اترنت

آداپتورهای پاورلاین جدید ترندنت با قابلیت +PoE

شرکت ترندنت از یک مدل پاورلاین جدید با قابلیت +PoE رونمایی کرد.

پاورلاین‌های TPL-331EP از استاندارد 802.3at پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا ۲۵ وات انرژی برق را روی شبکه برای دستگاه‌های دیگر تامین کند.

این آداپتورهای پاورلاین از شبکه اترنت ۱۰ و ۱۰۰ مگابیتی پشتیبانی می‌کنند و با قابلیت +PoE هر دستگاهی می‌تواند با یک کابل ساده اترنت هم به شبکه متصل شود و هم از منبع انرژی سود ببرد و دیگر نیازی به اتصال جداگانه برق نداشته باشد.

پاورلاین‌های جدید ترندنت از استاندارد قدیمی HomePlug AV 200 پشتیبانی می‌کنند در حالی که می‌توانند با دستگاه‌هایی سریع‌تر و به‌روز HomePlug AV2 نیز کار کنند. یعنی سرعت این آداپتورها حداکثر ۲۰۰ مگابیت است ولی می‌توانند با دستگاه‌های ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ مگابیتی هم کار کنند که به طور طبیعی سرعت شبکه پایین‌تر می‌آید.

پاورلاین‌های TPL-331EP مسافتی حدود ۱۰۰ متری را پشتیبانی می‌کنند تا اطلاعات شبکه از یک نقطه به نقطه دیگری روی خطوط برق ساختمان یا خانه برسد.

حداکثر ۸ آداپتور پاورلاین می‌توانند به یکدیگر متصل شوند و روی یک کابل‌کشی برق حداکثر ۴ دستگاه قابلیت کار کردن دارند. به طور خودکار به آداپتورهای ترندنت دیگر متصل می‌شوند و از IPv6 پشتیبانی می‌کنند.

این دستگاه‌ها یک درگاه RJ45 صد مگابیت و کلیدهای Sync و Reset دارند. از رمزنگاری AES با کلیدهای ۱۲۸ بیتی سود می‌برند و شامل مود Save Power نمی‌شوند تا بتوانند به طور بهتر و همیشه آنلاینی از دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های نظارتی یا سیستم‌های تلفنی VOIP پشتیبانی کنند.

این آداپتورها از هم‌اکنون وارد بازار شده و یک دستگاه با قیمت ۳۵ دلار و دو دستگاه در یک بسته با قیمت ۶۵ دلار به فروش می‌رسد. آداپتورهای TPL-331EP برای کاربران خانگی و افرادی که نیاز دارند یک دستگاه را در یک شرایط خاص و دور افتاده به شبکه متصل کنند، مناسب هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا