اخبار ایران

سلام به اینترنت نامحدود: از مردادماه فروش اینترنت حجمی متوقف می‌شود (به‌روزرسانی)

خبری خوش برای همه کاربران ایرانی: فروش اینترنت حجمی از مردادماه متوقف می‌شود و سرویس‌دهنده‌های اینترنت باید پلن‌های اینترنت نامحدود به مشتریان بدهند. یعنی کاربران با یک هزینه ثابت اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند و دیگر نگران پایان یافتن حجم خود نیستند. 

خبر فوق را محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است و دلیل این تصمیم را افزایش استفاده از اینترنت در میان کاربران بیان کرده است. وزیر ارتباطات می‌گوید که این مصوبه جدید شامل اینرنت ثابت ADSL، اینترنت موبایل و اینترنت ثابت TD-LTE می‌شود. 

واعظی درباره اینترنت‌های حجمی و ادعاهایی مبنی بر اتمام زودهنگام حجم اینترنت و دغدغه‌های کاربران به خبرنگاران گفت:

ما معتقدیم که حجم‌خوری اینترنت وجود ندارد و علت این ادعا این است که در گذشته سرعت دسترسی به دیتا کند بود و به همین دلیل یک ویدیو با سرعت پایین دانلود می‌شد؛ اما هم‌اکنون کاربران ویدیو را به صورت آنلاین می‌بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی‌شوند. با توجه جدی‌ شدن استفاده از سایت‌های چندرسانه‌ای، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نیست.

به گفته وزیر ارتباطات، در طرج جدید کاربران یک هزینه ثابت ماهیانه یا سالیانه پرداخت می‌کنند و به طور نامحدود از اینترنت استفاده خواهند کرد. به گفته‌ واعظی این تصمیم در راستای تشویق مردم برای استفاده‌ مردم از سایت‌های داخلی با سرعت و کیفیت و همچنین تعرفه‌ مناسب اتخاذ شده است.

این خبر در شرایطی اعلام شده است که تمامی فروشندگان و اپراتورهای اینترنت در حال حاضر بسته‌ها و پلن‌های اینترنت حجمی ارایه می‌دهند و تمامی مصرف کاربران براساس اندازه یک حجم مشخص و خرید حجم جدید است. باید منتظر ماند و واکنش اپراتورهای اینترنت را در قبال این تصمیم گرفت. در گذشته؛ چندین بار دیگر مطرح شد اینترنت حجمی برداشته خواهید شد ولی با مخالفت اپراتورها مواجه و به فراموشی سپرده شد. 

به نظر شما از مردادماه شاهد اینترنت نامحدود در ایران خواهیم بود؟

به‌روزرسانی

امروز ۲۰ تیرماه سخنگوی وزارت ارتباطات خبر توقف فروش اینترنت حجمی از ابتدای مردادماه را تکذیب کرد و توضیحاتی درباره سخنان وزیر ارتباطات داد. 

محمدرضا فرنقی‌زاد، سخنگوی وزارت ارتباطات اظهار داشت این طرح از مدت‌ها پیش مطرح بوده و وزیر ارتباطات گفتند تا پایان دولت فعلی، برای تصویب و اجرا به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می‌شود.

وی افزود آغاز تغییر نحوه فروش اینترنت به صورت رسمی به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا