فناوری

۳ ویژگی جدید و بسیار مهم وای‌فای آیفون در iOS 13

اپل از سیستم‌عامل iOS 13 رونمایی کرد. این سیستم‌عامل در چندین بخش ویژگی‌های جدیدی دارد که برای کاربران آیفون جذاب‌ خواهند بود.

اما آن‌طور که مدیران اپل در کنفرانس WWDC 2019 نشان دادند و بعد سایت‌ها گزارش‌هایی درباره ویژگی‌های جدید iOS 13 منتشر کردند؛ قابلیت وای‌فای آیفون در سیستم‌عامل جدید به‌روزرسانی‌های بزرگی به خود دیده است.

حداقل تا اینجا می‌دانیم ۳ ویژگی مهم و جذاب در وای‌فای iOS 13 منتظر کاربران است. ویژگی نخست دسترسی به فهرست شبکه‌های وای‌فای در همان مرکز کنترل (Control Center) است.

در iOS 12 باید از بخش Settings وارد بخش Wi-Fi می‌شدید تا شبکه‌های بی‌سیم جدید را یافته و به یکی از آن‌ها لاگین کنید یا از یک شبکه وای‌فای وارد شبکه وای‌فای دیگری شوید.

ولی اکنون در iOS 13، علاوه بر اینکه می‌توانید در همان بخش مرکز کنترل قابلیت وای‌فای و بلوتوث را روشن/خاموش کنید؛ امکان سوییچ میان شبکه‌های وای‌فای هم در این پنل وجود دارد. همین وضعیت برای قابلیت بولوتوث هم وجود دارد و می‌توانید در مرکز کنترل به یک دستگاه بلوتوث روشن متصل شوید.

همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید؛ هنگامی که روی آیکون وای‌فای در مرکز کنترل زده و آن را روشن می‌کنید؛ اگر انگشت خود را روی آیکون وای‌فای نگه دارید؛ فهرستی از شبکه‌های وای‌فای موجود در همان پنل مرکز کنترل نمایش داده می‌شود.

اتصال خودکار به نزدیک‌ترین هات‌اسپاپ

ویژگی بعدی تازه‌ای که در بخش وای‌فای iOS 13 مشاهده می‌شود؛ اتصال خودکار به نزدیک‌ترین هات‌اسپات وای‌فای در صورت در دسترس نبودن شبکه دیتا است. وقتی آیفون نمی‌تواند به اینترنت متصل شود؛ به طور خودکار به نزدیک‌ترین هات‌اسپات وای‌فای شخصی و معتبری که شناسایی می‌شود و کاربر قبلا رمزعبور آن را ذخیره است؛ متصل خواهد شد.

در iOS 13 برای اولین بار از پروتکل رمزنگاری WPA3 نیز پشتیبانی می‌شود تا امنیت وای‌فای آیفون افزایش یابد. WPA3 نسبت به پروتکل رمزنگاری پیشین که WPA2 بود؛ از ویژگی‌های امنیتی بیشتری سود برده؛ احرازهویت قوی‌تری دارد و نقاط آسیب‌پذیری شناخته شده قبلی از بین رفتند.

به هر حال، تا iOS 13 منتشر نشود؛ نمی‌توانیم به طور دقیقی بگوییم بخش وای‌فای چه تغییراتی داشته است ولی به نظر می‌رسد استفاده از وای‌فای در آیفون راحت‌تر و بهتر شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا