فناوریوای‌فای

به این ۷ دلیل در ویلا، باغ‌ و مزرعه نیاز به وای‌فای دارید

باغ، ویلا و مزرعه چه نیازی به اینترنت دارند؟

تا کنون بارها ناچار شدم به این سوال جواب بدهم. دوستی تماس می‌گیرد و می‌گوید چرا برای دامداری یا مزرعه گل و گیاهش باید روتر بی‌سیم بخرد یا وای‌فای پر سرعت بگیرد؟ چه کاربردها و استفاده‌هایی دارد؟

همان‌طور که داریم تجهیزات دیجیتالی و هوشمند بیشتری را به باغ‌ها و ویلاها یا مزارع می‌کشانیم و استفاده می‌کنیم؛ به همان اندازه به یک اینترنت یا وای‌فای پرسرعت نیاز داریم.

بسیاری از تجهیزات شما در فضای باز هستند و برای اتصال آن‌ها به یکدیگر یا به اینترنت نیاز به یک روتر بی‌سیم یا حتی فناوری‌هایی مانند مش وای‌فای دارید. باید این اتصال امن و سریع باشد و برحسب متراژ و مساحت مزرعه شما، بتواند کل فضای باز را پوشش دهد.

در ادامه ۷ دلیل محکم برای استفاده از وای‌فای و روترهای مش وای‌فای در ویلاها، باغ‌ها، مزارع و مکان‌های مشابه این‌ها بیان می‌کنیم:

۱- دوربین‌های مدار بسته

بزرگ‌ترین نیاز شما به اینترنت و وای‌فای در فضای باز، دوربین‌های نظارتی و مدار بسته‌ای است که در بیرون از ساختمان یا مکان‌های مختلف ویلا و مزرعه نصب کردید.

برای اتصال این دوربین‌ها به اینترنت یا سیستم مرکزی نیاز به اتصال‌هایی پرسرعت و امن دارید. باید هریک از این دوربین‌ها با وای‌فای پر قدرت یا کابل به شبکه اصلی ساختمان وصل شوند.

۲- درب هوشمند گاراژ و دیگر سیستم‌ها

وقتی برای درب ویلا و مزرعه سیستم خودکار شناسایی و باز شدن درب نصب می‌کنید یا برخی سنسورهای امنیتی و خودکار در در محوطه باز کار می‌گذارید؛ این دستگاه‌ها نیاز به وای‌فای و اینترنت دارند.

هر دستگاه اینترنت اشیایی که در ویلا نصب می‌کنید؛ باید به وای‌فای و اینترنت وصل شود.

۳- گریل و باربیکیو

شاید خنده‌دار باشد ولی جدی است. نسل جدید دستگاه‌های گریل و باربیکیو مجهز به وای‌فای هستند و باید به اینترنت وصل شوند.

این دستگاه‌ها ترموستات‌ها و سنسورهایی دارند تا در صورت داغ شدن بیش از حد یا آماده شدن غذا به شما اطلاع دهند.

۴- ماشین چمن‌زنی و روبات‌ها

ماشین‌های چمن‌زنی خودکار جدید به وای‌فای وصل می‌شوند. اگر از دیگر تجهیزات خودکار و روباتیک استفاده می‌کنید؛ احتمالا آن‌ها هم به یک اتصال اینترنت سریع و وای‌فای نیاز دارند.

شاید امروز در ویلا و مزرعه خود چنین سیستم‌هایی نداشته باشید ولی مطمئن باشید تا سال آینده باید یکی از این دستگاه‌های خودکار را خریداری کنید. 

۵- چراغ‌های هوشمند بیرونی

چه دلیلی بهتر از چراغ‌های هوشمند و سنسورهایی که در بیرون از ساختمان کار گذاشتید و باید به اینترنت وصل باشند. 

این روزها، استفاده از پنل‌های خورشیدی یا سیستم‌های نورپردازی هوشمند مبتنی بر وای‌فای هستند. سنسورهای دما و دود با وای‌فای و اینترنت کار می‌کنند و اگر شما یک اتصال پرسرعت راه‌اندازی نکرده باشید؛ در واقع باید همه‌چیز را دستی انجام دهید.

۶- آب‌پاش‌های هوشمند

بسیاری از باغ‌ها و مزارع از سیستم‌های آب‌رسانی و آب‌پاش هوشمند و خودکار بهره می‌برند.

این سیستم‌ها نیز باید با وای‌فای و اینترنت کار کنند. نرم‌افزار این سیستم‌ها روی گوشی شما نصب می‌شود و از راه دور می‌توانید باغچه و درخت‌ها را آب‌پاشی کنید یا یک برنامه روزانه در ماه‌ها و فصل‌های مختلف طرح‌ریزی و پیاده‌سازی کنید.

۷- بلندگوهای هوشمند

بلندگوها و دستیارهای صوتی دیجیتالی را فراموش نکنید.

آن‌ها با اتصال به وای‌فای و اینترنت می‌توانند برای شما موسیقی پخش کنند، سرگرم‌کنده باشند، کارهای روزانه شما را برنامه‌ریزی یا سروسامان دهند و یک هم‌دم خوب باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا