فناوری

همه آن‌چه که باید درباره آنتن خارجی مودم ایرانسل TF-i60 بدانید

دوستان زیادی در کامنت‌های سایت درباره قابلیت آنتن خارجی مودم ایرانسل TF-i60 پرسیدند. کار به جایی رسید که برخی دوستان خواننده «خواهش» و برخی دیگر از دوستان «دستور» دادند درباره‌اش بنویسم.

تقریبا تمام سوالات مطرح شده یا احتمالا مبهم را جمع‌آوری کردم و خیلی خلاصه و ساده به صورت زیر جواب دادم. 

از آن‌جایی که این مدل مودم به شکل‌ها و عناوین مختلفی دارد از سوی اپراتورها و سرویس‌دهنده‌های اینترنت TD-LTE به ایران سرازیر می‌شود؛ این جواب‌ها درباره آن‌ها هم صادق است. مثلا مودم هواوی B612، هواوی B۶۱۲s-۲۵d، مدل جدیدی از مودم مبین‌نت و غیره همگی همانند هم هستند و از یک شکل ظاهری، مشخصات سخت‌افزاری و تراشه‌های یکسان سود می‌برند. 

مهم‌ترین نکات درباره آنتن خارجی مودم TF-i60

۱- در پنل پشتی مودم‌های ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 دو سوکت برای نصب آنتن خارجی وجود دارد. هیچ شرکتی همراه با این مودم‌ها به شما آنتن خارجی نمی‌دهد و در صورت تمایل خودتان باید از بازار آنتن خارجی خریداری کنید.

۲- سوکت نصب آنتن خارجی این مودم‌ها از نوع SMA است که سوکت مخصوص آنتن‌های تقویتی ۳G و ۴G است. همان سوکتی که در روترهای بی‌سیم هم شاهدش بودیم. بنابراین هر آنتن خارجی ۴G با پشتیبانی از سوکت SMA می‌تواند روی این مودم سوار شود فقط دقت کنید آنتن خارجی وای‌فای نباشد و حتما باید ۴G باشد.

۳- برخی کاربران تصور می‌کنند آنتن‌های خارجی این مودم‌ها برای تقویت وای‌فای است. دو سوکت آنتن خارجی مودم‌های ایرانسل TF-i60 و هواوی B612 برای تقویت شبکه ۴G یا FDD است. ایرانسل سرویس اینترنت TD-LTE خود را روی باندهای فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز ارایه داده است. اغلب آنتن‌های SMA فورجی در بازار از باندهای ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از آنتن خارجی برای این مودم‌ها استفاده کنید؛ بدانید قابلیت تقویت شبکه ۴G LTE را دارند.

۴- اگر در محل شما، پوشش سیگنال‌دهی FDD بهتر از TDD است؛ بهتر است از سیم‌کارت و شبکه ۴G استفاده کنید. اگر برعکس، شبکه TDD پوشش بهتری نسبت به FDD دارد؛ باز هم بهتر است اینترنت TD-LTE استفاده کنید. ویژگی اصلی و ممتاز مودم TF-i60 در این موضوع است.

نصب آنتن خارجی به مودم TF-i60 تنها به تقویت شبکه ۴G کمک می‌کند و شبکه وای‌فای یا TD-LTE تقویت نمی‌شوند.

۵- اگر در منطقه شما، یک پوشش شبکه ضعیف است؛ مثلا TDD ضعیف است؛ خرید آنتن خارجی با توجه به اینکه از فرکانس TDD پشتیبانی نمی‌کند؛ کمک زیادی به شما در استفاده از اینترنت TD-LTE نخواهد کرد. اما اگر شبکه FDD ضعیف است یا در خانه شما به خاطر وجود دیوارها و موانع دیگر، سیگنال‌دهی ضعیف‌تر است؛ خرید آنتن خارجی و نصب روی این مودم‌ها می‌تواند شبکه فورجی شما را تقویت کند.

۶- اگر در منطقه شما شبکه ۴.۵G پوشش‌دهی داشته باشد و تنظیمات مودم را روی فرکانس‌های این شبکه‌ها قرار داده باشید؛ آنتن‌های خارجی نصب شده می‌توانند این شبکه را تقویت کنند.

۷- در تنظیمات مودم TF-i60 هنگام نصب آنتن‌های خارجی باید گزینه MAIN انتخاب شود. اگر آنتن دومی خریداری کردید یا اینکه آنتن شما دو سوکت دارد؛ از سوکت DIV نیز استفاده کنید. تفاوتی میان سوکت‌های MAIN و DIV نیست ولی اولویت با MAIN است.

۸- خرید آنتن خارجی رومیزی یا همراه و همین‌طور خرید آنتن با کابل یا مستقیم به شرایط استفاده خودتان بستگی دارد. حتما قبل از خرید از فروشنده بپرسید که این آنتن می‌تواند برای مودم ایرانسل TF-i60 استفاده شود یا خیر؟

خواننده‌های عزیز؛ اگر درباره آنتن‌های خارجی مودم TF-i60 هنوز سوالات یا موارد ابهامی دارند؛ می‌توانند در کامنت‌ها مطرح کنند تا باز دنبال جواب‌شان باشیم و دیگران هم استفاده کنند!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫80 دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون بابت مطلب مفید
    لطفا برای استفاده از ۴.۵g در مودم i60 فرکانس های مربوطه که اشاره کردید در کدام قسمت تنظیمات باید وارد شوند و چه فرکانسی را باید وارد کنیم
    ممنون

        1. سلام کانکتورهای آنتن L433 ثابت هستند و به طور عادی نمی‌شود آن‌ها را جدا و آنتن دیگری نصب کرد. جز اینکه یک الکترونیک‌کار باشید و بتوانید آنتن‌ها را از بورد جدا کرده و آنتن‌های خودتان را لحیم‌کاری کنید

  2. ایا به کار بردن هم زمان دو آنتن ۴g در مودم TF-i۶۰ سرعت اینترنت را بیشتر می کند
    چرا مودم TF-i۶۰ از اینترنت ۴.۵ پشتیبانی نمی کند
    ایا انتن ها ۴g می توانند اینترنت ۴.۵ را دریافت کنند

    1. مودم TF-i60 از اینترنت و شبکه موبایل ۴.۵G پشتیبانی می‌کند ولی بیشتر اوقات روی ۴G قفل می‌کند و با این شبکه بهتر مچ می‌شود.

      نصب دو آنتن خارجی ۴G یقینا سرعت و آنتن‌دهی مودم را بهتر خواهد کرد. فرقی میان آنتن‌های ۴G و ۴.۵G نیست و میشود آنتن ۴.۵G هم نصب کرد.

  3. ۱=از کجا بدانیم مودم TF-i۶۰ با اینترنت ۴.۵ هماهنگ شده یا نه و ما داریم از شبکه ۴.۵ بهره میبریم
    زیرا در پیکربندی مودم در بخش network settings تنها گزینه ۴g 3g و ۲g وجود دارد
    و گزینه ۴.۵ ندارد تا کاربر با این شبکه هماهنگ شود یا نه؟

    ۲=ایا تنها باید دو آنتن را در پشت مودم TF-i۶۰ جا بزنیم و یا نرم افزار مودم هم نیاز به پیکربندی دارد
    و درخواست شما از اینکه در تنظیمات مودم TF-i۶۰ هنگام نصب آنتن‌های خارجی باید گزینه MAIN انتخاب شود این است که
    باید وارد نرم افزار مودم بشویم چه کار باید بکنیم؟

    ۳= ایا ایرانسل شتاب ( سرعت) اینترنت را بر پایه قانون امروز ایران کنترل میکنند؟
    و اگر در سرویس دهی آزاد باشد می تواند با یک برورسانی ساده نرمافزاری در سیستم های خود شتاب و (سرعت ) اینترنت را در ایران بسیار زیاد کنند جوری که کاربران اینترنت را شوکه کند؟

  4. این سوکتها برای نصب آنتن اکسترنال هستند و بسته به اینکه شما از چه نوع سیم کارتی استفاده می کنید، سیگنالی که توسط مودم دریافت میشود را تقویت میکنند . اما ذکر این نکته مهم است که در هنگام خرید آنتن باید فرکانسی که آنتن مورد نظر دریافت میکند را مد نظر قرار داد و چون این مودم خاص قابلیت کارکرد در دو شبکه مختلف تحت فرکانسهای مختلف را دارد بنابراین قبل از خرید آنتن باید تصمیم بگیرید که آنتن برای کدام شبکه میخواهید. لذا این نکته که : ” نصب آنتن خارجی به مودم TF-i۶۰ تنها به تقویت شبکه ۴G کمک می‌کند و شبکه وای‌فای یا TD-LTE تقویت نمی‌شوند” درست نیست و با اتنخاب آنتن مناسب می توان شبکه TD-LTE را نیز بهتر دریافت کرد.

  5. سلام خسته نباشید ، من دو سوال دارم اگر براتون مقدور هستش پاسخ بدین چون من هرچه از پشتیبانی ایرانسل سوا میکنم پاسخگو نیست !
    ۱. من قبل از خریداری این مودم ، در تبلتم که مدل galaxy tab s3 هستش و همچنین در آیفونم سیم کارت ایرانسل داشتم و خب در تبلتم و موبایلم اینترنت ۴.۵g را با ۳ خط آنتن دریافت میکردم و همیشه سرعتی بین ۸۰ Mbps تا ۱۲۰Mbps داشتم که عالی بود به همین دلیل اقدام به خرید مودم tf-i60 کردم ولی با کمال تعجب در این مودم با وجود ۵ آنتن فول ، سرعتی نهایتا بین ۳۰ Mbps تا ۵۰ Mbps دریافت میکنم با وجود اینکه مودم و تبلت و موبایل همه در یک نقطه تست شدن و حتی سیم کارت هارو هم با هم جا به جا کردم که نکنه مشکل از سیم کارت باشه ولی بازم درست نشد که این نشون میده مودم tf-i60 از ۴G به ۴.۵G سوییچ نمیشه و کسی نیست منو راهنمایی کنه با این همه پولی که برای این مودم پرداخت کردم.
    ۲. می خواستم بدونم این مودم به غیر از فرکانس ۲.۴Ghz از ۵Ghz هم پشتیبانی میکنه یا خیر چون در سایت دیجی کالا مدل آنلاک شده ی این مودم و مدل مبین نت این مودم رو که با نام b612 شناخته میشند رو زده ساپورت میکنه همچنین در سایت های خارجی ولی در رابطه با مدل tf-i60 چنین چیزی در دیجی کالا ذکر نشده و اگر ساپورت نکنه فکر میکنم عملا حتی اگر به شبکه ۴.۵G متصل هم بشه قدرت دریافت سرعت ۱۰۰Mbps را توی فرکانس ۲.۴Ghz نداره.
    پیشتر ممنونم از راهنمایی ها و پاسخگوییتون.
    با تشکر.

    1. ای کاش کامنت شما را دوستان عزیزی می‌خواندند که دارند از مودم TF-i60 دفاع می‌کنند

      هرچه برای شما اتفاق افتاده درست است. مودم Tf-i60 یا همان هواوی B612 بیشتر روی ۴G قفل می‌کند و کمتر سراغ ۴.۵G می‌رود. بسیاری از کاربران این مشکل را گزارش کردند. نگاهی به فرم انجمن پی‌سی دانلود درباره این مودم بزنید که متوجه شوید مشکل همه کاربران است.
      وای‌فای این مودم هم از ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی نمی‌کند و فقط همان فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز را دارد که به گفته شما نمی‌تواند سرعتی ۱۰۰ مگابیت و بالاتر را به شما بدهد.

      پیشنهاد من این است به قیمت خوب روی دیوار بفروشید و یک مودم ۴.۵G خوب بخرید و کیف کنید

      1. خیلی ممنونم از پاسخگوییتون
        راستش ۲ تا چیزی
        ۱. خودمم واقعن خیلی علاقه مند به فروش مودم هستم چون اصلا ازش راضی نیستم ولی اصلا نمیدونم چجوری باید از دیوار استفاده کنم
        ۲. امکانش هست چند مدل خوب ۴.۵G معرفی کنید ؟ مثلا من شنیدم مدل هوآوی b525 خوبه ولی اولن بعید میدونم ، دوما واقعن ارزش ۱ میلیون و ۱۰۰ پول دادن داره ؟!!!

      2. با سلام در مورد اینکه نوشتید این مودم روی ۴G قفل میکنه و کمتر سراغ ۴.۵ میره باید بگم من مطالعه و تست کردم این مودم روی شبکه FDD کت ۴ هستش و روی شبکه TDD کت ۶ و در مواقعی که از شبکه FDD استفاده بشه ۴G هستش و وقتی سیمکارت TDD روی مودم باشه آنتن فورجی پلاس هستش
        و البته میشه زمانی که سیمکارت FDD روی مودم هستش به صورت دستی شبکه رو روی TDD قفل کرد به شرطی که توی منطقه ساپورت بشه برای دوستانی که سیم TDD ندارن خوبه ولی سیمکارت TDD رو نمیشه سوییچ کرد روی FDD دوستان سوال داشتن خوشحال میشم جواب بدم من یه عمره با این مودما زندگی کردم😀😉

  6. با سلام
    ببخشید من یک انتن خارجی برای مودم tf i60 ،میشه لطفا راهنمایی کنید چطور گزینه آنتن خارجی رو براش تعریف کنم

  7. سلام من پیشنهاد میکنم مودم را انلاک و با سیم کارت شانل موبایل که دانلودش به ۷۰ مگابایت میرسه و کیفیت اینترنتش عالیه استفاده کنید

  8. با سلام،چطور میشه گزینه انتن خارجی رو برای مودم tf i60 تعریف کرد،چون در قسمت setting هر چی سعی میکنیم وارد گزینه ای نمیشه

  9. جناب مهندس محمدی زاده چند روزی هست از طرف شما مطلب جدیدی روی سایت نیومده….امیدوارم حالتون خوب باشه

    1. سلام
      ممنون از احوال‌پرسی شما
      معلوم شد برخی کاربران سایت را هر روز دنبال می‌کنند
      خدا را شکر اوضاع خوب است. مشغول نوشتن یک ریویوی مفصل درباره روتر مش وای‌فای ایسوس هستم و البته چند مشغله شخصی که فرصت نداد چیزی برای سایت تهیه کنم
      باز هم ممنون سراغی گرفتید

  10. سلام خسته نباشید
    اقا انتن تقویتی های اینو توی دی جی کالا دو مدل گذاشته میخاستم بدونم کدوم از اینا بهتره که سفارش بدم و ایا انتن بهتری سراغ دارین که بهم بگین سفارش بدم ؟ اقا لطفا جواب بدین خیلی ذهنمو درگیر کرده

    https://www.digikala.com/product/dkp-814878/%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%86-4g-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%DB%8C-md-%D9%85%D8%AF%D9%84-b315-b612-i60-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D9%88-%D8%B9%D8%AF%D8%AF%DB%8C#/tab-questions/&page=1&order=newest

    https://www.digikala.com/product/dkp-672336/%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%86-4g-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D9%84-b612-i60-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D9%88-%D8%B9%D8%AF%D8%AF%DB%8C

    1. دوست عزیز
      این دو مدل آنتن تقریبا در یک رده هستند و چندان تفاوتی با هم ندارند
      فقط آنتن‌های MD قوی‌تر هستند و احتمالا برد و قدرت گیرندگی بیشتری داشته باشند.

  11. خب باز زدم تو کار شفاف سازی مختص کسانی که شک دارن درباره این مودم.اون دوست گلم امیر جان داداش این آنتن ها فرکانس کاریشون تا ۲۴۰۰ مگاهرتز هست چجوری قراره TD-LTE با فرکانس ۳۵۰۰-۳۷۰۰ رو تقویت کنه بگو ما هم بدونیم.بعد قرار نیست با نصب آنتن سرعت ۵ برسه به ۵۰.الکی توهم نزنید و انتظار نداشته باشید.به نظرم این مدل سفارشی باشه و فقط رو برد TD-LTE کار شده.و برای بخش ۴G سوکت آنتن گذاشتن.بعضی دوستان که اینقد دنبال آنتن برا بخش ۴G هستن انگار کاری به TD-LTE ندارن خب چه مریضی هست این مودم رو بخرین وقتی اینهمه مودم خوب ۴G هست.مثه این میمونه برا پراید سر دنده بنز بزاری قرار نیست ماهیت کار عوض بشه.برین یه TD-i40 بخرین نصف قیمت این ،پول آنتن و ی مقدار دیگه یه مودم ۴G بخرین.رسالت این مودم TD-LTE هست.اگه اینقد حرفه ای هستین ک میخاین آنتن بخرین که ۴G تقویت کنه که مودم حرفه ای مخصوصش هست ولی اگه واسه سرگرمی میخاین آنتن بزارین بحثش جداست.خب بعد یکم ترور شخصیتی تنها برای اون دسته از دوستانی ک دستشون در رفته و این مودم رو خریدن و به دلایل مختلف دیگه کاری به قابلیت TD-LTE این مودم ندارن عرض کنم آنتن زیر ۱۰db خریدنم کار بس بیهوده ای هست چون قرار نیست تفاوت خاصی بکنه.البته با آنلاک شدن این مودم ک جدیدا انجام شده دیگه از سیمکارت همه اپراتور ها میشه استفاده کرد ک باعث میشه از گزینه فروش روی دیوار صرف نظر کنید

  12. سلام و روز خوش
    قبل از هر چیز از تمام محبت و اطلاعاتی که به دوستان ارایه میدهید تشکر و قدردانی میکنم
    اگر ممکنه چک بفرمایید یکجا گفتین TFI60 از کانکتور SMA پشتیبانی میکنه و جای دیگه گفتینTS-۹ با توجه به اینکه دیجی کالا هردورو داره خواهش میکنم بفرمایید کدام برای مودم مناسب هست .چون متوجه هستید اگه اشتباه سفارش بدیم بعدا با تحمل هزینه اضافه باید کانورتور بگیریم

    بینهایت ممنونم ازتون

    1. کانکتور اصلی و پیش‌فرض مودم Tf-i60 همان TS-9 است ولی SMA را هم می‌توانید وصل کنید چون تفاوت این کانکتورها در حد زیر میلی‌متر است
      مبدل کانکتور هم هست که یکی را به دیگری تبدیل کنید

  13. با سلام،چطور میشه گزینه انتن خارجی رو برای مودم tf i۶۰ تعریف کرد،چون در قسمت setting هر چی سعی میکنیم وارد گزینه ای نمیشه

  14. سلام مودم من TD i40 ایرانسل هست و پشتش دوتا جا داره برای آنتن که جا برای لحیم کردن آنتن داره و پنج تا سوراخ داره می خواستم بدونم این چه نوع آنتنی هست که به پنچ تا سوراخ وصل میشه؟ چهار تا اطراف یک عدد در مرکز .

    1. دوست عزیز
      ابتدا باید خودتان دو تا کانکتور SMA از بازار خریداری کنید و روی این نقاط لحیم شوند
      بعد سراغ خرید آنتن خارجی برای کانکتور SMA بروید

  15. با سلام خدمت استاد و دوست عزیز من یک مودم b612s-25d برند هواوی دارم که پشت اون ورودی دو عدد آنتن خارجی داره و از سرویس مبین نت استفاده میکنم متاسفانه منزل تو نقطه کوره داخل منزل که مودم رو روشن میکنم تا ۵ مگ بیشتر سرعت نمیده اما رو پشت بام که میبرم تا ۴۰ مگ سرعت میده از دست بر قضا از قبل یک مودم آوت دور داشتم که دیگه کار نمیکنه ولی در پشت بام میله و خرطومی که سیم از داخلش رد شده تا آب و آفتاب پوسیدش نکنه و حتی خود خرطومی هم تو کار تا منزل اومده رو آماده دارم ولی دو تا مورد هست یکی اینکه سیم داخل خرطومی سیم شبکه از نوع cat6 هستش و دوم هم اینکه تقریبا فاصله اش تا منزل ما از اون نقطه حدود ۴۰ تا ۵۰ متر میشه ، لطف میکنین منو راهنمایی بفرمایید که اگر بخوام از آنتن های خارجی برای تقویت گیرندگی مودم مبین نتم استفاده کنم باید چه کنم ضمنا جهت اطلاع بگم که شرکت مبین نت مودم فضای خارجی td-lte نداره و گرنه از اون میگرفتم با توجه به نوشته شما در بالای همین صفحه اگر درست فهمیده باشم آنتن تقویتی آوت دور برای tdlte جواب نمیده درسته؟

    1. اگر بتوانید در بازار آنتن خارجی با فرکانس tdlte پیدا کنید؛ می‌توانید مشکل را حل کنید وگرنه آنتن‌های خارجی ۴G به درد کار شما نمی‌خورن

  16. سلام و عرض ادب خدمت دوستان و مدیریت محترم سایت بنده یک مودم tf-i60 دارم که روی شبکه td اصلا انتن نداشت بنده با نصب انتن تلفن بیسیم شرکت مخابرات روی مودم با کمال ناباوری دو تا خط انتن مودم پر شد ، دوستانی که این مشکل را دارن و تلفن بیسیم دارن حتما امتحان کنن، با تشکر

  17. سلام با آپدیت جدید مودم یه گزینه ca و mimo4×۴ توی تنظیمات اومده میشه یکم در موردش توضیح بدید و اینکه الان ca بهش اضافه شده امکان وصل شدن به شبکه ۴.۵g رو داره؟

  18. سلام خسته نباشید
    من مودم tf_160را دارم و میخوام از سیم کارت td lre استفاده کنم
    مشکل من اینه که این مودم را برای منطقه ای خارج از شهر گرفتم اما این مودم در یکی ساختمان ها به خوبی خط می دهد تا جایی که ۵ خط آنتن آن پر می شود اما وقتی آن را در ساختمان دیگر به کار میبرم آنتن به کلی قطع می شود(۲ ساختمان در یک سطح زمین قرار دارند)
    آیا با گذاشتن آنتن خارحی می توان مشکلش را حل کرد ؟راه حل دیگری وجود دارد؟

    1. به نظرم مشکل از آنتن‌دهی نیست و باید در ساختمان دوم (که آنتن نمی‌دهد) دنبال مشکل باشید
      ممکن است جنس دیوارها یا تجهیزات به کار گرفته شده طوری باشند که مانع عبور آنتن می‌شوند.
      همین‌طور ممکن است دقیقا در نقطه کور آنتن BTS باشید که در این صورت نصب آنتن خارجی هم کمکی نمی‌کند.

  19. من تعجب میکنم میکید مودم ضعیفی هستش
    منکه برای اینترنت ثابت استفاده میکنم سرعتش فوق العادس با اینکه کلا منطقه ی ما تحت پوشش شبکه اینترنت ثابتم نیست، روی فورجی و ترجی هم سویچ کردم هیچ افت سرعتی نداشتم ، سرعت دانلودم ۱/۲میگ بر ثانیه در شبکه ی تری جی ، ۲/۵ میگ بر ثانیه در شبکه ی ۴/۵ جی و ۱ میگ بر ثانیه ی در اینترنت ثابت ثبت شد

  20. سلام وقت بخیر
    بنده همین مودم رو داشتم ولی چون پوشش td lte بعد مدتی ضعیف شد شرکت از حالت tdd به حالت fdd تغییر داد و تغییر محسوسی بوجود اومد که سرعت دانلود از ۱ مگابایت به ۵ مگابایت رسیده
    دو سوال واسم پیش اومده
    اول اینکه الان میشه از آنتن تقویتی استفاده کرد؟
    دوم اینکه الان هرجا پوشش ۴g همراه اول باشه می تونم از مودم استفاده کنم؟

  21. دوستان من طبق تحقیقاتی فهمیدم در حال حاضر برای فرکانس شبکه سه هزار پانصد مگاهرتز انتی در ایران برا فروش قرار نداره
    ولی اگه اصرار داشته باشید از شبکه td-lte استفاده کنید (مثل خوده من که بعلت هزینه کمه بسته های اینترنتش نسبت به سیمکارت و امکان جا به جایی نسبی که ارائه میده اینطور هستم) باید بگم که این مودم بهترین مودم موجود در بازار برای اینکار هست و بیشترین انتن دهی رو داره و اگه شما مشکلی تو انتن دهی دارید:
    ۱.فریمور مودم رو انلاک کنید (اموزشش هست اگه دقیق بگردید مدیر یه سایتی بهش پیام بدید براتون میفرسته) و به اخرین نسخه ارتقا بدید احتمال بالا مشکلتون حل میشه
    ۲.از روشه گذاشتن کتابه فویلی زیره مودم که یه دوستی اشاره کرد استفاده کنید
    ۳.اگه مشکلتون بازم حل نشد متسفانه تنها راهون خرید انتن از امریکاس که براتون دلیور کنن ایران که هزینه دلاری بالای ۵۰ دلار داره کلمه ۳.۵ghz رو در سایت مالتینا سرچ کنید

  22. سلام خسته نباشید من این مودم TF-i۶۰ ایرانسل و دارم ، مودم در طبقه بالاست و من در طبقه پایین مودم خودش ۵ آنتن پر هست و سرعت خوب ولی وایفای مودم طبقه پایین خوب جواب نمی ده و سرعت پایینتر از طبقه بالاست ، من از کارت شبکه خارجی روی کامپیوترم استفاده میکنم.
    برای تقویت wifi این مودم چه راهکاری را پیشنهاد میکنید ؟

    1. دوست عزیز
      به طور طبیعی وای‌فای مودم TF-i60 ضعیف است. می‌توانید از تقویت‌کنند یا اکستندر برای افزایش قدرت و سرعت وای‌فای استفاده کنید.
      اتصال با کابل برای دستگاه‌هایی که نزدیک‌تر به مودم هستند و یافتن بهترین نقطه برای قرار دادن مودم راه‌کارهای دیگری هستند که شاید کارساز باشند.
      قاعدتا مودم در طبقه بالا و خودتان در طبقه پایین نباید کارایی چندانی داشته باشد

  23. سلام .
    شاید این درخواستم به موضوع بی ربط باشه و لی ممنون میشم راهنمایی کنید
    من از این مودم تو خونه استفاده میکنم . و همزمان به ۴ دستگاه ( ۲ موبایل و ۱ تلویزیون اسمارت و ۱ رسیور ) از طریق وایفای متصله.
    من میتونم روی این مودم پروکسی ست کنم به نحوی که هر ۴ تا دستگاه به اینترنت بدون فیلتر وصل بشن ؟

  24. سلام
    انتن چه دست ساز باشه و چه اماده برای مودم i60 زیاد موثر نیست. مخصوصا اگر مودم حداقل یک چراغ انتن روشن نباشه. اگر یک چراغ انتن روشن نبود به هیچ عنوان پول خودتون دور نریزید چون انتن تاثیری ندارد. من خودم رشته ام الکترونیک هست و هم تست کردم حتی برای تقویت انتن از انتن خفاشی هم کمک گرفتم ولی نتیجه با کاهش انتن دهی خود مودم مواجه شدم.
    پس این انتنها به هیچ وجه اثری ندارد.

  25. سلام وقت بخیر
    در محیط خونه ما نهایتا ۱ تا ۲ تا آنتن TD LTE مودم می‌تونه بگیره که اصلا فایده نداره ولی مودم رو بردم پشت بام منزل و تونستم باهاش ۷۵ مگابیت سرعت بگیرم، آیا راهی هست که مودم تو اتاق باشه ولی آنتن یا تقویت‌کننده‌ای در پشت بام باشه؟
    یا اصلا مودم Out Door برای TD LTE وجود داره؟ من فقط می‌خوام از شبکه TD LTE استفاده کنم.
    ممنون می‌شم پیشنهاد یا راه‌کاری بهم ارائه کنید.
    پیشاپیش سپاسگزارم.

    1. سلام
      آنتن Out Door بگیرید و در پشت بام وصل کنید. با کابل می‌توانید آنتن را به مودم در داخل خانه وصل کنید

  26. خیلی ممنونم بزرگوار. من در منطقه ای هستم که آنتن دهیش خوبه ولی موقعیت دفترم جوریه که آنتن دهیش کامل نیست و احتمالا بر اساس فرمایشات ارزشمند شما، با آنتنی که بیرون وصل بشه و با سیم متصل بشه، مشکل حل میشه. لطفا در صورت امکان یه مدل برا این مودم معرفی بفرمائید که مشکل حل بشه.اگه تو سایت دیجیکالا باشه که خیلی خیلی ممنون میشم.

  27. سلام قربان..ایا میتوان باتغییر دادن سوکت این نوع انتن ان را به مودم وصل کرد؟؟

    https://www.digikala.com/product/dkp-1419517/%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%86-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D9%84%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-5527n

    و یک سوال دیگر من به یک انتن نیاز دارم که بتونم پشت بام خونه وصل کنم ..

  28. سلام خدمت دوستان. من مودم tfi 60 هواوی دارم که سیم کارت lteایرانسل داخلش انداختم. مودم تو محل کارم کامل روی شبکه ۴g+وصل میشه و خیلی عالی کار میکنه. ولی داخل منزل رو انتن ۴g فقط کار میکنه. و این هم بگم این مودم رو با کابل شبکه cat6 با فیش مخصوص cat7بهش وصل کردم زدم به مودم و pc سرعت نت تا ۱۵۰Mb (ساعتی که اوج مصرف نت نبود و سیستم pcداخل منزل هست) تونستم بالاتر ببرم قبل اون با کابل معمولی خوده دستگاه سرعت از۴۰Mb بالاتر نمیرفت. من چه انتنی میتونم وصل کنم تو منزل هم به شبکه۴g+ بتونم وصل بشم؟ روی سرعت نت این مسئله تاثیر گذار هست که با همون کابلی که گفتم سرعتش بیشتر بشه؟

    1. فکر نمی‌کنم به کار شما بیاد
      هم کانکتور آنتن متفاوت از کانکتور مودم است و هم آنتن بیرونی است و طول کابلی بیشتر از ۳ متر نداره و احتمالا مجبور می‌شوید کابل بیشتری خریداری و اضافه کنید

  29. برای ثبتنام ماشین مودم fdm60 همراه ایرانسل بهتره یا tfi60 ایرانسل؟؟؟ در صورتی که به لپ تاپ وصل شم
    خواهش میکنم جواب بدید

    1. مودم tfi60 بهتر است چون می‌توانید با کابل لن مودم را به لپ‌تاپ وصل کنید و سرعت بیشتری داشته باشید

  30. سلام خسته نباشید همانطور که توضیح دادید مودم tfi60 روی ۴ǵ قفل و سرعت پایینی داره حالا میخوام بدونم برای منی که داخل روستا زندگی میکنم و خط ثابت ندارم ایا مودم همراه fdm60 گزینه خوبیه؟؟؟
    لطفا جواب بدید

  31. سلام
    میتونم از آنتن وای فای مودم خونگیTplinkاستفاده کنم؟؟
    البته هم ورودی مودمi60مادگیه و هم آنتن..که من یه سیم کوتاه داخل هردوشون کردم و آنتن رو بستم..بنظرتون آیا کارایی خواهد داشت؟؟

  32. سلام من مودم tf-i60 h1 دارم و برای دوربینهای وای فای استفاده میکنم برای دوربینی که فاله ۲۰۰ متری از مودم داره آیا از انتن میشه استفاده کرد و وای فای تقویت و به دوربین ارسال کرد و چه انتی پیشنهاد میکنید متشکرم

  33. سلام
    من مودم tfi60 دارم ولی مجبورم مودم را در ارتفاع ۵ متر بالای ساختمان سر میله بلند بگزارم و کار کند ولی روی میز چراغش قرمز و کار نمیکند
    در نظر دارم بجای مودم در ارتفاع بالا آنتن قرار دهم و کابلش را به مودم بزنم
    لطف بفرمایید
    ۱ – اینطور کار می‌کند؟
    ۲ – چه نوع انتنی؟
    ۳ – ‌ صورت امکان چه مدلی انتن یا اسم انتن
    تشکر

  34. سلام من آنتن ۴g اضافه کردم به مودم از کجا باید تنظیمات مودم روی. آنتن خارجی قرار بدم چنین گذینه ای نداره
    مودم tf-i60 هست از fttهم میخام استفاده کنم

  35. با سلام
    منزل ما طبقه پایین است و آنتن ضعیف فکر کنم اگر آنتم خارجی را بر روی پشت بام بگذارم مشکل حل می شود
    کسی قیمت انتن را می داند؟

    1. آنتن خارجی از ۲۰۰ هزار تومان داریم تا ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان و بیشتر
      برای چه مدل مودمی نیاز دارید؟

  36. سلام. توی اتاقم انتن دهی خیلی کمه فقط یه خط پر میشه. میخوام انتن بخرم بزارم روی پشت بام خانه سیم کشی کنم تا توی اتاق. بنظر شما میتونه tdd رو تقویت کنه یا راهی نداره؟؟ بالا پشت بام تست کردم مودم رو فول انتن بود ممنون میشم جوابم بدین منتظرم

  37. آیا با نصب آنتن میتوانیم سیگنال دریافت TD-LTE را تقویت کنیم؟
    نوعی آنتن ویژه این کار هستند ولی قیمت بالایی دارند. آیا با خرید آن مشکل حل خواهد شد و سیگنال را میتونیم تقویت کنیم؟

  38. اخیرن آنتن تقویت TD-LTE در دیجیکالا عرضه شده که شرکت انجی آن را تولید کرده و روی فرکانس ۳۵۰۰ ایرانسل هم نوشتن جواب میده

    http://www.engi.ir/product/%d8%a2%d9%86%d8%aa%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%af%d9%85-td-lte-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-10-%d9%85%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%a8%d9%84

    من سفارش دادم و دستم برسه وصلش میکنم به سوکت مربوط به آنت داخلی مودم dt-350 ببینم چقدر اثر داره

  39. باسلام و خسته نباشید .ببخشید من یک مودم آنلاک شده ی tf i60دارم وقتی ک آنتن خارجی را ب بخشDivمودم می زنم مودم خاموش می شود می خواستم ببینم مشکل از کجاست ؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا