اخبار جهانفناوری

کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ را با پشتیبانی از ۵G و ۴G Gigabit LTE معرفی کرد

امروز، شرکت کوالکام در کنفرانس Snapdragon Technology Summit خود در هاوایی از جدیدترین تراشه پرچم‌دار نسل بعدی موبایل خود رونمایی کرد.

اسنپدراگون ۸۵۵ تراشه موبایل رده بالای این شرکت با فناوری ساخت ۷ نانومتری است و مهم‌ترین ویژگی آن، پشتیبانی از انواع شبکه‌های ۵G و امواج میلی‌متری است. 

به این ترتیب، باید تراشه بسیار قدرتمند و پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵ را به فراموشی بسپاریم و منتظر رونمایی و معرفی اسمارت‌فون‌هایی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ باشیم.

احتمالا، سری اسمارت‌فون‌های گلکسی اس ۱۰، اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه برای کار در شبکه‌های ۵G هستند. 

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون ۸۵۵ یک تراشه با سرعت دانلود multi-gigabit است. یعنی شما می‌توانید با سرعت چند گیگابیت بر ثانیه دانلود داشته باشید. سرعت تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ روی ۵G بین ۴.۵ تا ۵ گیگابیت است.

به علاوه، این تراشه از شبکه‌های ۴G LTE با سرعت یک گیگابیت یا همان ۴G Gigabite LTE پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند روی شبکه‌های ۴G هم سرعت دانلود بالای یک گیگابیت داشته باشند.

رسما ورود به شبکه‌های ۵G کلید خورد

در تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ از مودم X50 LTE کوالکام استفاده شده است. این مودم شامل سه بخش است: بخش اول۷ تراشه ۵G است و بخش دوم یک تراشه برای پشتیبانی از ۵G NR و امواج میلی‌متری خواهد بود. بخش سوم هم یک تراشه 4G Gigabite LTE است.

به این ترتیب، کاربران با اسمارت‌فون مجهز به تراشه ۸۵۵ و مودم X50 می‌توانند به هر شبکه موبایلی با هر طیف فرکانسی رادیویی متصل شده و از بالاترین سرعت دانلود ممکن در دنیا لذت ببرند.

دو اپراتور AT&T و ورایزون اولین شرکت‌هایی هستند که قرار است برای تراشه ۸۵۵ شبکه ۵G عرضه کنند و از گوشی‌های اندرویدی مجهز به این تراشه پشتیبانی می‌کنند.

این تراشه از فناوری‌های جدیدی مانند Qualcomm 3D Sonic Sensor سود می‌برد که امکان استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر را فراهم می‌کند. تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پیشرفته‌تر از اسنپدراگون ۸۳۵ و ۸۴۵ خواهد بود.

عرضه این تراشه یک جهش بزرگ در شبکه‌های موبایل و اسمارت‌فون‌ها ایجاد می‌کند و به طور رسمی، استفاده از شبکه‌های ۵G در سال آینده میلادی میسر خواهد شد.

کوالکام هنوز اطلاعات زیادی درباره تراشه ۵G خود نداده است ولی انتظار می‌رود در چندین زمینه مانند توان پردازشی،‌ مصرف باتری،‌ پردازش تصویر، گیمینگ، یادگیری ماشینی و غیره بهبودهایی یافته باشد.

حالا باید خودمان را برای استفاده از شبکه‌های ۵G در ایران آماده کنیم. ورود گوشی‌هایی با مودم ۵G اپراتورها را وادار می‌کند سریعا شبکه‌های موبایل خود را توسعه دهند و شبکه‌های 5G راه‌اندازی شوند. 

فقط خدا کند قیمت یک بسته ۵G این‌قدری باشد که بتوانیم یک بار تجربه‌اش کنیم!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا