فناوریوای‌فای

اندروید ۸.۰ اوریو اتصال به وای‌فای عمومی را راحت‌تر می‌کند

تقریبا یک هفته پیش نسخه اصلی اندروید ۸ یا اندروید O از سوی گوگل عرضه شد. اندروید جدید به نام اوریو (Oreo) مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب جدیدی دارد که هر کاربر اندرویدی را وسوسه می‌کند هرچه سریع‌تر دستگاه خود را به این نسخه به‌روزرسانی کند. 

اما در میان فهرست بلند ویژگی‌ها و تغییرات جدید اندروید ۸ اوریو؛ یک ویژگی جذاب برای وای‌فای عمومی نیز به چشم می‌خورد که در ادامه برایتان گزارش می‌کنم:

اگر تجربه اتصال به وای‌فای عمومی رایگان را با دستگاه‌های اندرویدی داشته باشید؛ متوجه شدید اگر وای‌فای عمومی دارای یک صفحه لاگین یا گرفتن مشخصات و اطلاعات شما باشد؛ اندروید سردرگم می‌شود و ابتدا به شما نشان می‌دهد که به شبکه متصل هستید و پس از چند ثانیه یک‌دفعه صفحه ورود به وای‌فای عمومی رایگان روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. یکی از ایرادهای اندروید نوقا همین مسئله بود و کاربران زیادی گلایه داشتند. 

حالا گوگل در اندروید اوریو این مشکل را برطرف کرده است و با تغییر آیکون و ارایه گزینه اتصال به وای‌فای عمومی؛ بهتر شما را راهنمایی می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید تنظیمات وای‌فای را در دو نسخه اندروید ۷ نوقا و اندروید ۸ اوریو مشاهده کنید. 

تصویر سمت چپ مربوط به اندروید ۷.۱.۱  و تصویر سمت راست مربوط به اندروید ۸ اوریو است. همان‌طور که می‌بینید در تصویر سمت راست گزینه‌ای برای لاگین به شبکه وای‌فای عمومی رایگان دارید و وضعیت شبکه بهتر نمایش داده می‌شود. 

اگرچه این تغییر چندان هم مهم نیست و یک ویژگی جدید در اندروید ۸ به چشم نمی‌آید ولی می‌تواند رضایت بیشتر کاربران را در پی داشته باشد. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا