اخبار ایران

معاون وزیر ارتباطات: امسال اینترنت موبایل و ثابت گران نمی‌شود

امسال هیچ گرانی و افزایش قیمتی در حوزه اینترنت ثابت و موبایل نداریم.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان خبر فوق، وعده کرد وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش می‌کند تا قیمت ارائه‌ خدمات اینترنت توسط اپراتور‌ها از آنچه اکنون ارائه می‌شود، بالاتر نرود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد قیمت اینترنت در ایران ارزان‌تر از میانگین جهانی آن برای اینترنت ثابت و موبایل است ولی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و درآمد کاربران، به ظنر می‌رسد قیمت اینترنت بالا است و از آن شکایت دارند.

وی می‌گوید اپراتورها اعتقاد دارند هزینه اینترنت در ایران ارزان است چون برای توسعه شبکه خود سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی انجام داده و متحمل هزینه‌های زیادی شده‌اند.

حسین فلاح جوشقانی در اظهار‌نظری جالب گفتند در حوزه‌ی موبایل اپراتور‌ها می‌توانند هر گیگابیت بر ثانیه را حسب مصوبات تا ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند ولی فضای رقابتی باعث شده میانگین قیمت هر گیگابیت بر ثانیه ۳.۵ تا چهار تومان باشد.

وی می‌گوید از نقطه ‌نظر بررسی‌های اقتصادی، قیمت اینترنت در ایران باتوجه‌به فضای رقابتی حاکم میان اپراتورها، بالا نیست.

خدا کند اینترنت از سبد مردم حذف نشود

در حالی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده عدم گرانی اینترنت در سال جاری را داده است که در سال ۹۷ُ با یک رشد قیمت اینترنت موبایل و ثابت از سوی اپراتورها روبرو بودیم.

به‌ویژه، در حوزه اینترنت موبایل قیمت هر گیگابایت اینترنت بسیار بالاتر از ۳.۵ تا ۴ هزار تومان رفته و بسیاری از بسته‌های اینترنتی با حجم دانلود رایگان شبانه یا حجم اینترنت هدیه حذف شدند.

این وضعیت عملا هزینه‌های اینترنت مردم را افزایش داد و بسیاری از آن‌ها مجبور به استفاده کمتر از اینترنت شدند. 

امیدواریم که وعده معاون وزیر درباره عدم گرانی اینترنت در سال ۹۸ محقق شود و فشار اپراتورها یا سرویس‌دهنده‌های اینترنت موجب افزایش تعرفه‌ها یا افت کیفیت و سرعت سرویس‌های ارایه شده به مردم نشود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا