اترنت

با این دستگاه شبکه اترنت گیگابیتی بدون هیچ‌گونه کابل‌کشی یا نصب تجهیزاتی راه‌اندازی کنید

همه می‌دانیم که یک اتصال کابلی سریع‌تر و پایدارتر از وای‌فای است.

بسیاری از کاربران به خاطر فرار از کابل‌کشی یا خرید و نصب تجهیزات اضافی؛ به سراغ شبکه‌های اترنت پرسرعت نمی‌روند و ترجیح می‌دهند از شبکه بی‌سیم حتا ضعیف و کم سرعت استفاده کنند.

بررسی اختصاصی شبکه‌چی: پاورلاین اکستندر توتولینک PLW350 کشاندن اینترنت به نقطه کور خانه

اگر بخواهید با یک سوییچ یک گیگابیتی تمام دستگاه‌های داخل خانه را به یکدیگر متصل کنید و اینترنت را روی آن‌ها به اشتراک بگذارید؛ باید ابتدا سوییچی مناسب خریداری کرده و چند ده متر کابل Cat5 یا Cat6 نیز تهیه و شروع به کابل‌کشی کل خانه کنید. گاهی اوقات این کارها هزینه بالایی هم روی دست کاربر می‌گذارد.

اما راه‌کارهای دیگری هم برای راه‌اندازی یک شبکه اترنت گیگابیتی بدون کابل‌کشی و هزینه اضافی وجود دارد. آداپتورهای پاورلاین بهترین کاندید برای جایگزینی با سوییچ‌های اترنت و کابل‌های شبکه هستند.

دستگاه‌های پاورلاین از کابل‌های برق داخل ساختمان استفاده می‌کنند و دیگر نیازی به کابل‌کشی ندارند. می‌توانند اینترنت پرسرعت را از یک نقطه خانه به نقطه دیگری برسانند بدون اینکه نیازی به سوییچ یا نصب دستگاه شبکه دیگری باشد.

برخی از آداپتورهای پاورلاین از سرعت‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ یا ۵۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کنند ولی مدل‌های جدیدی از این دستگاه‌ها روی سرعت هزار یا دو هزار مگابیت طراحی شدند. 

کیت پاورلاین DHP-601AV شرکت دی‌لینک از جمله این دستگاه‌ها است که سرعتی یک گیگابیتی دارد و از سرعت‌های پایین‌تر نیز پشتیبانی می‌کند.

اترنت یک گیگابیتی تنها ۴۰ دلار

در واقع، شما با خرید دو آداپتور DHP-601AV می‌توانید بدون کابل‌کشی، بدون نیاز به سوییچ یا روتر گیگابیتی و حتا روتر بی‌سیم؛ شبکه اترنت یک گیگابیتی در خانه راه‌اندازی کنید. کافی است مودم ADSL یا مودم ۴G را با کابل اترنت کوتاهی به یک پاورلاین متصل کرده و پاورلاین بعدی را در مکانی که نیاز دارید؛ مثلا اتاق کار یا سالن دیگری به دیوار متصل کنید تا یک شبکه یک گیگابیتی تشکیل شود.

پاورلاین‌های سوم و چهارم هم می‌توانند در اتاق‌ها و مکان‌های مختلف مانند طبقه دوم ساختمان یا فضای بیرون از خانه برای دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های امنیتی نصب شوند.

این آداپتورهای پاورلاین با بسیاری از دستگاه‌های درون خانه‌ها مانند تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، مدیاپلیرها، دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های خانه‌های هوشمند سازگاری دارند. می‌توانند از پس استریم ویدیوهای ۴K HD برآیند و یک درگاه شبکه اترنت RJ45 یک گیگابیتی دارند.

برای استفاده از آن‌ها نیازی به نصب و راه‌اندازی ندارند و به صورت Plug and Play به دیوار متصل می‌شوند. سه چراغ LED برای نمایش وضعیت‌های شبکه و دستگاه دارند و از کلیدهای Reset و WPS سود می‌برند. همچنین؛ مجهز به مود Save Power هستند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

کیت دو تایی پاورلاین‌های دی‌لینک DHP-601AV تنها ۴۰ دلار قیمت دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا