فناوریوای‌فای

۴ فایده بزرگ وای‌فای که می‌توانند مزیت رقابتی برای کسب‌وکارهای کوچک ایجاد کنند

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید یا به تازگی استارتاپی راه‌اندازی کردید؛ مطمئنا بزرگ‌ترین دغدغه شما ارایه بهترین خدمات ممکن به مشتریان و همین‌طور نمایش و تبلیغ محصول‌تان است.

اگر یک کارفرما هستید؛ تمایل دارید کارمندان‌تان تمام ابزارها و امکانات مولد و مورد نیاز برای کار را در بهترین حالت در اختیار داشته باشند.

وای‌فای می‌تواند مزایای رقابتی برای کسب‌وکارهای کوچک ایجاد کند و خدمات و محصول‌شان را برجسته و متمایز سازد. ارایه یک سرویس وای‌فای سریع، مطمئن و قابل اعتماد می‌تواند سکوی پرش یک شرکت کوچک در بازار باشد.

استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک نمی‌توانند هزینه‌های زیادی برای تبلیغات و معرفی محصول و خدمات‌شان بدهند ولی با راه‌اندازی یک وای‌فای عمومی می‌توانند گام بزرگی برای جذب مشتری بردارند.

وای‌فای برای کسب‌وکارهای کوچک مزایای رقابتی بیشتری ایجاد می‌کند و یک نیاز اساسی است. در زیر تنها به ۴ فایده و مزیت بزرگ وای‌فای برای کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- افزایش رضایت مشتری

chatting at the bar

در بسیاری از صنایع و شرکت‌ها، مشتری انتظار دارد به اینترنت رایگان خوب و پرسرعت دسترسی داشته باشد. هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، مکان‌های گردشگری و سیاحتی، مکان‌های موزه و تاریخی، مجتمع‌های خرید، مجتمع‌های تجاری و برج‌ها برخی از مناطق و مکان‌هایی هستند که مشتری انتظار ارایه وای‌فای را دارد.

صنایع و مشاغل دیگر هم می‌توانند وای‌فای را یک ارزش افزوده برای متمایز کردن خدمات‌شان ارایه بدهند. کارواش‌ها، آرایشگاه‌ها، مکانیکی‌ها، آژانس‌های مسافرتی و سالن‌های ورزشی می‌توانند با ارایه یک سرویس وای‌فای عمومی و رایگان مطمئن و پر سرعت؛ برای خودشان اسم و رسمی دست‌وپا کنند.

این مشاغل می‌توانند علاوه بر ایجاد دسترسی اینترنت برای مشتریان، محصولات خود را روی وای‌فای تبلیغ کنند؛ شبکه‌های اجتماعی خود را رونق دهند و جذب مشتری داشته باشند.

۲- افزایش بهره‌وری

Happy business man working at a cafe and using free wifi

وای‌فای ستون فقرات یک کسب‌وکار است و می‌تواند عامل افزایش بهره‌وری و کارآمدی شود.

تصور کنید تمام کارکنان یک شرکت در هر نقطه‌ای از شرکت به وای‌فای پرسرعت دسترسی داشته باشند؛ از سرویس‌های VoIP سود ببرند و اپلیکیشن‌های مبتنی بر ابر نصب و استفاده کرده باشند.

دسترسی به وای‌فای اجازه می‌دهد به طور رایگان از بسیاری نرم‌افزارها و ابزارهای آنلاین و رایگان سود برده و هزینه‌های کمتری برای این اپلیکیشن‌ها بپردازند.

کسب‌وکارها می‌توانند تمام CRM و سیستم‌های چرخش کار خود را مبتنی بر ابر و اینترنت پیاده‌سازی کنند و برای مدیریت پروژه‌ها و زمان از ابزارهای مفید آنلاین سود ببرند.

۳- افزایش رضایت‌مندی کارمندان

یکی از بهترین راه‌های حفظ انگیزه و انرژی در کارکنان، قرار دادن آن‌ها در موقعیتی است که موفق شوند.

یک وای‌فای سریع و قابل اعتماد می‌تواند هر بهانه و کم‌کاری را از کارمندان بگیرد و در عوض امکانات و انگیزه‌هایی برای تلاش بیشتر بدهد. 

وای‌فای می‌تواند مشکلات فضا را در شرکت حل کند و نیازی به کابل‌کشی نیست. محدودیت دسترسی به اینترنت گاهی اوقات عامل و مانعی برای توسعه کسب‌وکارها و رهاسازی ظرفیت‌ها و استعدادها می‌شود ولی وای‌فای می‌تواند تمام این چالش‌ها را حل کند.

به علاوه، دسترسی به وای‌فای در اتاق‌های جلسات، کنفرانس، سالن‌های ارایه عمومی و سمینار یک مزیت بزرگ دیگر است.

۴- افزایش سود

Young woman using laptop in trendy coffee shop

برای راه‌اندازی یک وای‌فای سریع و مطمئن به تجهیزات گران‌قیمت نیازی ندارید ولی در عوض مزایای بالا می‌توانند پول‌سازی و افزایش درآمد و سود داشته باشند.

وقتی یک شبکه وای‌فای سریع راه‌اندازی می‌کنید؛ هم نیاز اینترنت داخل شرکت را رفع کرده و هم به مشتری خدمات ارایه داده‌اید و تبلیغات محصولات‌تان را به طور رایگان انجام می‌دهید. 

راه‌اندازی وای‌فای یک سرمایه‌گذاری هوشمند با ROI قابل توجه است.

انتخاب یک ارایه‌دهنده وای‌فای

گاهی اوقات هدف اولیه یک کسب‌وکار برای راه‌اندازی وای‌فای درست است ولی شریک و همکار خوبی انتخاب نمی‌کنند. برای انتخاب یک سرویس‌دهنده وای‌فای باید سوالات زیر را جواب دهید:

۱- بودجه شما برای راه‌اندازی وای‌فای و دسترسی به اینترنت چقدر است؟

۲- اینترنت فعلی شما چیست و چه مشخصاتی دارد؟

۳- آیا مشتریان هم به وای‌فای دسترسی خواهند داشت یا فقط مخصوص کارمندان است؟

۴- غالب کاربران چگونه از وای‌فای استفاده می‌کنند؟

۵- چه سیستم‌ها و دستگاه‌هایی به غیر از کامپیوتر، لپ‌تاپ و موبایل باید به وای‌فای متصل شوند؟

۶- آیا روی وای‌فای نیاز به ایمیل، راه‌حل‌های سازمانی و امنیت بیشتر هست؟

پاسخ دادن به سوالات زیر می‌تواند شما را به یک سرویس‌دهنده و راه‌انداز وای‌فای خوب برساند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا