اخبار ایران

اسامی شرکت‌های کم فروش اینترنتی اعلام شد

چند روز پیش وزیر ارتباطات در توییتی اعلام کرد برخی از شرکت‌های اینترنتی کم فروشی کردند. محمدجواد آذری جهرمی، در توییت‌اش اعلام کرد طی بازرسی مخفیانه از شرکت‌های اینترنتی ثابت استان‌ها متوجه کم فروشی ۵ الی ۸ درصدی شده‌اند. 

اکنون، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اسامی شرکت‌هایی که در استان‌های مختلف کم فروشی کردند را اعلام کرده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم تایید کرده است در حجم بسته‌های درخواستی مشترکین ۵ الی ۸ درصد مغایرت دیده می‌شود. یعنی شرکت‌های اینترنتی حجم کمتری به مصرف‌کننده فروخته‌اند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره کم فروشی شرکت‌های اینترنتی گزارش می‌دهد:

«بر همین اساس تمامی شرکت ها تا ۵ درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا ۸ درصد کم‌فروشی داشته‌اند و باید فرایندهای خود را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.»

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: «شرکت ها درباره ۵ درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکین نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند.»

در سال‌های اخیر همیشه کاربران از کم فروشی حجم اینترنت گلایه داشتند و گزارش‌هایی به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی رسیده است. 

رگولاتوری درباره کم فروشی اینترنت به اپراتورها تذکر داده است و از عموم مردم هم درخواست دارد هرگونه کم فروشی اینترنت را از طریق سامانه ثبت و پاسخ‌گویی شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت www.۱۹۵.cra.ir گزارش کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا