اترنت

نگاهی به مادربوردهای جدید سری WS X299 ایستگاه کاری ایسوس

شرکت ایسوس از سری جدید مادربوردهای ایستگاه کاری (WorkStation) خود به نام WS X299 رونمایی کرد.

همان‌طور که از نام این مادربوردها مشخص است؛ مبتنی بر سوکت X299 اینتل هستند و برای استفاده روی کامپیوترهای با پردازش‌های سنگین در شبکه‌های کامپیوتری عرضه شدند. 

مادربوردهای سری WS X299 ایسوس شامل سه مدل WS X299 SAGE و WS X299 PRO و WS X299 PRO/SE می‌شود. از این مادربوردهای در مصارفی مانند یادگیری عمیق، یادگیری ماشینی و رندرهای گرافیکی تحت شبکه استفاده کرد.

این مادربوردها به دو کارت شبکه اترنت یک گیگابیتی با درگاه RJ45 مجهز شده‌اند. اگر قصد استفاده از این مادربوردها در شبکه‌های با سرعت بیشتر از یک گیگابیت داشته باشید؛ باید یک کارت شبکه PCIe روی آن‌ها سوار کنید.

ایسوس این مادربوردها را با هدف پر کردن شکاف و گپ میان مادربوردهای دسکتاپ و مادربوردهای سرور Xeon خود عرضه می‌کند و مجهز به انواع فناوری‌ها و امکانات مورد نیاز کاربران و شرکت‌ها هستند.

مادربوردهایی بین دسکتاپ و سرور

در این سری؛ مدل WS X299 SAGE قدرتمندترین مادربورد محسوب می‌شود که از چهار کارت گرافیک به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و ماژول‌های حافظه DDR4 با سرعت ۴۱۳۳ مگاهرتز روی آن سوار می‌شوند.

این مادربورد ۷ اسلات توسعه کامل دارد و از درگاه‌های M.2 SSD، درگاه‌های USB 3.1 Gen2 و ابزارهای نرم‌افزاری مرکز کنترل ایسوس سود می‌برد. روی این مادربورد پردازنده‌های Core X چهار هسته‌ای و شش هسته‌ای اینتل سوار می‌شوند.

مادربورد WS X299 PRO در اندازه استاندارد ATX طراحی شده است تا استفاده از آن برای کامپیوترهای معمولی نیز امکان‌پذیر باشد. در این مادربورد شاهد توسعه درگاه‌ها و امکانات ارتباطی هستیم و از هیت‌سینک برای پشتیبانی از پردازش‌های سنگین استفاده شده است. 

مادربورد WS X299 PRO/SE نیز قابلیت‌ها و ابزارهایی برای مدیریت از راه دور سیستم ارایه می‌دهد. این مادربورد از نظر اندازه و امکانات بسیار نزدیک به مادربورد WS X299 PRO است. روی این مادربورد، علاوه بر پشتیبانی از قابلیت ASUS Control Center، شاهد ماژول ASMB9-iKVM نیز هستیم که امکان اتصال صفحه‌کلید، خروجی ویدیو و ماوس را از بیرون به این سیستم فراهم می‌کند. 

ایسوس روی این مادربوردها مجموعه‌ای از ابزارها و نرم‌افزارهای مدیریتی برای کاربران حرفه‌ای عرضه کرده است تا بالاترین کارایی و پردازش‌های سنگین فراهم شود و کمبودی احساس نشود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا