اخبار جهانفناوری

ایسوس محصولات گیمینگ و لپ‌تاپ‌های جدید خود در خاورمیانه را رونمایی کرد

ایسوس خاورمیانه طی مراسمی در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی که در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ مصادف با ۲۵ دی ۱۳۹۷ برگزار شد، ضمن معرفی محصولات جدیدش برای بازار خاورمیانه، برخی از کامپیوترها و قطعات معرفی شده خود در نمایشگاه CES 2019 را برای اولین بار به معرض نمایش گذاشت.

سال ۲۰۱۹، سی‌امین سالگرد تاسیس این شرکت تایوانی است. از ابتدا شعار ایسوس «در جستجوی شگفتی» بوده است و پس دستاوردهای متعددی که در این مدت در زمینه‌هایی مانند آی‌تی، بخش موبایل،‌ مادربرد، کارت گرافیک و مانیتورهای مخصوص گیمینگ برای ایسوس به دست آمده است، این شرکت کماکان روبه‌جلو حرکت می‌کند.

در سال ۲۰۰۶، این شرکت با معرفی برند Republic of Gamers به صورت جدی وارد بازار محصولات مخصوص بازی شد.

تا به حال، ایسوس موفق شده است که ۴۵۱۱ جایزه مختلف را دریافت کند. ۱۶ هزار نفر در سرتاسر جهان مشغول به کار در این شرکت هستند که از این تعداد ۵ هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه ایسوس قرار گرفته‌اند. درآمد ایسوس تنها در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۳ میلیارد دلار بوده است.

امسال، ایسوس دو لپ‌تاپ جدید ایسوس ذ‌ن‌بوک و ویووبوک معرفی کرده است که طراحی آن‌ها از مردم الهام گرفته شده‌اند و به نوعی بازگشت به ریشه طراحی‌های ایسوس هستند.

لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک جدید

ذن‌بوک با طراحی خود سعی دارد به روح کاربر آرامش دهد و از طرف دیگر ویوو بوک به کاربر خود انگیزه و شجاعت بدهد تا بتواند موارد جدیدی را کشف کند.

یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی ذن‌بوک، الهام آن از ساعت مچی است. دلیل استفاده از ساعت مچی برای منبع الهام طراحی ذن‌بوک طراحی‌ای است که هرگز قدیمی نشود. با نگاه به سیر تحول ذن‌بوک‌ها از سال ۲۰۱۱ تا امسال متوجه می‌شوید که بسیاری از المان‌های اصلی در طراحی این لپ‌تاپ کماکان وجود دارند.

مدل جدید ذن‌بوک که با شعار Essence of Soul در ذهن طراحی شده است، Zenbook 13s نام دارد.

نسبت نمایشگر به بدنه این لپ‌تاپ ۹۷ درصد است اما ایسوس با قرار دادن یک ناچ در بالای صفحه وب‌کم را نیز در این لپ‌تاپ برای کاربران خود قرار داده است.

این لپ‌تاپ ۱۲ و نیم درصد نسبت به مدل قدیمی‌تر خود کوچک‌تر شده است اما این کوچکی باعث نشده ایسوس عملکرد آن را فدا کند.

پردازنده Core-i7 نسل هشتم اینتل به همراه کارت گرافیک مجزای انویدیا MX150، حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، این لپ‌تاپ را به یک غول کوچک تبدیل کرده است. باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا یعنی Zenbook 13s تا ۱۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

دیگر لپ‌تاپ جدید سری ذن‌بوک ایسوس که در این مراسم معرفی شد، لپ‌تاپ Zenbook 14 است.

با اینکه از بسیاری جهات شباهت‌های بسیار زیادی به برادر کوچک‌تر خود دارد، اما دو فرق بسیار بزرگ بین این دو مدل وجود دارد.

اولین فرق این لپ‌تاپ نامبرپد هوشمندی است که در ترک‌پد این ذن‌بوک ۱۴ تعبیه شده است. ترک‌پد این لپ‌تاپ به صورت خودکار قابلیت تشخیص استفاده از نامبر‌پد یا حرکت دادن نشانه روی صفحه را دارد و به این ترتیب نیازی نیست که کاربر برای استفاده از نشانگر ماوس نامبرپد را خاموش کند.

دیگر ویژگی منحصربه‌فرد Zenbook 14، اسپیکرهای آن است. ذن‌بوک ۱۴ دارای ۴ اسپیکر است که صدا را به سمت بالا تولید می‌کنند و توسط شرکت Harman Kardon تایید شده‌اند. مشخصات سخت‌افزاری Zenbook 14 نیز دقیقا مانند برادر کوچک‌تر خود است. 

لپ‌تاپ‌های جدید Vivo Book

ایسوس در مراسم از لپ‌تاپ‌های جدید سری Vivo Book هم رونمایی کرد. این سری لپ‌تاپ‌ها برای کسانی طراحی شده است که همیشه رو به جلو حرکت می‌کنند.

یکی از المان‌های منحصر‌به‌فرد این لپ‌تاپ‌ها، رنگ‌بندی آنها است که امسال دو رنگ Peacock Blue و Coral Crush به رنگ‌های قبلی این لپ‌تاپ اضافه شده است.

لبه‌های ویوو بوک‌های جدید نیز دارای انحنا است و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و به جای دیگر منتقل کرد. سری جدید ویوو بوک دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸ درصدی است.

ارگو لیفت، دیگر ویژگی‌ای است که ایسوس در این سری جدید تعبیه کرده است. این ویژگی‌ با بالا آوردن صفحه‌کلید لپ‌تاپ به کاربر اجازه می‌دهد که تجربه تایپ کردن فوق‌العاده راحت‌تری داشته باشد.

ویوو بوک‌های سال ۲۰۱۹، ۷.۶ درصد نسبت به نسل قبلی خود کوچک‌تر شده‌اند و از لحاظ قدرتمندی نیز می‌توانند تا حد بسیار زیادی نیازهای کاربران خود را برطرف کنند.

پردازنده نسل هشتم Core-i7 به همراه کارت گرافیک MX130 و فناوری اینتل اوپتین که به کاربر اجازه می‌دهد در مولتی‌تسکینگ عملکرد سریع‌تری را شاهد باشد، از دیگر ویژگی‌های جذاب ویوو بوک‌های امسال محسوب می‌شوند.

حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD به همراه ۲ ترابایت فضای هارددیسک و تا ۱۶ گیگابایت رم دیگر مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها است. 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ

ایسوس در نمایشگاه CES 2019 خود از دو لپ‌تاپ گیمینگ Zephyrus S و Mothership نیز رونمایی کرده است.

لپ‌تاپ مادرشیپ ایسوس، با هدف بازطراحی نحوه بازی کردن ساخته شده است. این لپ‌تاپ دارای بهترین سخت‌افزارهای موجود است و برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند بهترین را داشته باشند.

یک لپ‌تاپ عمودی ۱۷ اینچی که دارای کیبوردی جدا شونده است. تمام بدنه مادرشیپ از یک تکه آلومنیوم CNC شده ساخته شده است و در مدیریت حرارت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود بجا می‌گذارد.

اما لپ‌تاپ دیگر ایسوس، Zephyrus S نام دارد. این لپ‌تاپ برای کسانی طراحی شده است که ضمن اینکه از رایانه خود برای بازی استفاده می‌کنند، اما لپ‌تاپ کارشان نیز به حساب می‌آید.

به همین دلیل در طراحی این لپ‌تاپ سعی شده است تا ضمن حفظ عملکرد، زبان طراحی‌ای انتخاب شود که تفاوت خیلی زیادی با لپ‌تاپ‌های کاری عادی نداشته باشد.

صفحه‌کلید، مانیتور و فن‌های سری Mothership نیز با ویژگی‌های منحصربه‌فردی معرفی و به‌زودی روانه بازار خواهند شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا