اخبار جهان

استاندارد USB 3.2 معرفی شد: سرعت دو برابر با همان درگاه قبلی

استاندارد جدیدی برای درگاه محبوب و پر کاربرد USB منتشر شد. در استاندارد جدید سرعت انتقال اطلاعات دو برابر نسخه قبلی شده و به مرز ۲۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد در حالی که نیازی به تغییر درگاه یا کابل اتصال نیست و با همان درگاه و کابل قبلی چنین سرعتی تنها با افزودن تعداد Lan میسر می‌شود. 

استاندارد USB 3.2 ارتقایافته استاندارد USB 3.1 است ولی یک lan اضافه دارد؛ بنابراین می‌تواند روی USB 3.0 دو lan با ظرفیت ۵ گیگابیت و روی US‌B 3.1 دو lan با ظرفیت ۱۰ گیگابیت و مجموعا ۲۰ گیگابیت استفاده می‌کند. 

گروه توسعه‌دهنده استاندارد USB 3.2 می‌گوید با استاندارد جدید دستگاه‌های ذخیره‌سازی می‌توانند با همان درگاه و کابل USB 3.1 به سرعتی معادل ۲ گیگابایت بر ثانیه دست پیدا کنند. البته، برای استفاده از USB 3.2 نیاز به دستگاه‌هایی سازگار با این استاندارد داریم. 

در حال حاضر، تنها درگاهی که می‌تواند سریع‌تر از درگاه USB 3.2 باشد؛ درگاه تاندربولت روی درگاه‌های USB Type-C است که سرعت ۴۰ گیگابیت را به نمایش می‌گذارد ولی نیاز به درگاه‌ و کابل‌های اختصاصی خود را دارد و تنها روی نوت‌بوک‌های گران‌قیمت اینتل یافت می‌شود. 

احتمالا دستگاه‌های سازگار با استاندارد USB 3.2 پایان سال یا اوایل سال آینده معرفی و روانه بازار خواهند شد. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا