 

اینستاگرام می‌گوید این اکانت‌ها حذف نشده‌اند و در جریان این مشکل هستند و تلاش می‌کنند هرچه‌سریع‌تر آن را رفع کنند. 

اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این روزهای فضای مجازی است و علاوه بر کاربران شخصی، بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها با این ابزار تبلیغات و بازاریابی و درآمدزایی دارند و حذف ناگهانی یک اکانت می‌تواند هزینه‌ها و ضررهای قابل توجهی را متوجه کاربران و در فاز بعدی خود شرکت اینستاگرام کند. امیدواریم که هرچه‌سریع‌تر مشکل اکانت‌های مسدودی برطرف شود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا