اخبار جهان

اپل دومین مرکزداده مبتنی بر انرژی‌های پاک را در دانمارک می‌سازد

دیروز شرکت اپل اعلام کرد می‌خواهد دومین مرکزداده خود را در دانمارک تاسیس کند. اپل اولین مرکزداده خود را اواخر امسال در وایبورگ افتتاح خواهد کرد. 

دومین مرکزداده اپل در کشور دانمارک در منطقه Aabenraa ساخته خواهد شد و احتمالا تا سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برسد. اپل در ساخت مراکزداده سازگار با محیط‌زیست و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تجربه و تبحر و اصرار فراوانی دارد و از این رو؛ مرکزداده جدید این شرکت به طور یقین و صددرصد از انرژی‌های تجدیدپذیر در محیط استفاده می‌کند. این مرکزداده میزبان سرویس‌های اینترنتی اپل مانند آی‌تونز استور، سیری، آی‌مسج و مپس برای کاربران اروپایی خواهد بود. 

این مرکزداده در ابنرا و نزدیک به مرز آلمان خواهد بود و در حالی که هنوز طرح اصلی اپل برای ساخت این مرکزداده آماده نشده است؛ این شرکت با ذوق‌زدگی درباره راه‌اندازی سرویس‌های اینترنتی روی آن برای کشورهای اروپایی صحبت می‌کند. اریک اسنوو؛ مدیر بخش Nordic اپل این‌طور می‌گوید:

ما هیجان‌زده هستیم تا فعالیت‌های مرکزداده‌ای ما در کشور دانمارک توسعه پیدا کرده و روی انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام دهیم. ما داریم برای ساخت یک مرکزداده در ابنرا برنامه‌ریزی می‌کنیم و صددرصد نیروی آن از انرژی‌های پاک از همان روز اول خواهد بود.

هزینه‌های برآورد شده برای ساخت این مرکزداده نزدیک به یک میلیارد دلار است. اپل در اولین مرکزداده خود در دانمارک فناوری‌های فوق پیشرفته‌ای را پیاده‌سازی می‌کند به طوری که از زباله‌های کشاورزی برای تولید انرژی مرکزداده استفاده می‌کند و بعد گرمای تولید شده در مرکزداده را دوباره برای گرم کردن خانه‌های اطراف مرکزداده به کار خواهد بود و باقیمانده زباله‌های کشاورزی به صورت کود وارد مزارع کشاورزی منطقه می‌شود. 

اپل طرح‌های خود در ساخت مراکزداده سبز را با همکاری سرمایه‌گذاران و دانشگاه‌های دانمارک پیاده‌سازی می‌کند و اهدافی فراتر از ساخت یک مرکزداده برای راه‌اندازی سرویس‌های اینترنتی در سر می‌پروراند. این شرکت تصمیم داشت در کشور ایرلند نیز مرکزداده جدیدی بسازد که با مشکلات قانونی روبرو شده است. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا