فناوری

مودم جیبی SLR-120S42G مبین‌نت: فقط و فقط اینترنت TD-LTE

در این مطلب و همین‌طور این مطلب درباره مودم جیبی SLR-120S42G مبین‌نت صحبت کردیم ولی هنوز محل بحث و مناقشه است.

برخی کاربران و خریداران طرح‌های مبین‌نت تصور می‌کنند می‌توانند با انداختن یک سیم‌کارت فورجی معمولی همراه اول روی مودم جیبی SLR-120S42G، به شبکه ۴G LTE همراه اول متصل شده و از اینترنت استفاده کنند.

مودم SLR-120S42G فقط از باند رادیویی B42 شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند که مخصوص اینترنت TD-LTE است. در جدول مشخصات این مودم چنین اطلاعاتی به وضوح درج شده است:

باند B42 برای فرکانس‌های ۳۵۰۰ مگاهرتز است. دو اپراتور ایرانسل و مبین‌نت از این باند رادیویی و فرکانس بی‌سیم برای ارایه سرویس‌های TDD خود استفاده می‌کنند. 

بنابراین، استفاده از مودم SLR-120S42G برای اتصال به اینترنت همراه اول ممکن نیست. اگر دنبال مودم جیبی برای اتصال به اینترنت همراه اول در طرح‌های مبین‌نت هستید؛ باید طرح ۳۶۰ را انتخاب و از نمایندگی مودم جیبی ۴G/TD-LTE تهیه کنید.

 

مودم جیبی SLR-120S42G یک مودم کوچک و سبک با قابلیت حمل بالا است. به یک رابط USB 2.0 برای شارژ و باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و از وای‌فای تک بانده ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

۱۱ دستگاه می‌توانند به طور بی‌سیم و همزمان با مودم SLR-120S42G در ارتباط باشند. حداکثر سرعت دانلود آن روی شبکه TD-LTE برابر ۱۱۰ مگابیت و آپلود ۱۰ مگابیت است.

برای وای‌فای از یک آنتن و برای فرکانس‌های TDD به دو آنتن داخلی مجهز شده است. 

فراموش نکنید که بهتر شکل استفاده از اینترنت TD-LTE برای دستیابی به سرعت و کیفیت شبکه بالا، استفاده در محل‌های ثابت است و در حال حرکت چندان کارایی ندارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا