فناوری

سیم‌کارت دائمی TD-LTE ایرانسل چیست و چه ویژگی‌ها دارد؟

امروز در خبرها آمده ایرانسل اقدام به ارایه سیم‌کارت‌های دائمی TD-LTE خواهد کرد.

این سیم‌کارت‌ها مجهز به اینترنت ثابت نسل چهار بوده و برای استفاده روی مودم‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل عرضه می‌شوند.

تا پیش از این، ایرانسل برای اینترنت TD-LTE سیم‌کارت‌های اعتباری عرضه کرده بود و کاربران با خرید بسته‌های شارژی اینترنت با مدت و حجم ثابت می‌توانستند از اینترنت TD-LTE با سرعت‌های بالا استفاده کنند.

هنوز ایرانسل اطلاعات دقیق و با جزییاتی درباره سیم‌کارت دائمی TD-LTE خود روی سایت‌اش ارایه نکرده است و احتمالا در مراسم کنفرانس خبری خود پیش از نمایشگاه الکامپ از این سیم‌کارت‌ها رونمایی می‌کند.

اما از خبرهای منتشر شده درباره سیم‌کارت‌های دائمی TD-LTE می‌توان ویژگی‌های زیر را فهرست کرد:

پشتیبانی از اینترنت TD-LTE

سیم‌کارت‌های دائمی TD-LTE ایرانسل از نسل اینترنت ثابت ۴ و ۴.۵ یا همان TD-LTE پشتیبانی می‌کنند و برای استفاده از اینترنت ۴G موبایل (FDD) نیستند. همین‌طور، امکان برقراری تماس و مکالماه با آن‌ها وجود ندارد. این سیم‌کارت‌ها فقط برای انداختن روی مودم‌های TD-LTE ایرانسل عرضه می‌شوند و مزیت‌هایی در پرداخت دوره‌ای هزینه‌های اینترنت دارند.

دو ماه یک بار پرداخت کنید

هزینه اینترنت استفاده شده روی سیم‌کارت دائمی TD-LTE همانند سیم‌کارت‌های دائمی معمولی است. یعنی کاربران در پایان هر دو ماه یک صورت‌حساب در ایمیل خود دریافت می‌کنند و برای پرداخت این صورت‌حساب ۲۸ روز فرصت دارند. این ویژگی کمک می‌کند به جای پرداخت هزینه اینترنت TD-LTE به صورت ماهیانه یا حتی کمتر از یک ماه، پرداخت‌های دوره‌ای داشته باشند.

هزینه و اعتبار اولیه 

ایرانسل هزینه خرید این سیم‌کارت‌ها را همانند دیگر سیم‌کارت‌های دائمی خود ۶۰ هزار تومان اعلام کرده است.

البته، ایرانسل می‌گوید به صورت خودکار یک مبلغ اعتبار اولیه ۱۰۰ هزار تومانی روی این سیم‌کارت‌ها منظور شده است. همه کاربرانی که سیم‌کارت دائمی TD-LTE خریداری کنند؛ از این مبلغ ودیه اولیه استفاده کرده و با آن می‌توانند در طول دوره خود تا سقف این اعتبار از اینترنت TD-LTE استفاده کنند.

مصرف آزاد اینترنت TD-LTE

یک تفاوت مهم در سیم‌کارت دائمی TD-LTE ایرانسل، امکان استفاده از اینترنت آزاد TD-LTE است. همانند سیم‌کارت‌های دائمی معمولی، کاربران می‌توانند بدون خرید بسته اینترنتی، به هر مقدار که نیاز دارند از اینترنت TD-LTE استفاده کرده و پس از دو ماه هزینه را پرداخت کنند.

این ویژگی کمک می‌کند تا افرادی که نمی‌دانند در طول یک دوره چقدر مصرف اینترنت دارند؛ به صورت آزاد از اینترنت TD-LTE استفاده کنند. به علاوه، دیگر نیازی نیست که بسته اینترنت ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱ ساله از پیش خریداری و هزینه را پرداخت کنند.

یک نکته دیگر قابل ذکر، عدم تفاوت میان بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل روی سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری است.

البته، برخی از کاربران اعتقاد دارند خرید بسته و استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری بهتر است و مدیریت مصرف اینترنت و هزینه بهتری برای کاربران دارد.

متقاضیان دریافت سیم‌کارت‌های دائمی برای مودم‌های TD-LTE می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی ایرانسل به نشانی shop.irancell.ir، اقدام کنند.

سعی می‌کنیم در روزهای آینده و با معرفی و رونمایی رسمی سیم‌کارت دائمی TD-LTE ایرانسل؛ این مطلب را به‌روزرسانی کرده و اطلاعات بیشتری به خواننده‌ها بدهیم.

خواننده‌های سایت شبکه‌چی هم می‌توانند نظرات و تجربیات خود در استفاده از اینترنت TD-LTE با سیم‌کارت دائمی و اعتباری را مطرح کنند تا دیگر کاربران بهتر تصمیم‌گیری کرده و از میان سیم‌کارت‌های ایرانسل، گزینه مناسب خودشان را تهیه کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا