تاروپود

چرا آيفون X می‌تواند خبر بدی برای اپراتورهای موبایل باشد؟

اپل همه‌چیز را در دست خود دارد و تنها شرکتی است که به اپراتورهای موبایل اجازه دخالت در آیفون را نمی‌دهد. آیفون تنها گوشی است که در امریکا بدون دخالت اپراتورها توسعه داده شده و عرضه می‌شود. تنها دل خوشی اپراتورهای موبایل روی آیفون این بود که نام‌شان را به صورت کوچک در گوشه سمت راست بالای آیفون بنویسند ولی به نظر می‌رسد با طراحی جدید آیفون X این نام هم حذف می‌شود. 

تصاویر جدیدی که از آیفون X منتشر شده است؛ وضعیت اطلاعات بالای نمایشگر آيفون را به ما می‌گوید. همان‌طور که در تصویر زیر هم مشخص است؛ در سمت چپ ساعت و کلید برگشت دیده می‌شود و در سمت راست نیز علامت اتصال وای‌فای، اتصال شبکه موبایل و عمر باتری را می‌بینیم.

بنابراین؛ با این طراحی دیگر فضایی در سمت چپ برای نمایش علامت اپراتورهای موبایل باقی نمی‌ماند. سوال اینجا است که اصلا ما کاربران نیازی به درج نام اپراتورهای موبایل روی آيفون داریم؟ مثلا شده از خودمان بپرسیم که الان از کدام اپراتور استفاده می‌کنیم؟ در واقع، زمانی نیاز به نام اپراتور موبایل داریم که از خدمات رومینگ استفاده می‌کنیم. مثلا زمان‌هایی که از ایران خارج و به کشورهای دیگر سفر می‌کنیم؛ نیاز داریم نام اپراتور و شبکه‌ای که موبایل بدان متصل شده است را ببینیم. حالا به نظر می‌رسد آیفون X که نسخه ویژه آیفون به مناسبت ده سالگی این گوشی است؛ نام اپراتور را حذف کرده است. 

آیا هیچ‌طوری نمی‌شود نام اپراتور را روی آیفون X مشاهده کرد؟ یکی از کاربران اینترنت متوجه شده که با کشیدن دست روی اطلاعات ساعت می‌توان نام اپراتور موبایل را مشاهده کرد اما در حالت عادی دیده نمی‌شود. ظاهرا اپل برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد نمایشگر آیفون نام اپراتور موبایل و یک سری اطلاعات دیگر را حذف کرده است و کاربر در صورت نیاز باید خودش آن‌ها را دنبال کند. 

یکی دیگر از تغییرات آيفون X مربوط به زمان تماس است. هنگامی که تماس می‌گیرید و در حال صحبت هستید؛ نوار ساعت بالا گوشه سمت چپ سبز رنگ می‌شود و هنگامی که تماس قطع شود؛ مشکی رنگ خواهد شد. 

به هر حال؛ امروز و تا چند ساعت دیگر آیفون ۸ و آيفون X رونمایی می‌شود و اطلاعات دقیق‌تری از طراحی جدید این اسمارت‌فون‌ها مشخص خواهد شد. اپل سابقه طولانی در قربانی کردن بسیاری از اطلاعات و چیزهای ضروری برای رسیدن به یک طراحی خاص روی آیفون دارد و اصلا بعید نیست نام اپراتورهای موبایل در سری جدید آیفون‌های این شرکت حذف شده باشد؛ خبری که حتما خوش‌آیند اپراتورهای موبایل نیست!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا