اخبار جهان

فروش روترهای مش وای‌فای ایسوس شروع شد

ایسوس در نمایشگاه CES اول سال؛ از روتر مش وای‌فای خود رونمایی کرد و اکنون عرضه و فروش آن در سراسر جهان با قیمت ۳۹۹ دلار آغاز شده است. 

ایسوس در ابتدا نام سیستم مش وای‌فای خود را HiveSpot اعلام کرد اما اکنون در زمان آغاز عرضه و فروش به نام Lyra تغییر نام داده است. Lyra یک سیستم مش وای‌ای سه روتری است که از سه باند فرکانسی ۸۰۲.۱۱ac استفاده می‌کنند تا حداکثر سرعت ۲۱۳۴ مگابیت را به دست بدهد. 

ویژگی مهم روترهای مش وای‌فای ایسوس؛ قابلیت توکار AiProtection است که محافظت از شبکه وای‌فای و دستگاه‌های متصل به شبکه است. این روترها یک اپلیکیشن هم برای مدیریت و تنظیمات راه دور برای اسمارت‌فون دارد. 

خوش‌بختانه غالب شرکت‌های معتبر روترهای مش وای‌فای خود را عرضه کردند و کم‌کم شاهد داغ شدن بازار رقابت در این رده هستیم. البته، فعلا قیمت روترهای مش وای‌فای کمی بالا است. ایسوس سیستم سه روتری مش وای‌فای خود را به قیمت ۳۹۹ دلار و لینک‌سیس حدود ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسانند که خوب برای کاربران خانگی هزینه زیادی است و ممکن است قید بهبود وای‌فای پرسرعت از این طریق را بزنند. 

ایسوس وعده کرده است که به‌زودی بسته مش وای‌فای دو روتری خود به قیمت ۲۹۹ را نیز عرضه می‌کند که شاید برای کاربران خانگی گزینه انتخابی بهتری باشد. 

امیدواریم که به‌زودی شاهد عرضه این روترهای ایسوس در بازار ایران هم باشیم تا از نزدیک با آن‌ها کار کنیم و بیشتر درباره‌شان بنویسیم.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. تکنولوژی AiProtection شرکت ایسوس از موتور و تکنولوژی شبکه حفاظتی هوشمند ترندمیکرو ( Trend Micro Smart Protection Network ) استفاده میکنه.

  2. بله؛ درست است. ایسوس در روترهای مش وای‌فای خود از سیستم امنیتی ترندمیکرو برای محافظت از دستگاه‌ها و ترافیک شبکه وای‌فای استفاده می‌کند که یک مزیت رقابتی برای این برند نیز محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا