اخبار جهان

روی کره ماه آنتن‌های LTE نصب می‌شود

وقتی قرار است کره ماه به یک ایستگاه سرراهی برای اعزام فضانوردان به کره مریخ تبدیل شود یا سفرهای اکتشافی و تفریجی گردشگری به کره ماه آغاز شوند؛ دور از انتظار نیست که شرکت‌های دوراندیشی هم به فکر نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی LTE روی این کره بیفتند. 

شرکت استارتاپی PTScientists می‌خواهد با همکاری شرکت خودروسازی آئودی دو خودروی ماه‌نشین یا اصطلاحا rover را به کره ماه بفرستد. این خودروها چهار چرخ برای حرکت و ماه‌گردی دارند و از باتری‌های قابل شارژ با انرژی خورشیدی و دوربین‌های HD برای تصویربرداری استفاده می‌کنند. 

اما شرکت PTScientists می‌گوید برای ارتباط این خودروها با زمین که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است؛ می‌خواهد از فناوری LTE و شبکه‌های موبایل نسل چهار استفاده کند. به گفته این شرکت؛ ارتباطات LTE مصرف انرژی کمتری نسبت به ارتباطات رادیویی ماهواره‌ای دارد و در نتیجه شارژ باتری بیشتری برای خودروهای ماه‌نشین در پی خواهد داشت. در حال حاضر؛ بیشتر دستگاه‌های فضایی از ارتباطات ماهواره‌ای برای ارسال اطلاعات به زمین استفاده می‌کنند. 

PTScientists برای استفاده از ارتباطات LTE نیازمند نصب دکل‌های مخابراتی و آنتن‌های این فناوری روی کره ماه است. استفاده خودروهای ماه‌نشین از LTE برای ارتباط با زمین؛ هدف اولیه و آینده نزدیک این شرکت است ولی در درازمدت می‌خواهد یک شبکه کامل از ارتباطات رادیویی موبایلی مبتنی بر LTE و احتمالا ۵G راه‌اندازی کند. 

با توجه به سفرهای احتمالی به کره ماه در سال‌های آینده و ساخت یک دهکده جدید روی این کره؛ ایجاد یک شبکه ارتباطی چندان غیرمنطقی نیست و می‌تواند این شرکت را صاحب اولین مشتریان موبایل روی کره ماه کند. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا