اخبار جهان

۲۲ هزار نفر موافقت کردند در ازای وای‌فای رایگان؛ سرویس‌های بهداشتی عمومی را تمیز کنند

در اتفاقی نادر؛ هزاران نفر از مردم انگلیس پس از اینکه از وای‌فای رایگان یک سرویس‌دهنده اینترنت استفاده کردند؛ متوجه شدند ندانسته شرایطی را پذیرفته‌اند که باید صد ساعت خدمات اجتماعی مانند تمیز کردن گربه‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی انجام بدهند. 

واقعیت این است که بسیاری از ما متن توافق‌نامه‌ها و شرایط استفاده از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای شرکت‌های مختلف را نمی‌خوانیم و سریعا تیک قبول شرایط و موافق‌نامه را می‌زنیم و تایید می‌کنیم. بارها درباره متن توافق‌نامه‌ها و شرایط استفاده صحبت شده است و از عموم کاربران خواستند حداقل یک نگاه گذرا به چیزی که دارند تایید می‌کنند؛ بیندازند. تا کنون؛ چندین اتفاق عجیب در این متن توافق‌نامه‌ها رخ داده که آخرین مورد به شرایطی برمی‌گردد که یک ارایه‌دهنده وای‌فای عمومی بدون اطلاع مردم در متن توافق‌نامه خود قرار داده است. 

در انگلیس، ارایه‌دهنده وای‌فای عمومی Purple بندی را در توافق‌نامه استفاده از هات‌اسپات‌های وای‌فای عمومی خود قرار داده است که در صورت موافقت و تایید مصرف‌کننده؛ باید صد ساعت خدمات اجتماعی مختلف مانند تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی عمومی، تمیز کردن گربه‌های ولگرد و نظایر این‌ها را به ازای وای‌فای رایگان انجام دهد. 

طبق گزارش‌های رسیده تا کنون نزدیک به ۲۲ هزار نفر این شرایط را به طور ناخواسته پذیرفته‌اند. جالب است که فقط یک نفر طی دو هفته‌ اخیر متوجه این بند جدید در قرارداد استفاده از وای‌فای عمومی شرکت Purple شده است. 

شرکت Purple در جواب اعتراض مردم به این موضوع؛ گفته «همه مردم تمامی بندهای قرارداد توافق‌نامه مانند میزان حجم رایگان قابل استفاده یا شرایط به اشتراک‌گذاری اطلاعات را مطالعه می‌کنند و بند جدید را نیز مطالعه خواهند کرد. پس، قضیه بسیار ساده است». البته، این شرکت تصمیم ندارد کسی را وادار به انجام خدمات اجتماعی سطح پایین به خاطر وای‌فای رایگان کند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا